Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Hur ska man kunna tuckta en stooor hingst som hellst bara vill sätta tänderna i en. Han är inte elak på ett riktigt sätt. utan mest...
Svar
1
· Visningar
1 003
Senast: Gordon
·
J
Träning hejsan jag vill inte träna min häst förhårt då hon inte trivs med det så jag har funderat på att på tisdagar så har hon vilodag (jag har...
Svar
1
· Visningar
669
Senast: Elisha
·
Träning Nån som har några bra bilder på sånt? Då min kuse börjar bli stel så vill ja mjuka upp han efter träningspassen. Tips på övningar å...
Svar
0
· Visningar
1 016
Senast: verrdogan
·
B
Träning (Rubriken stämmer ej har inget med foderhäst att göra)hej hej alla! har nu börjat fundera över att ta över en unghäst som är en -05...
Svar
1
· Visningar
826
Träning I dag tog jag min medis till hjälp och tömkörde Zota lite:D Det gick alldeles strålande.Vi övade på att stalla,gå och svänga och hon...
Svar
7
· Visningar
897
Senast: Mirre
·
Ridning På allmän begäran kommer här en rapport från helgens, min första, AR-kurs. ;) Som jag tidigare sagt jag har svårt att kategorisera...
Svar
18
· Visningar
1 530
Senast: Freyja_bus
·
Ridning Vart fäster ni blicken när ni arbetar hästen från marken inom AR, alltså när ni longerar? Jag tränar väldigt mycket NH med min häst...
Svar
1
· Visningar
806
Senast: Lusidor
·
M
Träning Hej, På onsdag ska jag åka på kurs, därför gjorde vi ett försök idag med att trasportera Lancelot. Han gick in väldigt bra. Vi åkte...
Svar
12
· Visningar
1 047
T
Träning http://www.toytube.vom/watch?v=FKSsdyvh4 http://www.youtube.com/watch?v=vV0dxf9Ou6Q Säger inte att det alltid är såhär, men får...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
8 721
Senast: settis
·
J
Träning Hejsan, jag rider en fjording, en mycket tung fjording på runt 150 cm i mkh. När vi är ute och rider snubblar han extremt mkt, inte...
Svar
16
· Visningar
1 136
Senast: carzz
·
F
Träning Är det en bra idé att träna en ung häst med hjälp av t ex vikt-boots? Jag tänker att det kan öka muskel-träningen om man t ex inte har...
Svar
3
· Visningar
863
Senast: Panikie
·
Träning Finns det några bra tips på hur man lär hästen att inte kasta sig ut ur transporten. Alla tips välkomnas :D
Svar
3
· Visningar
697
Senast: jumanji
·
L
Ridning i öppna i vänster varv flyter pållan ut framåt, går rätt ur öppnan alltså, eller fortsätter i öppna men flyttar sig längre och längre...
2
Svar
32
· Visningar
1 880
Senast: bigganl
·
G
Träning Ni har säkert fått betyg någon gång i diverse olika ämnen. Jag som går på hästlinje på gymnasiet har även fått mitt arbete i stall och...
Svar
8
· Visningar
957
K
Träning Hej, ska eventuellt köpa en D-ponny, har fått tips om en, men den är tyvärr krubbitare och har varit så i flera år. Även om det inte...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
9 489
Senast: settis
·
Ridning Nu har jag varit på kurs och det ledde till en hel del funderingar kring yttertygeln. Så nu vill jag höra hur/om ni använder yttertygeln...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 462
Senast: Totola
·
Träning Hur 17 lär man hästen vänster och högergalopp? Några bra övningar uppskattas....
Svar
7
· Visningar
1 031
Senast: rocki
·
L
Träning Läste en tråd om svanshållning här tidigare och började då fundera på en sak. Nämligen följande: Om en häst går med svansen böjd åt...
2
Svar
34
· Visningar
4 611
Senast: Totola
·
K
Träning Efter att ha ridit på islandshästar i två år är jag lite osäker. Hur långt fram ska en sadel ligga?
Svar
11
· Visningar
2 842
Senast: scesar
·
M
Träning ................
Svar
1
· Visningar
1 167