Vem betalade din häst?

Sv: Vem betalade din häst?

Jag köpte min häst sjläv.. Nu va hon billigare än billig då det varken fanns papper, godkänd stam, pass.. Dessutom va hon ohanterad och lusäten..

Risk för grisen i säcken:smirk: ..

Jag köpte henne undan slakt med tanken på att få bukt med åkommor och rida in då hon va redo.. Sälja och käna en hacka om jag inte ville ha henne kvar..
Hon blev kvar iaf då jag fick fram det mest fantastiska jag själv haft i hästväg..:love:

Jag rekomenderar inte att köpa så som jag gjorde.. Det kunde lika gärna ha varit Grisen i säcken.. Jag hade lite tur..

Hästen själv kostade 1000 kr. "säger en del":D

Sen tillkom chippmärkning, pass, regg.

Avlusning och Vet besiktning. Utrustning mm

Så jag avslutade nog på ca 11-12000 kr..

Ja betalade mina 3 hästar själv. 6.000 för ena, 8.000 för andra och 15.000 för tredje + ca 2.000 till transport för vardera. Har inte insett förens nu vilka pengar ja har lagt ut :o Men dom e värda varenda öre! :bump:

Min allra första egna häst fick jag från mina dåvarande arbetsgivare. De hästar/ponnyer jag haft/fött upp efter det har jag själv betalt inköp/betäckningsavgifterna för.

Mina ponnyer och min första stora häst betalade mina föräldrar.
Den häst jag köpt nu har jag betalat alldeles själv.
Hon kostade 32 000.
Jag separerade från min sambo och köptes ut ur vårt hus på 2,2 miljoner. Då tog jag en del av pengarna och köpte mig en ny yngre förmåga.
Den gamla mannen (23 år) finns fortfarande kvar i min ägo och ska nu bli pensionär.

Jag har fått betala alla mina hästar själv! :( Första shettisen när jag var nio tog jag pengar från mitt bankkonto, som jag sparat på ända sen jag var liten... sen fick jag en gammal travare gratis, som jag sålde för 3500 när jag ridit in henne och emellan det så köpte jag en russhingst som plundrade mitt gamla bankkonto ännu mer :cry: sen så har det fortsatt så.... de flesta hästar jag köpt har varit svåra, eller billiga av nån anledning, sen har dom blivit bättre medans jag haft dom och så har jag sålt dom dyrare....
alla förutom russhingsten som är 22år idag :love: :love: :love:
står för tillfället och mumsar mat ute i boxen.... :love:

jaa.. jag fick min första ponny av min farmor o hennes man, som kostade 25 000.. sen sålde vi honom för lika mycket och pappa fick lägga till lite pengar då min nuvarande häst kostade 25 000 + moms.. :o

Min första häst hade jag haft på foder ett år och så ville dom sälja henne, så vad skulle jag göra? jag va bara tvungen att köpa henne. Min föräldrar betalade halva och jag halva, sen sålde jag henne och köpte den hästen jag har nu hon va ganska mycket dyrare så jag äger ungefär en tredje del av henne och mina föräldrar resten. :) Dom betalar öven hyra mat osv. Men efter jag har slutat skolan får jag själv betala de! De är omöjligt att betala när man inte ha någon inkomst!

Jag köpte min första ponny på avbet. 500:- i månaden han kostade 4500:- och jag hadde honom kvar hos ägaren i stallet där kostade han 400:- i hyra. Det var så här min syster red in 2 st hästar hoss henne. Den ena var ett sto som betäktes o hon flyttade hästarna (där med sluta syrran med rida/hästar statsa på killar o skola) Då ringde hon o fråga om jag var intresserad av å köpa en fölunge för 4500:- tvillingföl och jag sa ja kan ju komma och titta osv. Jag fastna för killen och köpte han för egna pengar (studebidraget). Han var 4 månader jag hadde honom tills han vart 4½ då jag var gravid och gick upp 23kg tyckte jag att var för tung för honom. Han var D-ponny 147 (jag liten 156 så han var perfekt). Saknar honom som fan nu 10 år efter tänker jag på honom å gämför honom med alla hästar jag haft och känner. Han var en sån där snäll redin helt själv (han va så snäll o bara ståg där :love: ) körde in han helt själv gösses vad vi kände varandra bra. Men jag tycker att det är bra om man har en föräldrer som vet vad som krävs av sitt brarn om denne vill köpa/ha en häst/ponny. Det krävs ju 7 dagar i veckan o då ska man hinna med skola o vänner oxå. Lycka till! :banana:

Min mamma betalade min häst, och sen betalade jag henne eftersom jag fick råd. (Jag var bara 15 då o hade inga pengar utöver barnbidraget)

Men å andra sidan kostade bara min häst 5000 så..

Jag betalade min ponny själv och det var pengar jag fick över när jag och mitt ex sålde våran gemensamma lgh...

Jag själv! Mina föräldrar sparar pengar till mig på ett speciellt konto som jag ska ha till viktiga grejer när jag flyttar hemifrån.. Jag tog ett *hrmpf* litet lån där. :D Som jag aldrig kommer betala tillbaka men.. Så ahde jag ju turen att hitta en väldigt billig, och bra häst, som passade både mina behov och sparbössa! ;)

jag fick min häst han är en fd travare och han var söndertränad och sönderstressad han ville helt enkelt inte springa mer så då så fick jag och min mamma honom i gengäld att han aldrig skulle gå på travet igen. Och i början så undrade man vad man gett sig in på han kunde inte stå stilla rädd o stressad vid minsta nya grej, mager hur vi än fodrade honom, men nu ca två och ett halvt år senare är det en ny häst:) världens underbaraste som äntligen börjat "leva" och busa.

Jag betalade min första häst själv av pengar som mina föreldrar satt in på banken lite då och då. men tillbehör ,stallhyra och allt som hörtill betalar mina föreldrar:)

jag köpte min för mina sparpengar när jag var 13, hade sparat ALLA mina pengar sen jag var tre för att kunna köpa en häst! (hon kostade 17000 -02)

Ponny 1+2+3 och häst 1 fick jag av mamma o pappa. Häst 2 tog jag ett lån och köpte, impulsivt, men när jag fick chansen att köpa henne kunde jag inte göra annat än att ta den chansen, en sån häst kommer inte i vägen många gånger - för de pengarna..

Jag har jobbat varje sommar under tiden som jag har pluggat (de senaste 4,5 åren) och försökt spara pengar, plus att jag kunde sätta undan mycket pengar när jag började jobba. Efter 9 månader med jobb hade jag sparat ihop tillräckligt! Ville dessutom veta att jag hade fast jobb så att jag kan försörja både mig och henne! :p

Foderhästarna jag hade som tonåring stod mamma och pappa för, förutom det jag la från studiebidraget... :angel:

Jag betalade 1/3 av min häst själv. Sn betalade min mamma och min pappa en 1/3 var =)

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
530
Senast: MiniLi
·
Hästhantering Jag träffade på en bekant i dag, och vi började prata om hästhållning eftersom vi har köpt gård och planerar för att ha hästar hemma...
13 14 15
Svar
283
· Visningar
14 185
Senast: MML
·
Hästmänniskan Hej! Jag ska i helgen provrida en häst. Jag gillar den på video och hoppas att det skall vara ”rätt”! Dock skall jag utomlands i 4...
Svar
11
· Visningar
1 201
Senast: Oh_really
·
Ekonomi & Juridik Åker ner på Q24 i Aachen och är förvirrad. Någon som har bättre koll för just nu hittar jag ingen info eller undantag. Nya regler från 1...
Svar
0
· Visningar
305
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama