Sv: Lasta med ögonbindel - Prova?
Ja.
gullebarn: Ja.
Är det Medfött menar du?
Ja.
gullebarn: Ja.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är det Medfött menar du?
NH tränare fick INTE på min häst. Däremot fick jag in honom själv efter ett tag. Och efter att denna människa sagt "du kan bara glömma det, hästen är ouppfostrad och kommer aldrig gå in".
NH är värdelöst, handlar bara om makt och dominans. :smirk:
Gör man transporten till ett trevligt ställe så går hästen in utan protester. Tvång hjälper aldrig, och NH ÄR tvång. Psykisk tvång. Men har man en stark häst ger den sig inte. Min häst skulle heller dö än ge efter för denna tränare som försökte tvinga honom.
Mot mig är han snäll som en hund och gör allt man vill bara man ber honom istället för att tvinga....
:smirk:
ojoj, vilka reaktioner det kommer bli över "Nh tramsandet"
Vet du vad du pratar om innan du uttrycker dig så?
Enligt mig ska hästen gå in för att den vill, och litar på sin "ledare" till 100%. Inte för att den har en tröja för ögonen. Men tänker man kortsiktigt, och inte bryr sig så mycket om sådant, är säker på att hästen inte skulle skada sig om den kom lös så visst, gärna för mig. :smirk:
Jag börjar seriöst undra om du är läskunnig.
NH är i mångt och mycket trams, särskilt som det inte alltid funkar.
Hittills har ingen fått in Cinna utan tröja. Kortsiktigt? När det fungerat i 7,5 år? Du är rolig du
Varför skulle hon komma lös? Och varför i hela friden skulle hon bli panikslagen? Den hästen har på åtta år inte visat rädsla en enda gång. Skulle hon av ngn anledning, vad nu det skulle vara, slita sig med tröjan på huvudet skulle hon troligen nosa sig närmaste vägen till en grästuva och äta där. Skulle tröjan störa henne skulle hon klia bort den mot frambenet.
Så du menar att din häst inte går under kategorin "flyktdjur" som alla andra ? :smirk: Men LUGN, jag har inte sagt att jag tycker det är FEL att lasta med ögonbindel. Jag har bara sagt att det inte är något som löser själva broblemet, utan med tröjan lurar du ju in henne i transporten. Men funkar det för dig, och har funkat i 7,5 år så bra för dig då! Vill man ha något avklarat fort så sätt på hästen en tröja. Kortsiktigt kanske var fel ordval, men jag kan iallafall garantera dig att jag är läskunnig.