Vem betalade din häst?

Sv: Vem betalade din häst?

mamma betalade nuvarande halvblodet... jag var 14år när jag fick honom så jag har haft honom 10 år nu

fick min ponny av mina föräldrar och det jag sedan sålde honom för fick jag köpa häst för (minus det mina föräldrar köpte ponnyn för)

Jag betalade själv.
Min första häst fick jag gratis mot att jag red till henne. Sen när jag sålde henne fick jag tillräckligt med pengar för att köpa min nya häst :idea: Annars hade jag nog aldrig haft råd att köpa nån

Min första fick jag utav Farmor och Farfar, men han kostade 6000 kr.

Den andra köpte jag själv, för pengar som mina föräldrar hade sparat åt mig på ett konto sen jag var liten.

Den nuvarande köpte jag för pengar som jag har jobbat/sparat ihop och en del pengar som jag fick när häst nr 2 såldes.

Jag som är dåligt på att spara hade inga pengar utan tog ett banklån i stället med snabb avbetalning (till senaste hästen). Då jag inte hade några lån sen innan tyckte jag att jag kunde unna mig det!

Jag fick den första hästen gratis av uppfödaren. Andra hästen jobbade jag av, kostade en månadslön (14300:- )

Jag betalade min själv. Jobbade nätter under min studietid ochh när jag var färdigpluggad hade jag pengar till mitt halvblod.

Jag betalade / betalar min häst själv. Och får ihop pengar på det vanliga sättet, nämligen genom att jobba....

jag har precis köpt min första häst o jag skulle varit o lånat på banken men mormor var snäll o låna ut så nu betalar jag tillbaka till henne varje månad men slipper all ränta=)

Jag lånade till min häst. Men jag betalar själv.
JAg har alltid fått betala själv oavsett om det har varit hästar eller bilar

Jag ärvde 15 000 kr efter min mormor. Mamma betalade 5000 och pappa betalade 5000. Jag köpte en 9-årig korsningsponny (kat d).

Jag sålde honom senare för 32000, och de pengarna sparade jag. Nu köper jag tillbaka pållen för samma pris + 6000 för två nya sadlar. Mellanskillnaden har jag jobbat ihop, sommarjobb och extraknäck.

Mamma och jag sparade tillsammans. Dessutom skulle vi egentligen ha åkt till Thailand men istället fick jag och min syster 10.000 kr var till varsin häst :)

Köpte min första egna häst om nioåring.Efter att ha endast önskat pengar i varenda jul,födelsedag lyckades jag skrapa ihop 9000 till min första egna häst (1988).Snacka om stolt jag var då.
Vid försäljningen av han fick jag ihop till att köpa mig en unghäst(hbl). Har vid 28 års ålder haft ett antal hästar och betalat alla själv (dock inga superdyra ,dyraste för 50.000)

Jag har lånat pengar till att köpa ut den andra ägaren, så halva hästen klarade jag betala själv. ! = )

Den första hästen jag hade var jag fodervärd åt, min sambo tänkte köpa honom till mig i födelsedagspresent (ägaren ville ha 40 000 kr för honom) :eek: han var connemara/fullblod, 9 år. Men gick ej igenom vet.besiktnngen. så det köpet blev inte av. Istället fick jag min Fellow som då var 10 månader. han kostade bara 6000 kr. Men han är en ännu bättre häst och min älskling. Den andra hästen jag har (jamaica) köpte jag för egna pengar...men hon var också billig, 6800 kr...

Jag fick min ponny av Mamma och Pappa , tur att man har så snälla föräldrar :D

Mina pållar har betalade jag själv med pengar som jag sparat gm sommarjobb (har nu haft dem i 15 år):love: . Å de löpande kostnaderna står jag för själv eftersom jag nu står på egna ben. Självklart hjälpte mor å far till från början, men det är länge sen nu!

Fick min ponny när jag var 14. 20 000 från försäkringen av mammas tidigare häst, 12 000 av mamma och 8 000 som jag jobbat/sparat ihop.

Till sommaren kommer jag troligen att sälja:cry: Då lär de pengarna finansiera min nästa. Förhoppningsvis får jag tillräckligt mkt för att köpa en ettåring också, som jag kan ha på lösdrift hos en släkting...isådannafall skulle jag få betala hö, försäkring och verkning för 1-åringen.

Mamma betalar annars de "fasta" kostnaderna samt en del träningar/tävlingar. Men om jag har mkt pengar och min mamma lite betalar jag hästen den månaden. Helt själv är det omöjliigt att försörja en häst i stockholm, om man pluggar heltid...

Jag tog ett lån på banken (pappa gick i borgen eftersom jag inte hade fast antällning) och köpte min häst.

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
530
Senast: MiniLi
·
Hästhantering Jag träffade på en bekant i dag, och vi började prata om hästhållning eftersom vi har köpt gård och planerar för att ha hästar hemma...
13 14 15
Svar
283
· Visningar
14 185
Senast: MML
·
Hästmänniskan Hej! Jag ska i helgen provrida en häst. Jag gillar den på video och hoppas att det skall vara ”rätt”! Dock skall jag utomlands i 4...
Svar
11
· Visningar
1 201
Senast: Oh_really
·
Ekonomi & Juridik Åker ner på Q24 i Aachen och är förvirrad. Någon som har bättre koll för just nu hittar jag ingen info eller undantag. Nya regler från 1...
Svar
0
· Visningar
305
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama