Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

M
Träning När kommer era hästar in nu? Tidigt lr sent?
2 3 4
Svar
68
· Visningar
3 967
Senast: Fina
·
M
Ridning Hej hej! Tänkte bara höra lite om det finns någon buke.. som rider Akademiskt på sin ponny. Varför jag undrar är att jag behöver leta...
Svar
18
· Visningar
2 146
Senast: Flyger
·
D
Träning jag har precis fått hem en fyraårig freiser valack till stallet. Hästen är underbar i psyket och går rida ut på själv i becksvart...
Svar
2
· Visningar
875
Senast: Dark_Dream
·
N
  • Låst
Träning Ja hur får man hästen att jobba med ryggen och trampa under sig? Som när man börjar tömköra, hur ska man kunna lära hästen så den jobbar...
Svar
2
· Visningar
1 418
Senast: IngelaH
·
H
Träning Hej. Det e nämligen så att mitt 7 åriga sto går inte att lasta va kan de bero på och va kan man göra för att hon ska gå in? / Helene
2
Svar
25
· Visningar
1 825
Senast: ladymiranda
·
M
Träning Hej! Funderar på om jag ska ha min varmblodsvallack på lösdrift från och med hösten, efter betes perioden och då såklart så kommer det...
Svar
12
· Visningar
1 175
Senast: MartinaN
·
C
Träning Jag såg något som gjorde mig väldigt fundersam på våran hemmatävling nyss.. Föräldrarna hade satt upp sina ungar på ungponnier..Ungar...
Svar
2
· Visningar
663
Senast: Carro88
·
W
Träning jag ska troligtvis få hem en 6-7årig häst på 1.60 över sommaren. han är bara grundrideen och jag vill gärna rida MYCKET dressyr på...
Svar
6
· Visningar
954
Senast: Lovise
·
I
  • Låst
Träning Nu ska jag försöka förklara mitt lilla problem så gott jag kan. Min häst är en ridtravare, och har varit under ryttare i mer än 10...
Svar
1
· Visningar
735
Senast: IngelaH
·
F
Träning Är ganska oerfaren som ryttare och definitivt ingen "hästmänniska" ännu. Har dock ansvar för ett sto som ska ridas 5 dgr/vecka. I...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 534
Senast: IrishDraft
·
Träning Hur gör ni med täcken på hästarna nu när det är flera minusgrader på morgonen och 15 plusgrader på eftermiddagen? Mina hästar går...
2
Svar
20
· Visningar
1 803
Senast: Yrja
·
S
Träning Min krångel häst har ingen väl fortfarande ingen vidare respekt för mig... Har haft ridspö med mig ett par gånger nu när vi varit ut...
Svar
17
· Visningar
1 609
Senast: Suss
·
Ridning Hoppas jag stavade efternamnet rätt... men, är det någon som läst/tittat i boken? Jag har bara sett de sidor som ligger på nätet...
2
Svar
36
· Visningar
3 517
Senast: Borkan
·
Träning Min nordsvensk har aldrig vart rädd och lasta men envis. Så det har oftast räckt att hålla upp linorna så går hon på. Hon har kommit in...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 200
Senast: Heyline
·
T
Träning Har alltid trott att de har varit jättebra o klättra mycket, vi har en väldigt brant backe här hemma som vi brukar träna i. Men nu för...
Svar
4
· Visningar
1 042
Senast: ImFabulous
·
C
Träning Jag har två hästar, en 2-årig arab och ett äldre welshsto. En hage på 1 ha med lite björkträd i men det är hög skog runt 2 sidor av...
Svar
13
· Visningar
990
Senast: Tebazz
·
M
Träning Hej! Jag undrar bara om det är bättre för hästen att ha sadel eller om den mår bäst om jag rider barbacka?? det kan ju inte vara så...
Svar
12
· Visningar
1 095
Senast: Piggelurven
·
P
Träning Hej, jag har fått hem en häst som är väldigt osäker på sig själv. Jag skulle vilja höra era erfarenheter och om ni har några bra tips...
Svar
9
· Visningar
1 284
Senast: white socks
·
K
Träning Hejsan. ;) Har lite problem med longeringen med min foder shettis. Såhär är det.. Hon är en väldigt pigg liten ponny, bockar och...
2
Svar
27
· Visningar
1 779
Senast: kladdkakor
·
Träning Kan man læra sig att klara av att en hæst bockar, utan att ha ridit på (och ramlat av) en bockig hæst många gånger? Samma med hæstar...
Svar
5
· Visningar
750
Senast: Bill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama