Sv: Bakskygg

ne jag försår men vi har testat men han finner ingen ro om man säger så, testat flera gånger både löst och med karl i andra änden av repet men han sprier bara runt i boxen:crazy: villket är oerhört läbbigt, särskilt när han på något konstigt sätt lyckas galoppera... och boxarna är inte större än normala häst boxar - stor häst.:angel:

-

Måste du träna på det i boxen? Jag är alltid på en stor, öppen yta (tex gårdsplan) när jag tränar detta. Man ser hästens reaktioner bättre då.

Det stavas; diskussion.

För övrig så skriver du så slarvigt, eller stavar, så för mig är det i alla fall svårt att fatta vad du vill.

:cool: men jag tackar :D Villken liten "trevlig" människa du värkar vara då :smirk: Du OM DU RÅKAR TYCKA ATT JAG STAVAR ILLA PM:A MIG ISTÄLLET SÅ SLIPPER ANDRA SE NÄR KRULIDUT BLIR ETT RÖDHÅRIGT LITET MONSTER:cool: för jag som innan skämtade om personangrepp kan nog sluta skämta nu.
Så jä*rans fräckt att säga så till någon skulle du vilja att jag sa det till dig?
det finns hur många som häslt på Buke som stavar fel ibalnd problem med det?

Senast ändrad av en moderator:

Det måste jag testa :) han är mkt lunganre ute , kanske är för att han ser allt då? ska prata med ägaren :D

Ja, han känner sig nog trängd i boxen. Om du står ute med honom och håller i grimskaftet samtidigt som du bortar så har han ju chansen att flytta sig när det blir obehagligt=du märker att han inte trivs och du kan göra något åt det.

joo, han är ju lungnare när man sitter upp utomhus, asså han är inte rädd i själva borstningen utan det är mer ljud och när man tar på baken, ägaren är veterinär och han är genom sökt och han har inga skador på bak, rygg eller ben.

Det är ju skönt att ni kan utesluta skador. Då e det ju "bara" förtroendet ni behöver träna på!
Fortsätt och skriv här så att vi får veta hur det går!

det ska jag göra :D kommer dock inte kunna vara hos han på två veckor pga resa men jag har ALLTID med mig kameran när jag är i stallet så det kommer en film. det lovar jag :D
kan väll lägga in en bild på han så ni vet villken liten söt nows det är :angel:

jo kan lägga till att han är lätt lastad han springer in i transporten :D

über söt, även fast hans färg kanske inte är så ovanlig så är den estniska busk ponnyn även känd för ovanliga förger, har sätt 4 st i mitt liv :D första är brun med gråa hår i svansen och manen samt ål :D
2:a i mitt liov är ÅSNE GRÅ XD med ål och gråa hår i svans och man
3:e Lika dan som 1:an fast ljusare
4:an Majoren XD typ beige :D

Ska praoa hos ägaren v. 19 och 20 så då kommer jag vara hos han varje dag :D

När jag arbetar med hästar så vill jag INTE ha dem uppbundna, det är ett effektivt sätt att skapa panikkänsla hos hästen. Märkligt nog så blir de mindre panikbenägna när de är lösa, de verkar resonera som så att de kan fly när som helst men avhåller sig mer än vid uppbindning.
De största skadorna uppstår när hästen försöker slita sig loss, även om gallret håller så gör inte grimman det och innan dess kan hästen ha skadat sig oerhört vilket i sin tur bidrar med att öka panikkänslan hos hästen. Det man nu ska vara noga med, är att hästen hanteras lugnt och metodiskt och ett bakslag vore om hästen gör sig illa vid den hanteringen så därför är en konsekvent och inrutad hantering nödvändig för att göra hästen lugn. De hästen känner igen, finns det ingen orsak att bli rädd för och hästar är vanedjur vilket gör att håller man samma rutiner för jämnan går det ganska enkelt att få dem lugna.

Håller med helt och hållet. Det kräver dock större kunskap av de som hanterar hästen som måste kunna läsa av signalerna på flykt i tid så att man inte kommer i vägen. Jag hade aldrig bundit upp hästen med den beskrivning du ger, det löser bara problemet tillfälligt.

jo vi är som sakt lite medvetna vid det men som jag sakt innan det går inte att ha han lös för att han bara springer runt, har vi han i grimskaft så är han för stark du vet detta är en MUSKULÖS häst.
och att ställa han i gången har vi inte tillhång till dets för att det är fönster längs sidan (kan rita en bild på stallets uppbyggnad..) och vi ska testa att ha han utomhus i longerlina (jajja jag vet varför inte ha det i boxen men nej det är nått som säger att det är fel med det i boxen varför vet jag inte riktuigt..) men vi ska testa utomhus så får vi se vad gossen säger...

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 090
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
27
· Visningar
2 403
Hästhantering Jag har för 3 mån sen köpt min första egna häst, ett 8-årigt sto, polsk import (polsk angloarab). Jag har hållt på med många hästar med...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
16 560
Hästhantering Hej allihopa. Jag har ett problem med mitt 6-åriga halvblodssto som jag köpte i december. Hon är världens finaste häst att se på (ja...
2 3
Svar
47
· Visningar
15 809
Senast: BobberiBoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar