Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

M
Träning Är ridförvirrad över hjälperna: Vad gör jag för fel i följande exempel: Skänklar: På ridlektionerna säger instruktören att...
Svar
10
· Visningar
1 207
Senast: Lantlolla
·
Träning Vid vilken ålder anser ni att man kan börja tränsa sin häst/ponny?
Svar
13
· Visningar
1 071
Senast: Royal_724
·
A
Träning Hur bör man gå tillväga om man själv är lite nervös vid uteritt?
Svar
8
· Visningar
1 366
Senast: Koppen
·
Träning Hej alla hästmänniskor! Jag är i hästletar-tagen och vill ha en häst på foder. Har letat ganska länge nu, och i lördags var jag och...
Svar
17
· Visningar
1 479
Senast: Lantlolla
·
F
Träning Hejsan allihopa, Tänkte höra med er vad ni har för synpunkter om sadel till unghästar. Vad är era erfarenheter kring hästens första...
Svar
4
· Visningar
1 055
Senast: boccia
·
S
Träning När vet man att ens unghäst är mogen för att man sitter ner på den i trav och galopp? Jag har en unghäst som är fyra år, sent tagn som...
Svar
9
· Visningar
2 759
Senast: scesar
·
Ridning Har börjat med grunderna som att flytta med tygeln å flytta från skänklar och han börjar jobba på bra å slappna av, när man rider på...
2
Svar
30
· Visningar
2 546
Senast: Milou75
·
O
Träning Har ganska nyss köpt ett härligt ställe. På gården finns ett litet stall med möjlighet att ha en häst. Min fundering har varit att...
2
Svar
30
· Visningar
2 452
Senast: ImFabulous
·
H
Träning Vet inte vart jag ska lägga tråden. Men rider en pensionerad ridskolehäst ibland när jag får tid över. Ägaren har haft henne i...
2
Svar
22
· Visningar
1 800
Senast: diartistakasha
·
H
Träning Behöver hjälp (igen :angel: ) Har hittat en foderponny som är 4 år. Jag har ridit i ca 3,5 år snart. Den är riden, men inte utbildad...
Svar
5
· Visningar
865
Senast: Myy
·
I
Träning min häst hade kolik förut in när jag tog in honom, så vi satte på honom täcken och sen gick vi ut och gick 30 minuter med honom, så nu...
Svar
1
· Visningar
819
Senast: lizan
·
Ridning Har lite funderingar på att köra in min unghäst så småningom,på så sätt kan jag ju använda henne lite och så innan jag rider och hon...
Svar
18
· Visningar
1 310
Senast: charmant
·
J
Träning Min pålle har en sån ful tjock hängmage:cry: , och jag vet inte hur jag ska komma tillrätta med det. Han får inte mycket kraftfoder...
Svar
11
· Visningar
1 031
Senast: Rikkan
·
Ridning Tycker att det ar sa jobbigt att lasa igenom tradar pa 10 sidor, sa pa den hara hemmsidan sa finns det interesanta filmer...
Svar
6
· Visningar
1 047
Senast: angelaL
·
L
Träning Har byggt en spilta till min häst, men hur långt ungefär ska grimskaften vara? Fattar ju att hästen ska kunna ligga ner utan problem...
Svar
17
· Visningar
3 818
Senast: Zab
·
I
Träning HJÄLP :eek: :eek: jag har lånat en häst som hela tiden smiter vet ni nåt sät att hålla han inne:confused: :confused:
Svar
13
· Visningar
1 022
Senast: illis_wl
·
V
Träning Jag och min kompis har varsin sköthäst på ett ställe, men när vi te x rider ut så vill min aldrig gå först, hon stannar och tvävägrar...
2
Svar
28
· Visningar
1 661
Senast: v_Ninja_v
·
Träning Sålde en häst i höstas! Talade om för ägaren att han varit med om olycka när jag körde honom.Sålde honom som ridhäst då jag själv inte...
Svar
18
· Visningar
2 163
Senast: arabia
·
R
Träning Jag rider (och tävlar) en snart 13-årig islandshäst. Han går lektioner och/eller turer måndag, onsdag, fredag och lördag. Vilar tisdagar...
Svar
2
· Visningar
709
Senast: Real_Life
·
S
Träning Jag har en häst som är över 20 år. Den är speciell och ingen häst "vem som helst" hanterar (som alla andras hästar :smirk: ) Jag har en...
2
Svar
32
· Visningar
2 318
Senast: Piggelurven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Oväntade saker ni finner läskiga
  • Pluggtråden
  • Vad gör vi? Del CCIV