Vem betalade din häst?

Sv: Vem betalade din häst?

mina föräldrar betalade min första häst för 10.000:- 2001.

Min nuvarande häst fick jag gratis.

mina föräldrar har köpt mina hästar, nu är jag myndig o när jag gick över från ponny till stor häst fick jag använda de pengarna att köpa en häst, skillnaden är ju nu att jag sköter alla omkostnader själv.

min första ponny köpte jag för mina egna pengar :)..men han var ett föl då så han kostade bara 1500 kr :angel: min ponny som jag har nu betalade vi med dom 10000 vi fick för min andra ponny + 30000 till som min mamma och pappa betalade..:D

Hallu,

Min lilla pålle (första häst) köpte jag själv, har nämligen aldrig fått veckopeng och liknande, bruakr aldrig gå på bio utan satta allt på banken. Så 25 000 hade jag råd me ^^ stallhyran och hovslagare betalar min föräldrar, övriga utgifter betalar jag. Lycka till med hästköp :)

Min första ponny köpte jag med 25, han kostade 45000 kr,
jag hade sparat i 2 år väldigt hårt, och sedan uppfyllde jag min dröm!

Jo, jag som själv funderar på att köpa häst om ett ½-1 år eller så undrar jag: vem betalade din häst? Hur fick du ihop pengar till den?:confused:

Min pappa blev tesammans me en hästglad tjej som hade en ännu hästgladare dotter som drev stuteri. Hon skickade sitt avelssto till J.J Bar King mot att jag tränade henne tills fölet gick att rida på, dvs 3-4 år. Fick även låna hem sällskap, en ohanterad 1 åring. Betalningen för betäckningen skedde genom att jag fick skadestånd då jag råkat ut för sexuella trakasserier så...man kan säga att de va...tur i oturen :D Antar att de va han som utsatt mej för "obehagligheter" som i princip betalade, då pengarna gick till hästen för att kunna hjälpa mej läka såren. MIN DRÖM VAR UPPFYLLD! Och NU har jag min indian häst, en brunskäck vid namn Ringo Bar :love: Eller som jag ser honom - trefärgad ;)
Har nu haft de båda stona i två år och fölet kom i våras i maj så han e snart 1 år* Själv är jag nu 17, fyller 18 i höst :D Sköter för örvigt alla omkostnader själv för alla tre hästarna, jobbar som en dåre när jag ej går i skolan.

Senast ändrad av en moderator:

Jag köpte min lille gosse själv i smyg av lön från sommarjobb+avbetalning i ett år tror jag det var. Tog säkert fem-sex år innan jag erkände detta för lilla mor!Körde med att fodervärden ALLTID betalar försäkring o dyl..........Hrmm stämde ju inte riktigt men va gör man när gullet skulle säljas???????

Jo, jag som själv funderar på att köpa häst om ett ½-1 år eller så undrar jag: vem betalade din häst? Hur fick du ihop pengar till den?:confused:
Jag betalade.
Häst 1 och 2 köptes för sparade pengar.
Köpte häst 3 som unghäst för inte så stor peng, utbildade och visade på kvalitets, nu är den värd riktigt många pengar.
Häst 4 egen uppfödning.
Köpte häst 5 som unghäst för pengar jag fick vid försäljning av egen uppfödning.

Jag betalade mina hästar.
Araben var ett riktigt kap.. :devil: ..så den cashade jag helt enkelt, quartern fick jag låna de sista tusenlapparna till, men skulden är betald (och hästen nu såld) så man kan väl fortfarande säga att jag betalade för honom..

Men araben blir kvar till slutet!

*kl*

Jag köpte min för egna pengar, fast som farfar sparat åt mig sen jag var liten. Fick pengarna när jag blev myndig och kunde då köpa pålle.

Jag betalade min själv, sparade ihop vartenda öre jag fick! ;)

Min första ponny när jag var 10 år köpte mina föräldrar. Hästen när jag var 12 år likaså. När jag var 24 år hade jag jobbat extra utöver min vanliga jobb och tjänat ihop vad min 2-åring då kostade, 20.000 kr. Han red jag in och jobbade med ett antal år och sålde för 45.000 kr. De två senaste hästarna har jag köpt tillsammans med en kompis. Den första hästen vi köpte gemensamt fick vi till ett bra pris och jobbade med den i drygt två år och sålde sedan vidare. Dessa pengar och lite till investerade vi i vår nye älskling :love: som vi inte vill sälja i första taget!

Först var det tänkt att pojkvännen skulle köpa min lilla ponny i smyg dock fick mamma veta och då (ofrivilligt) köpte hon henne! Så nu är jag ponnyägare!! Är kanske lite gammal för en b-ponny men jag är småväxt och lätt så det funkar kanon.

Jag betalade min första häst.. Det var ett halvblodsto på 19 år.. Jag hade samlat sen jag var 8år (då skulle jag fylla 12år) och fick ihop 6000kr :)

Mina föräldrar har betalat båda mina hästar jag haft .
Jag är 13 år

Min ponny kostade bara 10 000. Mamma betalade hälften. Jag hade fyllt år och hade 2 000 och resten fick jag ta från sparfonderna. (Mina föräldrar hade satt in 100 kr/månad från barnbidraget hela mitt liv :) ) Jag var 15 år då.

Min första häst köpte jag från ridskolan jag red på i flera år och som tillslut skulle läggas ner.
Fick diabetes när jag va nio och fick då försäkringspengar och för en liten slant av dem köpte jag min häst, betalade allt själv genom miina försäkringspengar de enda päronen betalade va försäkringen på hästen.=)

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
530
Senast: MiniLi
·
Hästhantering Jag träffade på en bekant i dag, och vi började prata om hästhållning eftersom vi har köpt gård och planerar för att ha hästar hemma...
13 14 15
Svar
283
· Visningar
14 185
Senast: MML
·
Hästmänniskan Hej! Jag ska i helgen provrida en häst. Jag gillar den på video och hoppas att det skall vara ”rätt”! Dock skall jag utomlands i 4...
Svar
11
· Visningar
1 201
Senast: Oh_really
·
Ekonomi & Juridik Åker ner på Q24 i Aachen och är förvirrad. Någon som har bättre koll för just nu hittar jag ingen info eller undantag. Nya regler från 1...
Svar
0
· Visningar
305
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama