Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

F
Ridning jag har funderat lite över det där med körning/tömkörning och centrerad/akademisk ridning. vill inte en centrerad/akademisk ryttare...
Svar
9
· Visningar
1 230
Senast: psychogrrl
·
P
Träning Jag undrar om man kan ha en häst som man rider 6-7 dagar i veckan, dryssyr och hopp och skog, på lösdrift? Eller är det något för hästar...
Svar
9
· Visningar
974
Senast: Phocahontas
·
S
Träning Hej ! Jag är ny på den här sidan, tycker den verkar bra och spännande! Jag håller som bäst på med mitt projektarbete just nu och det...
Svar
1
· Visningar
640
Senast: fancyfree
·
R
Träning Hur tycker ni man ska gå tillväga när man ska fortsätta utbildningen av en inriden 4-åring? Säg att den har gått tre års test...
Svar
6
· Visningar
1 393
Senast: royal_queen
·
M
Träning Långt att läsa, men jag uppskattar om ni vill ta er tid! Igår satte jag igång mitt fullblodssto, som stått länge. Hon gick jättebra...
Svar
13
· Visningar
1 311
Senast: sassiball
·
D
Träning Vad gör man mer än att träna upp en sån häst, så att den får muskler och att även ryggen tränas upp? Longerar? Klättrar... Jag har...
Svar
10
· Visningar
2 763
Senast: villdjerven
·
Träning Jag har en ganska pigg och framåt häst som har fått en olat (från mig säkert...) Varje gång som vi ska starta traven så drar han upp...
Svar
6
· Visningar
977
·
Träning Hur ska man börja lära en häst att bli longerad? jag har ett varmblodigt sto på 9 år som ej går att longera, för ca ett år sedan gick...
2
Svar
33
· Visningar
2 727
·
S
Träning Jag rider ett friesersto på 9år, och när jag red lektion i förrgår på henne påpekade min ridlärare att hon är svag i höger bak. Detta...
Svar
1
· Visningar
755
Senast: cosmopolitan
·
B
Träning Jag köpte mitt islandssto (hon är 20 år) i december förra året och då hade hon inte gått på ca. ett år plus att hon haft ett föl också...
Svar
2
· Visningar
1 009
Senast: blomman_
·
Träning Jag har kommit fram till att när jag rider lätt, så lyfter jag mig "framåt" istället för rakt upp. Utan att sitta framåtlutad. Om ni...
Svar
10
· Visningar
2 102
Senast: axel
·
M
Ridning Förstår varför man rider med stång + kapson. Det jag inte riktigt har grepp om är varför vissa rider med bridong + kapson som ett led i...
Svar
17
· Visningar
1 229
Senast: Gwaeron
·
Träning Jag har haft henne ca 2 månader och är ganska trevlig men i stallet blir hon jätteängslig om hon blir lämnad själv och rider jag i...
Svar
18
· Visningar
1 148
Senast: Snowball
·
Träning Har ett 5 årigt Fullblodssto som är svagare i sitt vänster bakknä än i höger. Hon har inte ont, får regelbunden behandling Equiterapeft...
Svar
3
· Visningar
798
Senast: ishmanda
·
E
Träning Hejsan, Vi har ett två årigt sto som är världens charmtroll över lag och har vart enda sen hon var riktigt liten.Jätte mysig med alla...
Svar
1
· Visningar
713
Senast: via
·
A
Träning Vår ponny vill inte ta bettet vid tränsning. Vad beror det på? Och vad ska man göra för att få slut på eländet? Stoet är 6 år, har...
Svar
6
· Visningar
1 401
Senast: hillevie
·
Träning Vi pratar ju mycket om ytterhjälperna när vi rider. Men en sak jag funderat på är detta. Hoppas att ni fattar, för jag suger på att...
Svar
13
· Visningar
1 259
Senast: Kiickan
·
J
Träning Fick hem mitt sto i fredags, så allting är fortfarande nytt för henne. I lördags släppte jag ihop henne med valackerna för hon var så...
Svar
7
· Visningar
929
Senast: jennyida
·
Träning och en häst som inte tar tygelhjälper på ett bra sätt. Lite hjälp, tack! Hur gör jag? Hästen ifråga är pigg och framåt och för det...
Svar
9
· Visningar
1 151
Senast: Off_topic
·
I
Träning Hejsan! Jag och min mamma har flera hästar tillsammans men en sak skiljer mina från hennes....Mina är pigga och smäckra medans hennes är...
Svar
14
· Visningar
1 221
Senast: Klara J
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka