Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så länge du låter det jag skriver stanna i tanken, eller inte ens komma in i tankevärlden så har du inte kommit vidare. Du låser dig, oförmögen att ta in.För det första har jag aldrig sagt att jag inte kommer vidare, och det är ett påstående som verkligen inte stämmer.
Om du är känslig så kommer du att förstå när hästen inte vill gå in i staketet. Om du är en okänslig typ som gillar att kontrollera allt hästen gör så kommer du förr eller senare att känna när du brakar rakt in i staketet, eller så kommer hästen, ifall den saknar ett starkt förtroende för dig, att väja och då kanske du ramlar av, men det märker du när du provar. Ta det försiktigt bara.För det andra, om jag har förbundna ögon,,, hur ska jag då veta om jag rider in i ett staket eller ej ?
Här kommer du med ett påstående som verkligen inte stämmer i verkligheten, det är något som enbart förekommer i ditt huvud, i dina tankar.Min häst är inte medveten om min andning, så enkelt är det.
Måste tillägga att Ingela.S tips om att jobba hästen för hand var jättebra!
Jag vill ha råd, men inte dina.
Det var nog ingen annan som tyckte det, du är den enda som kommenterat.
Kan förresten tillägga att igår behövde jag inte ta ett enda springsteg när vi travade för hand. Skulle behöva en smiley med ännu bredare flin för att visa hur jag såg ut efter träningspasset.
Fast då kräver det oftast hjälp av en tränare från början, annars är det lätt att man fastnar.
Totola, du kan få ge mig råd istället!
Har du tänkt på att markarbetet även stäker ryttarens kropp, inte bara hästens? Det bidrar till att skapa en annat medvetande om kroppen. Jag tänker på andning, känsla, ödmjukhet, timing, rytm och balans.
Varför skulle han inte vara medveten?Ibland tror jag t.om att min häst är lika medveten om mina brister som jag om hans!
Så länge du låter det jag skriver stanna i tanken, eller inte ens komma in i tankevärlden så har du inte kommit vidare. Du låser dig, oförmögen att ta in.
Det jag beskriver för dig är sånt som du bör uppleva i kroppen, inte förstå i tanken. Det är stor skillnad.
Om du är känslig så kommer du att förstå när hästen inte vill gå in i staketet. Om du är en okänslig typ som gillar att kontrollera allt hästen gör så kommer du förr eller senare att känna när du brakar rakt in i staketet, eller så kommer hästen, ifall den saknar ett starkt förtroende för dig, att väja och då kanske du ramlar av, men det märker du när du provar. Ta det försiktigt bara.
Här kommer du med ett påstående som verkligen inte stämmer i verkligheten, det är något som enbart förekommer i ditt huvud, i dina tankar.
Bara för att Du inte är medveten om din andning så kan du faktiskt inte säga att din häst inte är det förrän du själv upplevt skillnaden.
Jag kan lova dig att alla hästar påverkars av människans andning.
Andningen påverkar dina rörelser, dina känslor och din balans.
Din andning påverkar din kropp och om du djup-andas så släpper du spänningar i kroppen. Dessa spänningar känner din häst mycket väl.
Så enkelt är det.
Vore du ett kylskåp så skulle jag tro dig, men nu är du människa och du andas!
Vilken tur att trådarna är öppna för alla då!