Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Hoppas jag stavade efternamnet rätt... men, är det någon som läst/tittat i boken? Jag har bara sett de sidor som ligger på nätet...
2
Svar
36
· Visningar
3 525
Senast: Borkan
·
Träning Min nordsvensk har aldrig vart rädd och lasta men envis. Så det har oftast räckt att hålla upp linorna så går hon på. Hon har kommit in...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 207
Senast: Heyline
·
T
Träning Har alltid trott att de har varit jättebra o klättra mycket, vi har en väldigt brant backe här hemma som vi brukar träna i. Men nu för...
Svar
4
· Visningar
1 043
Senast: ImFabulous
·
C
Träning Jag har två hästar, en 2-årig arab och ett äldre welshsto. En hage på 1 ha med lite björkträd i men det är hög skog runt 2 sidor av...
Svar
13
· Visningar
991
Senast: Tebazz
·
M
Träning Hej! Jag undrar bara om det är bättre för hästen att ha sadel eller om den mår bäst om jag rider barbacka?? det kan ju inte vara så...
Svar
12
· Visningar
1 096
Senast: Piggelurven
·
P
Träning Hej, jag har fått hem en häst som är väldigt osäker på sig själv. Jag skulle vilja höra era erfarenheter och om ni har några bra tips...
Svar
9
· Visningar
1 286
Senast: white socks
·
K
Träning Hejsan. ;) Har lite problem med longeringen med min foder shettis. Såhär är det.. Hon är en väldigt pigg liten ponny, bockar och...
2
Svar
27
· Visningar
1 781
Senast: kladdkakor
·
Träning Kan man læra sig att klara av att en hæst bockar, utan att ha ridit på (och ramlat av) en bockig hæst många gånger? Samma med hæstar...
Svar
5
· Visningar
751
Senast: Bill
·
T
Träning När jag rider ut själv på min ponny lyder hon mig oftast och jag kan växla tempo. Men problemet är när jag rider ut ihop med en annan...
Svar
17
· Visningar
1 079
Senast: Triax
·
Z
  • Låst
Ridning Hejsan, jag har hittat hit igen, ska se hur lång tid det tar innan jag går folk på nerverna med allt jag skriver nu:P Men till ämnet...
Svar
1
· Visningar
732
Senast: IngelaH
·
J
Träning Jo, jag som själv funderar på att köpa häst om ett ½-1 år eller så undrar jag: vem betalade din häst? Hur fick du ihop pengar till...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
8 459
Senast: Nellie
·
Träning .......är frågan? Jag har gjort det, för att jag tycker att det är så bra att han kommer ut när jag inte hinner, men jag vet inte...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
6 163
Senast: Nellie
·
R
Träning Vi ska köpa häst, ett fullblodssto på 12 år, och jag har några funderingar på hur det blir när hästen är ny i stallet. Vad är bäst att...
Svar
2
· Visningar
640
Senast: independent
·
Träning Har min stora pålla i box nu på nätterna eftersom en annan häst skulle blivit själv annars. Och eftersom hon behöver mer mat än hästarna...
Svar
11
· Visningar
1 081
Senast: krambanan
·
S
Träning Hej allihopa, nu är det så att jag och min häst har ett litet problem. Vi kan inte rida någon annan stans än på ridbanan :( vilket är...
Svar
12
· Visningar
1 524
Senast: duktigaste_idioten
·
N
Träning Funderar lite över det här med ridskolor. Jag har själv lärt mig att rida på ridskola när jag var barn och har även i vuxen ålder...
Svar
18
· Visningar
1 844
Senast: Tramptass
·
Ï
Träning problemet jag har jäller min fjording, förut va han världens snällaste han gick alltid med snällt i grimma och grimmskaft, han var inte...
Svar
5
· Visningar
884
Senast: white socks
·
Träning Trode aldrig jag skulle behöva råd, men då vi hade in insident med transporten då den inte sat fats ordentligt på bilen så den släppte...
Svar
13
· Visningar
4 581
Senast: Camilla_H
·
F
Träning Har aldrig riktigt förstått hur man gör för att rygga en häst, hur gör ni?
2 3
Svar
40
· Visningar
7 101
Senast: Lazio
·
C
Träning Har en ponny på foder till sällskap och ridning. Hon är supersnäll i all hantering. Supersnäll när småbarn skrittar på henne . Men när...
Svar
16
· Visningar
1 869
Senast: CindyLou
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rintränings- och utställningstråd
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025