För liten box

Sv: För liten box

Säger som fler andra som håller sig till Ämnet och Din fråga ..

Ta du boxen och vänta till sommaren då du blivit lovad en större box . Är Övertygad om att han klarar att sova i den boxen ;)

Lycka till med din ponny .

Mvh Mia

Jag skulle nog tycka det var för lite för min C-ponny..

Jag tycker att man ska ge hästen så mycke rörelsefrihet som möjligt och då tycker jag att ha den uppbunden i spilta inte är det ultimata.
och det är en box? :smirk:
box eller spilta är som pest eller kolera för ett strövdjur..

och till TS:
för hästens skull är det bätre att stå i en bra spilta än i en för liten box..

Jaja det blir nog bra ska du se. Jag hoppas du får uppleva nångång att du måste ha hästen i spilta.
För att ha en ligghall behövs betydligt mer material än till en spilta, och som beastie sa; det tar även tid.
Måste man itne även ha bygglov lr liknande? :p

JAg tycker man ska vara öppen för den här frågan. Spilta är inte så hemskt som det verkar, eller som folk försöker få det att framgå som.

Ja det är ju alltid kul att veta att folk sitter och hoppas att taket ska blåsa av mitt stall och att hästen ska bli bostadslös.

Själv hoppas jag att ingen ska behöva uppleva det.....

det är ju pga din inställning till spiltor, som du faktiskt inte ens har argumentera emot.. bara sagt "nej".. har du några argument emot spiltor eller?

Jag vill inte ha min häst i spilta. Och jag har inget behov av att förklara varför jag inte vill ha henne uppbunden utan hellre lös.

Jag har aldrig påstått att folk är knasiga för att dom har sina hästar i spilta. Men jag vill inte ha det.

Jag hoppas självklart också att det inte ska hända något med mitt stall. :smirk:

Men jag har sett och hört så pass mycket saker, så jag vet att precis allt kan hända, och jag vill gärna vara så förberedd som möjligt, och även kunna vara öppen för förslag om någopt skulle hända. Det gäller inte bara för hästen.

Det är som dom sa på körskolan när jag skulle ta körkort; Man ska alltid tänka att det kommer nån bil från höger, så man är beredd på det. (inte ordagrant så kanske..)
Jag försöker tänka så, utan att bli överdriven.
Jag själv tror att om man kan tänka delvis så så är man mer förberedd om olyckan, eller vad det är, skulle vara framme.

Inte vill jag att det ska komma nån och köra på min häst, men det skulle kunna hända om jag inte är uppmärksam när jag rider.

Har äntligen hittat en stallplats till C-ponnyn! :banana: Stallet är jättefint med 5 boxar, paddock och stora hagar.
Men som vanligt, kommer vi till problemet.
Den här gången är det storleken på boxen. :confused:
Boxen är ca 5,2 kvadratmeter, den vanliga storleken på C-ponny boxar är 6 kvadratmeter... :crazy:
Men jag tänkte att om han går ute längre på dagen, och är i boxen under natten bara...?
Berätta om vad ni tycker! Är det helt uteslutet eller kan det funka? Stallägaren får en "vanlig" box till sommaren.
Mvh. ;)

Jag skulle inte bry mig så mycket.Nu så är det ju snart sommarbete med ju. MEN frågan är ju vad som händer om det kommer en kontrollant. Kan ni flytta hästen till en större box då?

Tack för alla svar :bow:

Pratade med stallägaren om att jag (och många andra :D ) tyckte att boxen var lite liten. Vi försökte komma på en lösning, först tänkte vi lösdrift men så kom vi på att han kunde få slytta in i deras gamla sadelkammare som är typ.. 9 kvm. Den är väldigt lik en box (kan ha varit det innan dom flyttade in i huset, då fönstret ser ut ha varit "hästsäkrat" ( :p ) innan. Så vi rensar det på grejer och kapar dörren och voila... :rofl:

Mvh. :) :D :bow: :bow: :rofl:

5,2 kvadrat är för litet, djurskyddslagen säger minst 6, blir du anmäld kan du få problem

Ännu en gammal tråd väckt - vad pysslar ni med....

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 115
Senast: Juli0a
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 674
Senast: Mia_R
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 287
Senast: Ajda
·
Anläggning står i ett dilemma, har blivit erbjudit en stallplats i ett stall som är närmare mitt hem & även har mycket positiva saker med sig men...
2
Svar
29
· Visningar
5 225

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka