Ungdomar- hur betalar ni för eran häst?

Sv: Ungdomar- hur betalar ni för eran häst?

Mammsen och pappsen betalar allt! :) Det är väl bara om jag vill ha lite onödiga prylar som jag får betala själv, är lite prylbög :angel:

Eftersom jag bor hemma hos pappa och går i skolan så betalar jag inte för mina hästar själv. Vaccinationer betalar jag, och försäkring.
Men foder,strö,hovslagare och träning betalar jag inte.
Ny utrustning är både och, beroende på om jag har någon slant över, och vad det är jag ska köpa.. Smågrejer brukar jag dock få ibland, men är det något dyrare som t ex en sadel, så får jag nog spara en hel del själv, men kanske inte allt, beroende på hur ''viktigt'' grejen är.
Men att köpa ny utrustning är inget som uppskattas av päronen dock..
(inte för att någon utgift rörande mig och hästarna uppskattas :crazy: )

Beroende på om jag får jobb och stallplats ef. studenten nu till sommaren så kommer jag nog betala det mesta själv, utom möjligen stallplats (kallhyran) , och om det kärvar sig med något.

Ehm, föräldrar betalar allt förutom tävlingar, skoning och te.x ridhus kort osv :angel:

Jag betalar hälften av stallhyran själv med hjälp av studiebidraget, resten betalar pappa. Jag står cokså själv för försäkring, hovslagare, utrustning osv. Mamma tycker dessutom om att skämma bort hästen, så lite morötter, knäckebröd och andra små saker som nosludd osv sniks ofta med i väskan;) Skulle det bli en liten krasch i min ekonomi hjälper hon också gladeligen(?) till:)

mina förälldrar Betalar allt :bow:

men om jag vill ha "onödiga" saker får jag betala det själv tex ett schabrak som jag igentligen inte behöver med vill ha bara för att det är så fint så får jag betala själv men alla andra saker som är nöd vändiga betalar dom :banana:

Jag jobbade i somras och köpte sedan min häst helt för egna pengar.
Jag betalar stallhyran, hovslagare och utrustning till hästen. Mina föräldrar betalar foder, spån, träningar och utrustningen till mej (inom en viss mån).

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
235
Senast: Lavinia
·
Träning Behöver tips på hur man kan träna häst från marken för att hästen ska få bättre kroppshållning. Hästen är i dagsläget framtung med...
Svar
5
· Visningar
789
Senast: Lejd
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
530
Senast: MiniLi
·
Träning Hej! Jag ska köpa en häst som stått i ca 1 år pga privata anledningar hos ägaren. Den är riden kanske 5-10 ggr under ett år och lite...
Svar
19
· Visningar
1 672

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka