Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

C
Träning Vad skulle ni göra om ni hade en bulldozer som sparkade efter er och höll på att springa över er? Skulle ni kunna göra som jag gjorde...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 352
Senast: ConfettiCavat
·
E
Träning Hejsan! Jag behöver lite tips och råd av er här på buke! Jag letar efter en medryttarhäst i området runt där jag bor. Jag har...
2
Svar
30
· Visningar
2 361
Senast: entutre
·
Träning http://www.youtube.com/watch?v=Qqrps-hNYwY&NR=1 Hur gammal kan hon vara? 9 ar? Hon gor lite smasaker jag skulle gjort annorlunda...
Svar
19
· Visningar
1 528
Senast: Mirre
·
D
Träning Jag började rida väärldens hoppponny o höstas som aldrig blivit utbildad i ordentlig dressyr. Jag vet inte om hon arbetar ordentligt med...
Svar
3
· Visningar
849
Senast: hillevie
·
P
Träning Min arab är 16 år, van att inte bli avställd på sommaren (förra ägaren), lite rund om magen. Nu funderar jag på hur jag ska göra - ska...
Svar
8
· Visningar
895
Senast: Candlegirl
·
Träning Jag undrar om det är någon som vet om man kan köra sin häst i transporten helt utan mellanvägg eller inte? Eller kan hästen lättare...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 184
Senast: boccia
·
T
Träning Hur gör ni som har skimmlar för att hålla täcken och schabrak utan att täcka dom med hår helt och hållet i fällningstider?? Har haft...
Svar
14
· Visningar
3 003
Senast: Streiff
·
Träning Jag rider en häst som blir väldigt vinglig och ostadig, speciellt i galoppen. Ägaren tycker inte att hästen är vinglig, men hon har...
Svar
3
· Visningar
1 056
Träning Idag när jag släppte ut min älskling så såg jag att han har början till lite underhals:eek: vad för träning ska jag jobba med så den...
Svar
9
· Visningar
994
Senast: Boll_93
·
Träning Ja, finns ni? Vore så kul att starta en studiegrupp eller så, så man kan träffas och diskutera och titta på filmerna :bump:
Svar
16
· Visningar
1 199
Senast: skjootan
·
Träning Hade hjärnsläpp när jag skrev tråden så det fick bli denna överskriften :angel: Men iaf, hjälper till med en travare just nu och den...
2
Svar
21
· Visningar
2 212
Ridning Någon som kommer att lyssna på paneldiskussionen angående klassisk dressyr som det talas om här...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 645
Senast: Ella_99
·
S
Träning Hej, min häst som jag tar hand om några gånger i veckan vill inte komma in från hagen. Hon springer bara iväg när man närmar sig henne...
Svar
2
· Visningar
903
Senast: Amk
·
F
Träning Min lille häst vill inte böja sig igenom hela kroppen när jag gör öppnor från marken. Han böjer bara genom halsen, och då blir ju liksom...
Svar
1
· Visningar
706
Senast: kol
·
S
Träning Hejsan!Har en fråga,jag var ute och red igår,och red bort till en stor sjö med min häst.Tänkte hon kommer aldrig att gå ner där. Hon...
Svar
4
· Visningar
1 692
Senast: Schrewelius85
·
N
Ridning Jag och min vän har diskuterat öppna. Jag läste att Hempfling (och nån mer?) anser att man i öppna sitter på ytter sittben, men de...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 482
Senast: Equiform
·
E
Träning Har en 3-åring hemma sen ett par månader som jag jobbar med. Hon är inte riden/körd (än) men jag är ute och går med henne mycket, hon...
Svar
7
· Visningar
884
Senast: Snowball
·
N
Träning Jag har lite problem. Min fjordkorsning (fjording/halvblod/nordsvensk/ardenner) är lite stirrig ibland. När man inte ridit henne på...
Svar
14
· Visningar
1 152
Senast: v-soder
·
Träning Nu kan hästen bromsa, svänga och ta sig fram i alla gångarter. Då tänkte jag börja introducera bommar och småhinder, inte för att hon...
Svar
2
· Visningar
737
Senast: Kiickan
·
M
Träning Jag undrar vad den unga hästen ska kunna innan man säger att den är färdigutbildad och vid vilken ålder är den det?
Svar
2
· Visningar
729
Senast: Kiickan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama