Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

T
Träning Som många vet har jag en stor shettis som jag rider på. Nu är det så att hon har kommit på ett trick. Hon har helt enkelt listat ut att...
2
Svar
21
· Visningar
1 843
Senast: Folshult
·
J
Träning rider just nu med senkydd, mest för säkerhetens skull, men även för att han touchar frambenen vid uteridning osv. ägaren tyker inte han...
Svar
9
· Visningar
953
Senast: Tebazz
·
M
Träning Har fått hem en ny liten häst, har haft honom i ca 2 månader, som blir väldigt orolig att vara ensam. Tidigare ägaren berättade detta...
Svar
1
· Visningar
715
Senast: Tessan68
·
L
Träning Vet att det finns andra trådar om detta, men jag börjar bli desperat!! Min häst går snällt rakt in i släpet MEN beter sig som ett...
Svar
16
· Visningar
1 419
Senast: Piraja
·
K
Träning Har alltid trott att det hette sadeltvång då hästen ogillar sadeln. Nu har jag vid ett par tillfällen hört ordet "sadeltrång". Är det...
Svar
5
· Visningar
4 173
Senast: hillevie
·
M
Träning En häst på 7 år ca 154 i mankhöjd står i ett stall med 2 andra hästar, Ägaren till hästen kommer en gång i veckan, hennes pojkvän kommer...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
7 679
Senast: nyckelpiga
·
Träning Har en arabvalack, en ganska ung herre 6 år. Och faktum är att det har kört ihop sig ganska rejält med honom. Han är helt enkelt för...
Svar
14
· Visningar
1 766
Senast: Eastwick
·
Träning Nu behöver jag lite råd och kanske lite "statistik" från er som är mer erfarna!:D Elvira (3 år) börjar få lättare och lättare att...
Svar
3
· Visningar
727
Senast: Mearas
·
I
Träning Undrar om det finns någon i närheten av Västervik? Har problem och känner att jag börjar köra fast:eek: , skulle behöva proffshjälp...
Svar
1
· Visningar
605
Senast: via
·
Träning Hur är det, har ni redan hittat den eller suktar ni fortfarande efter "the one"? :p Blev inspirerad av "hur är era hästar att...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 323
Senast: Tebazz
·
Träning Har kontakt med en väns unghäst och har stött på några beteenden som jag skulle vilja ha lite input på. Stoet har huggit och lyft upp...
Svar
16
· Visningar
1 408
Senast: Yrja
·
S
Träning Är det någon som har några tips på vilka övningar man kan göra för att komma åt att jobba med hästens starka sida? Jag håller på att...
Svar
2
· Visningar
728
Senast: mimus
·
S
Träning Ja, hur vet man att det är en läromästare man har hittat? Finns det något speciellt i ridningen man märker av? Är det en snäll häst som...
Svar
15
· Visningar
3 113
Senast: ansk
·
Träning Vad är en försiktig igångsättning för er till en häst som vilat i 2v pga skada?
Svar
12
· Visningar
1 181
N
Träning Jag har ett halvblod sto som är 6 år, men går som fem åring. Hon är ett robin z sto med mycket nerver i sig. Den senatse tiden har hon...
Svar
1
· Visningar
687
Senast: PrinceFair
·
M
Träning Jag har problem med att få upp musklerna på min häst, jag tycker att hon är på tok för klen och har haft ute både tandläkare och...
Svar
11
· Visningar
1 360
Senast: sassiball
·
D
Träning jag ska prorida en häst i morgon vad ska jag tänka på?
Svar
7
· Visningar
996
Senast: Tinuus
·
Träning Skulle iväg och tävla idag, men kom inte så långt! Hästen vägra gå in, 2 ½ timme stod vi! Till slut fick vi ge upp...hon vann! Har...
Svar
3
· Visningar
735
Senast: Royal_724
·
S
Träning är det någon mer än jag som har erfarenhet av älgar i skogen? Jag mötte 4 stycken! idag när jag var ute och red. Dom stod 50 meter...
2
Svar
22
· Visningar
2 484
Senast: Svanhild
·
Träning För ett par månader sedan köpte jag en unghäst, hade sedan tidigare en äldre valack. Jag tycker mig ana avundsjuka/vsartsjuka tendenser...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 023
Senast: Vikkan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar