N
norpan1
Sv: hur använda kedjegrimskaft?
Anledningen till mitt svar är att du skrivit att du inte hinner, eller har befogenhet. Jag vet att det ibland behövs på vissa hästar i vissa lägen, det jag kommenterade över var att det var tiden som avgjorde om du skulle använda det eller inte, så uppfattade jag ditt inlägg. Nu skriver du att du jobbar där, alltså är det din arbetsplats och då borde ni väl ha generella regler om vilka befogenheter ni har eller inte har, när kedja används och inte används osv?
Allternativet i det stall jag jobbar är att de hästarna som är stökiga att leda får stå i box hela dygnet. Är det ett bättre allternativ tycker du??
Vad som är "rätt sätt" har alla olika uppfattning om.
Jag förstår inte vad du menar med att inte fixa situationen?
Jag vet inte om du tror att alla hästar är lika?
Unghingstar med vårkänslor är betydligt skarpare och svårare att hantera än en 15årig trotjänande val. Men du kanske inte har förstått att man måste anpassa hanteringen efter individen och att det handlar om säkerhet att använda kedja ibland.
Anledningen till mitt svar är att du skrivit att du inte hinner, eller har befogenhet. Jag vet att det ibland behövs på vissa hästar i vissa lägen, det jag kommenterade över var att det var tiden som avgjorde om du skulle använda det eller inte, så uppfattade jag ditt inlägg. Nu skriver du att du jobbar där, alltså är det din arbetsplats och då borde ni väl ha generella regler om vilka befogenheter ni har eller inte har, när kedja används och inte används osv?