Är det rätt?

Sv: Är det rätt?

Tycker att man ska fundera på varför hästen nafsar istället.. Har den för vana att få godis ur fickorna och händerna så är det inte ett konstigt beteende..

Jag har som regel att jag inte ger hästar godis ur handen, och får heller inget nafsande i kläder eller kring händerna. Enligt mig en bra regel som inte uppmuntrar till "naffserier" från första början..

Håller absolut med.
Tänkte faktiskt ge min häst två morötter i lördags (eftersom han också skulle få påskgodis), men det var ingenting som intresserade honom. Fast han kommer ju från Island, och där växer väl inte morötter. :D

Liknande trådar

Träning Jo jag har en IC som jag är lite intresserad av att köra in. Men tyvärr har jag inte så bra körvägar där vi bor (egen gård), utan för...
Svar
9
· Visningar
482
Senast: yamyam
·
Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag...
2
Svar
22
· Visningar
2 639
Senast: Claraclara
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 294
Senast: lirco11
·
Kropp & Själ Pga mediciner (tidigare och inte nu längre) och från början tunt hår och att man inte direkt blir yngre så är mitt hår ... ja hemskt...
Svar
19
· Visningar
734
Senast: Raderad medlem 142658
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Intressanta uppfostringsmetoder?
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025