Unghästtrots med stegring,bitning och ohyffs.

Sv: Unghästtrots med stegring,bitning och ohyffs.

Ja men jag har haft samma tankesätt det enda är att jag aldrig har behandlat en häst genom NH. Har bara inte gjort ngt speciell hantering med andra hästar överhuvudtaget. Det enda som jag vet själv är att jag är osäker och mer medveten om min kropp. Hur jag ska föra mej osv. Phigalle är så intelligent med =)

nu var det ett tag sen jag skrev ang tankesätt så jag är itne säker men:

Jag tror jag syftade på att du ändrar tankesätt på hur du ska reagera när hästen ex. stegrar eller sparkar.
Förr reagerade du på ett vis (ex kanske du backade eller blev rädd vilket gör att hästen ser dig som lägre i rang) nu reagerar du på ett nytt sätt. (ex att du inte backar).

(bara exempel på reaktioonerna).

Alltså inte ändrat tankesätt när det gälelr hästhantering i allmänhet utan hur du ska reagera. ;)

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har en medryttarhäst som jag haft nu i 2 år. Han är en rätt kraftig connemara, 10 år och importerad från Irland. Jag tror att...
Svar
15
· Visningar
3 031
Senast: Sel
·
Hästhantering Jag har haft min häst sedan 2015 nu och vi kommer väldigt bra överens. Hon är väldigt ranghög och bestämd, visar tydligt missnöje men...
Svar
3
· Visningar
1 725
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 654
Senast: Hedinn
·
Ridning Jag har ett 7- årigt sto som jag ägt sen hon föddes. Hon har en del åsikter, humör och integritet och testar andra som ska hantera henne...
2
Svar
22
· Visningar
4 836
Senast: Exotizc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar