9
90natta
Sv: hästintresset avtar ??
Puberteten är en härlig tid!!!
QUOTE]
verkligen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
QUOTE]
verkligen
Tror att vi morsor behöver bilda nätverk. Hade en lång tråd om detta för ett tag sedan, min tös (fyller 15 nu) ändrade sig i somras nästan över en natt. Från att dagligen ridit till att hästen inte dög längre. Jag gick på tipsen att bli medryttare till en annan häst (eftersom vår var 'för tråkig') Hon gav upp rätt fort då hon ju var tvungen att hjälpa till där också.
Jag har istället hand om hästen själv, slitigt men positivt (vi har alltid haft hästen ihop). Hade vi haft två hade jag utan tvekan sålt hennes om hon inte hjälper till, om intresset återkommer så finns ju en häst i familjen till att börja med.
När jag tänker efter så la jag själv av vid ca 15 års ålder för att sedan plocka upp det igen 10 år senare. Idag här jag mer hästbiten än någonsin men så har jag också alltid kämpat på egen hand. Jag tror kämpandet är viktigt, att glida runt på bananskal där morsan tar hand om det tråkiga (vilket jag också gjort) skapar inget starkt intresse, bara bortskämda ryttare utan intresse för själva hästen!
vi rider ofta ihop ute i skogen, ibland rider hon små svängar själv eller rider nere på ridbanan och hoppar lite ibland
hon är inte rädd för hästen för då skulle hon inte våga rida ut själv.
vi har kommit överens om ett par veckors paus och "betänketid" så hon kan fundera vad hon verkligen vill.