Vem betalade din häst?

Sv: Vem betalade din häst?

Den första hästen jag fick som 13-åring betalade mina föräldrar, de andra tömde jag barn/studiebidragskontot för att kunna köpa.

Jag betalade själv min häst (12500:-) med mina fonder och aktier jag haft sen jag var nyfödd. Då var jag 17.

Senast ändrad av en moderator:

jag har betalat bägge mina hästar aldeles själv! mina föäldrar hade ett sparkonto åt mig och brorsan som dom hade sparat 100:-/var/månad enda sen vi föddes som jag fick nys om när jag ville ha häst..:angel: så nu sitter ja här och inte har råd att ta körkort..,:crazy: :p

andra hästen betalade jag oxå själv,dock inte med sparkontot...

min mamma och jag. våra sparpengar :)

Jo, jag som själv funderar på att köpa häst om ett ½-1 år eller så undrar jag: vem betalade din häst? Hur fick du ihop pengar till den?:confused:

Jag har bara haft foderhästar men ska snart köpa min första :love: häst. Det är en ungponny som jag får hutlöst billigt eftersom jag hjälpt till på stuteriet han föddes på i många år. Jag och mamma ska köpa honom ihop så vi delar ju på både inköpskostnad o övriga kostnader. Har jobbat extra i princip alla lördagar och alla lediga dagar under julen (pluggar på teknisk högskola 20 mil från jobb o stallet hos föräldrarna) sedan jag fick veta att vi skulle få köpa honom. Vi har haft honom hemma som våran egen sedan början på september 2006 när han kom till oss direkt från hingstbetet. Hoppas vi kan köpa honom snart :)

JAG. har jobbat varje lov och ledigheter sen jag var 15. sparat och gnetat.

mina föräldrar ansåg att skulle jag ha en egen häst skulle jag kunna ta fullt ansvar för den, och ha fyllt 18.

så när jag var 18 köpte jag min första häst. :)

Mina föräldrar har aldrig, och kommer aldrig betala ngt för mitt intresse.

Åren på gymnasiet var kämpiga, två hästar, pendlade 20 mil t o r varje dag till skolan. och jobbade varje dag det inte var skola. Att unna sig en glass om sommaren var inte att tänka på... (en glass på 15 kr= 10 kg hö.. :angel: )

Men jag klarade det och har mina hästar kvar ännu. :D
Är 21 nu.

Mamma & Pappa har betalt mina hästar =)
Jag längtar inte till den dagen jag måste betala dom själv :S

Bara jag som är osjälvständig och oekonomisk... :o

Min pojkvän har köpt min häst till mig. Han betalar uppehället också...
Fast iofs har vi varit sambo i snart 6 år, och vi har delad ekonomi.
Eftersom jag drar in mindre än han. så åker han på att betala mer.
(Jag är, vad mansgrisar skulle kalla "dyr i drift"...)

Han är en riktig guldklimp och jag älskar honom bara mer för att han förstår hur viktiga hästarna är för mig. :love:

Tack Andreas!!!!!

jag "fick"(=symbolisk summa) min häst av den förra ägaren.
mina föräldrar betalar hyra, mat + nödvändig utrustning.

Första hästen betalade pappa, en irish cob som gick på 25 000 (+ utrustningen som gick på typ samma belopp), dock var det en kort historia då förra ägarna inte verkade ha avmaskat honom. Min nya häst (som kommer till sverige den 11 eller 12, förhoppningsvis) kostar 47 000, sen lär importen gå på ca 15 000, det får jag stå för den här gången. Dock betalar pappsen utrustningen, så nu ska jag ha dyr utrustning, det gäller ju att passa på :smirk: ;) Och så lär jag knappast ha råd med utrustning själv :rofl:

Jag fick min första och nuvarande häst av uppfödaren. Hon hade gjort sitt på travet och som fölsto. Nu är hon min promenadhäst och bästa vän:love:

Nu har jag läst igenom några inlägg och vad många det är vars föräldrar har betalat för hästarna..

Jag blir avis! Mina föräldrar betalade knappt för min ridskola..

Harry Boy har betalt min häst!
Skulle ha mitt sto på foder i 2 år, men redan efter ett halvår ringde ägaren och frågade om jag ville köpa henne för hon behövde pengar till ett hus. Jag funderade på saken eftersom jag och hästen inte kom rikitgt överrens, helgen efter köpte jag en Harry Boy för 100kr fick 7 rätt och vann 25 000, precis så mycket som ägaren ville ha för hästen. Så jag insåg att det var ödet som sa att hästen skulle stanna hos mig, så blev det och idag är hon min "bästis", har inte ångrat mig en enda sekund...

Nästan lite läskigt hur passande det kan vara :)

Banken betalade min häst-sen får jag betala banken! Alltså, jag fick ta ett lån. De andra två har jag betalt cash! Då sparade jag på ett särskilt konto i flera år, som var låst under bestämd tid, så att jag inte skulle bli frestad att nalla av pengarna.:crazy:

Min man.:love:

Hade efter fler oturliga jobb, krisbransch! Lyckan att få nytt inom samma gren så jag sa till honom att nu blir det häst...
Planerade giftermål samma år så han 'sparade' nog in på morgongåvan. Fick ny mobil under kudden med fina kort i, våra barn som rider på ridskolan i ridhuset. Men vems häst är det?????
Det är din svarade min äkta.
Väntar man 18 år så kanske det ska kosta.
Sjukt kuul är det i alla fall även om jag fortfarande jobbar med storleken på henne. Bör ha a-ponny, tyvärr bär de inte varken vikt eller längd.
Hon är 164, fast alla tror runt 170.

Mamma betalar mina hästar *thank good att man har sån tur :love: * som tur e brukar jag göra ganska bra kap när det gäller hästköp, så de blir inte så dyra som de borde, o är helt felfria o toppen endå :D :bow:

Jo, jag som själv funderar på att köpa häst om ett ½-1 år eller så undrar jag: vem betalade din häst? Hur fick du ihop pengar till den?:confused:

Jag själv!Men hon var billig,så det var inget problem.Annars får man spara eller ta ett lån.

Jag är 14 år och har haft 4 olika hästar under mitt liv. 2 av dem hade jag samtidigt. Det var 2 shettisar och dem fick jag utav min morfar när jag var bara 5 år. Senare när jag hade växt ur shettisarna köpte jag en russ valack som inte var i form och som inte var den mest lättridna hästen (något som jag fick ångra ett tag, men de löste sig sen när jag började träna horsemanship med honom). Han kostade 5.000kr och jag betalade 2.000kr själv, resten delade mina föräldrar på. Nu har jag ett arabsto (D-ponny) som jag köpte för ungefär 1 år sen. Hon är snart 18 år, men det märker man inte på henne och hon väldigt duktig och har lärt mig jätte mycket. Henne köpte jag för 20.000kr. Jag betalade 10.000 själv och mina föräldrar betalade resten. Sen betalar mina föräldrar allt utom utrustningen (mat, box, hovslagare, tävlingsavgifter osv.).

Mamma och pappa betalade mina och alla saker till dom:)
Den ena hästen betalade vi bara 15.000 för och shettisen gav vi 10.000 för ponnyn va lite dyrare 65.000 skulle ha kostat 70.000

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
530
Senast: MiniLi
·
Hästhantering Jag träffade på en bekant i dag, och vi började prata om hästhållning eftersom vi har köpt gård och planerar för att ha hästar hemma...
13 14 15
Svar
283
· Visningar
14 185
Senast: MML
·
Hästmänniskan Hej! Jag ska i helgen provrida en häst. Jag gillar den på video och hoppas att det skall vara ”rätt”! Dock skall jag utomlands i 4...
Svar
11
· Visningar
1 201
Senast: Oh_really
·
Ekonomi & Juridik Åker ner på Q24 i Aachen och är förvirrad. Någon som har bättre koll för just nu hittar jag ingen info eller undantag. Nya regler från 1...
Svar
0
· Visningar
305
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama