Problem m Longering

Sv: Problem m Longering

Träna NH med hästen. Det är ett bra alternativ till ridning. Där kan du även lära hästen att gå ifrån dig på volt även från skritt.
Dock är inte NH samma sak som longering, men det lär hästen att lyssna på dig och därmed lättare att få igång/sakta av vid longering m.m.

Funkade på min buse.

Jag är strax över 160cm men väger bara 45-47kg. Hon är inte ordentligt mätt men när vi mätte lite slarvigt en dag så var hon ungefär 108-109cm. Men jag rider henne inte så mycket, bara någon skogspromenad då och då. Är ju på tok för lång men vikten är det ju inga problem med, och jag har växt klart så jag kan nog fortsätta rida på henne:D Hon min ögonsten!! :love: Försökte sälja henne en gång men det gick inte, jag tycker för mycket om henne!

Hon heter Jasmin och är e.Flagg:) Vad heter "din"?

Hon heter Matilda :love:
Är e: Elic of Trancy och u: Patrons Sabina :rofl:

haha a, tror det heter så. :D

Hejsan. ;)
Har lite problem med longeringen med min foder shettis.
Såhär är det..
Hon är en väldigt pigg liten ponny, bockar och håller på även när man rider. Men när man longerar är hon ganska seg, förutom när man ska "sätta igång" henne. Då gör hon världens skutt rätt upp i luften och skenar iväg, bockandes... Är ganska van nu och klarar av att hålla i henne, men det är ju inte så jättetrevligt. :crazy:
Sen är det även så att hon kan inte ens trava på en rund volt. :crazy: Ena volthalvan springer hon jättenära mig, linan hänger helt slappt, släpas nästan i marken och jag är jätterädd att hon ska trampa på den. På den andra volthalvan springer hon alldelles för långt ifrån mig och repet drar jättemycket i munnen på henne... :confused:
Är ingen longeringsexpert men skulle uppskatta alla råd! :banana:
mvh ;)

min förra foderhäst kunde inte heller longeras :/ hon var precis som du skrivit om din ponny antingen för nära eller för långt bort, sen när man skulle trava min foderhäst så stegrade hon nästan på mig! :eek: :smirk:

Oj :O Hur gjorde du för att lösa det då? :crazy:

Men är det bara öva öva öva öva som gäller?

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 495
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kvällens laguppställning blev samma som förra veckan: Dunja (fina mörkbruna fröken långöra) och Sahara (det frissiga kraftiga fuxstoet)...
Svar
0
· Visningar
410
Senast: cassiopeja
·
Dressyr sorry, det är långt... Jag har en inriden 4-åring som jag håller på att sätta igång och har lite frågor kring detta som jag hoppas kunna...
Svar
2
· Visningar
915
Senast: Ridaranka
·
Hästvård Ha,ha ja det låter ju inte klokt, men efter mina erfarenheter av denna förbaskade led, kan man knappast bli annat. Jag tror att innom en...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
13 104
Senast: Speedway
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar