Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

P
Träning min häst vill bara ställa sig i ett varv på volterna, när jag kommer i de andra varvet drara han huvet utåt istället för innåt , hur gör...
Svar
3
· Visningar
726
Senast: Ticka
·
N
Träning Jag undrar om det är någon som känner igen mitt problem. Jag har haft min häst i mer än 4 år och jag har aldrig haft några större...
Svar
6
· Visningar
855
Senast: Pallas
·
Träning Har hört av många att förr, ja då red man minsann till ridhuset om det så tog en timma i snålblåst och snöfall och sen skrittade man...
Svar
17
· Visningar
1 215
Senast: Piraja
·
I
Träning Jag har ett 5 årigt sto som jag håller på att rida in. Jag kan sitta på henne och om någon leder mej så går det bra. Hon fattar även...
Svar
3
· Visningar
716
Senast: Lena
·
W
Träning Var på en lokal tävling för lektionsryttare på min nya ridskola och hörde oavsiktligt en del kommentarer från läktarna. Det var inget...
Svar
16
· Visningar
1 464
Ridning Skall få en klänning uppsydd av min syster, men vilken modell användes under barockperioden? Är det 1800-tals med vanlig skärning...
2 3
Svar
58
· Visningar
9 315
Senast: Folshult
·
K
Träning Har en ponny som inte vill gå in i transporten, hon är inte rädd utan hon vill se om jag ger mej. Det går ju så klart inte att dra in...
Svar
4
· Visningar
1 079
Senast: Fina
·
F
Träning Kan någon försöka förklara för mig hur en bra sits ska vara?! Kanske en jätte knasig fråga...:crazy: Ni får gärna jämnföra med bilder...
Svar
1
· Visningar
617
Senast: Egonson
·
Träning Nya damen kan ju inte galoppskänkel, och har fortfarande lite koordinationsproblem i galoppen, men det blir stadigt bättre. Vi är nu i...
Svar
7
· Visningar
1 067
Senast: mackan
·
A
Träning får man har en häst på lösdrift om det inte finns någon ligghall utan en tät skog? är de inte lag på att ha ligghall? eller är de ja som...
Svar
5
· Visningar
747
Senast: Zab
·
K
Träning jag och min syster ska eventuellt köpa häst. vi har båda ridit i cirka 5 år och har båda varit medryttare på olika hästar. bara att jag...
2
Svar
28
· Visningar
2 097
Senast: Lantlolla
·
J
Träning Jag rider en travare som går korrekt i både skritt och trav, liksidig och så, och i vänster galopp går han utmärkt, känns inte alls som...
Svar
4
· Visningar
1 571
Senast: Tjockisina
·
C
Träning Jag har en arabvallack som är född maj-05. Jag har haft honom i 2 månader och han kastrerades för 1 1/2 månad sedan. Har börjat snudda...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
5 974
Senast: Sammet
·
M
Träning när jag rider ut på min sköthäst har jag ett litet problem, han vill väldigt gärna springa i nästa hästs rumpa. i skritt är han lugn...
Svar
2
· Visningar
979
Senast: Koppen
·
Y
Träning :cry: :cry: Så j*vla dumt.... Vad är det för kul att plåga vilda/otämjda hästar ???? Stackars hästar :cry: :cry: En sak till som...
4 5 6
Svar
119
· Visningar
8 819
Senast: Sammet
·
S
Träning asso, Jag har nu en shettis som jag sköter 3/4 dagar i veckan, Men han som äger shettisen ska ha två som sköter alltså om jag tar 3dagar...
Svar
1
· Visningar
702
Senast: fjordtokan
·
P
Träning Efter att ha läst i min poppistråd med folk som tror att de ska få rida bara för att man råkar ha en häst eller det finns en...
2
Svar
27
· Visningar
1 975
Senast: Vita_N_6520
·
Y
Träning Nu har jag vart och kollat på en unghäst, född -04. Va har ni för erfarenhet av hur mycket mer dom har växt efter den åldern? På...
Svar
2
· Visningar
803
Senast: boccia
·
J
Träning hejsan, vill bara fråga hur ni gör när ni longerar. ala gör man kanske olika. använder ni en massa hjälptyglar, longersgjord, resp...
Svar
16
· Visningar
1 588
Senast: Skorpan
·
T
Träning Har i ca 7 - 8 månaders tid ridit en varmblodsvalack E: Starchip Entrprise som nu är 6 år och min egen. :) Och har nu fått en väldigt...
Svar
3
· Visningar
735
Senast: trollsetra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka