Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

B
Träning hejsan. alla har ju säkert varit med om att få en häst som har dåligt med muskler & inte orkar gå i ett lugnt, tempo & arbeta rätt i...
Svar
5
· Visningar
1 115
Senast: mjauen
·
Träning Jag har en fjordhäst som är hur gullig som helst att sköta,att sadla, tränsa osv tills man då ska rida då är han som ett surägg, han...
Svar
14
· Visningar
1 216
Senast: marshall
·
Z
Träning SNÄLLA jag vet varken ut eller in. Jag vill inte skicka min åring på hingstbete av dessa anledningar: 1. Ute i det fria fostrar STONA...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
9 023
Senast: ÅDI
·
Ï
Träning en liten fråga bara! min kompis har en halvblodshingst som nästan alltid står med snoppen ute, ofta drar han upp den mot magen så att...
2 3
Svar
46
· Visningar
6 418
H
Träning Jag har en ettåring som jag tar in varje dag och borstar. Jag tar även ut henne till paddocken och leder henne. Hon litar inte fullt på...
Svar
6
· Visningar
889
Senast: Hanna-panna
·
L
Träning Hur skulle ni gå tillväga för att få bort en sån ovana? Känner ingen häst som gör det, men är född nyfiken
2 3
Svar
42
· Visningar
4 507
Senast: Tess82
·
P
Träning Jag är medryttare på en 17 årig arabvalack. Han är pigg och frisk. Jag undrar hur mycket och hur kraftig ni rider era hästar i samma...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 710
Senast: SusieQ
·
T
Träning Hejsan! Jag har en vallack som fyller 2 år i Juni. Problemet är nu att han bara bits o bits! Han biter precis alla som kommer i...
Svar
17
· Visningar
1 443
Senast: Tusse2
·
P
Träning Kan man slå upp ett vinskydd i sin hage som är ganska stor och låta hästarna gå ute dygnet runt eller måste det vara vissa hektar? Ngn...
Svar
14
· Visningar
3 331
Senast: Yrja
·
M
Träning Hej :) Jag undrar om de finns några bra övningar för att hästen ska få lite bättre ryggmuskler:) Klättrar redan (upp på ett berg, så de...
Svar
5
· Visningar
1 111
Senast: hopp_o_galopp
·
M
Träning vad ska jag göra?:confused: Mitt halvblodsto är född 1996 och är jätterädd för andra hästar när vi är ute och rider. Hon sticker med mig...
Svar
2
· Visningar
684
Senast: MissOnly
·
F
Ridning jag har funderat lite över det där med körning/tömkörning och centrerad/akademisk ridning. vill inte en centrerad/akademisk ryttare...
Svar
9
· Visningar
1 228
Senast: psychogrrl
·
P
Träning Jag undrar om man kan ha en häst som man rider 6-7 dagar i veckan, dryssyr och hopp och skog, på lösdrift? Eller är det något för hästar...
Svar
9
· Visningar
974
Senast: Phocahontas
·
S
Träning Hej ! Jag är ny på den här sidan, tycker den verkar bra och spännande! Jag håller som bäst på med mitt projektarbete just nu och det...
Svar
1
· Visningar
640
Senast: fancyfree
·
R
Träning Hur tycker ni man ska gå tillväga när man ska fortsätta utbildningen av en inriden 4-åring? Säg att den har gått tre års test...
Svar
6
· Visningar
1 393
Senast: royal_queen
·
M
Träning Långt att läsa, men jag uppskattar om ni vill ta er tid! Igår satte jag igång mitt fullblodssto, som stått länge. Hon gick jättebra...
Svar
13
· Visningar
1 311
Senast: sassiball
·
D
Träning Vad gör man mer än att träna upp en sån häst, så att den får muskler och att även ryggen tränas upp? Longerar? Klättrar... Jag har...
Svar
10
· Visningar
2 732
Senast: villdjerven
·
Träning Jag har en ganska pigg och framåt häst som har fått en olat (från mig säkert...) Varje gång som vi ska starta traven så drar han upp...
Svar
6
· Visningar
976
·
Träning Hur ska man börja lära en häst att bli longerad? jag har ett varmblodigt sto på 9 år som ej går att longera, för ca ett år sedan gick...
2
Svar
33
· Visningar
2 725
·
S
Träning Jag rider ett friesersto på 9år, och när jag red lektion i förrgår på henne påpekade min ridlärare att hon är svag i höger bak. Detta...
Svar
1
· Visningar
754
Senast: cosmopolitan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama