Liten ponny som kommit på trick

Sv: Liten ponny som kommit på trick

Det är roligt att se hästarna när de vågat sig på att göra "farliga" saker. De liksom växer och blir jättestolta :)

Immer

Sv: Liten ponny som kommit på trick

När jag var liten hade jag en avkastar-kung och i allt en mycket intelligent och lat dam. Men eftersom mamma och pappa inte köpte nån annan häst till mig så fick jag kämpa på. Jag är dock evigt tacksam för hennes, dock något bryska, introduktion till hästvärlden. Jag lyckades vända trenden och vi blev bästa kompisar: Hon gjorde allt för mig!

Jag kan nuförtiden handskas rätt bra med krånglande hästar. Jag brukar inte trilla av när de bockar:angel: , kan häva en "vända-hemmåt-idé" :idea: och brukar kunna avgöra om de driver med mig :mad: eller är rädda till exempel.:eek:

Kontentan:
Man kan inte allt från början, varje häst lär oss något nytt och som ryttare blir man aldrig fullärd! Bara bättre för varje häst man har.

Kämpa på!:banana:

PS Jag gjorde allt möjligt när hon bockade: Ryckte upp huvudet och satte mig ordentligt ner i sadeln, drog i ena tygeln så hon tappade balansen eller körde hälarna i magen på henne. Hursom helst blev till slut så obekvämt för henne innan jag trillade av, jag satt ju kvar lite längre för varje gång, att hon slutade till sist.:love: Hon hette Bambina och vi vann sista tävlingen!:love: :love: :love:

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 195
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag stöter på en del vilda djur i skogarna där jag bor. De flest har jag fått nåt slags förhållande till och vet på ett ungefär hur de...
Svar
1
· Visningar
2 079
Senast: Luff
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 348
Senast: cassiopeja
·
Hästhantering Jag blir inte riktigt klok på fyraåringen härhemma. Tar gärna emot tankar och åsikter. Jag har haft honom sedan han var ettåring, och...
15 16 17
Svar
335
· Visningar
46 004
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar