Träning inför 3-års?

Sv: Träning inför 3-års?

Känner igen det där! Min är också efter Hertug och betydligt mer intresserad av att visa upp sin trav än av att hoppa... Var på löshoppningsträning för en vecka sedan och fick uppmaningen att träna mkt lösgalopp, något som är lättare sagt än gjort:D Dock har hoppningen gått bättre och bättre, nu tycker han (nästan) att det är kul!

Lycka till!

Hmm - släktdrag? Min häst har dock fördelen att när hon väl vet och förstår vad vi vill så gör hon det gärna. Så nu hoppar hon, inte för att hon tycker att det är så värst kul, utan mest för att hon vet vad som förväntas av henne. Kanske samma sak med Hertug-barnen? ;)

pic skrev:
Hoppas att du kan pricka in din "fölning" mellan helgerna!;) Stoet heter Cordelia e. Eloge, mörkbrun utan tecken. Seminerades med Stravinsky.

Okej, då vet jag vilket sto det är! Vi får väl se om vi ses på genrepet eller på själva testet. :D

Japp, låter precis som min flicka med ;) men än sålänge är det bara hoppningen hon inte har uppskattat, resten har varit roligt att lära sej. Men det är säkert ett släktdrag då :D

Hi hi - kul att de blir så lika! Du får hålla mig uppdaterad om hur det går på testet och hur det går med betäckningen.

"kl"
Hej
Är det någon som ska visa på Strömsholm? Jag ska inte visa min hinner inte bli färdig. Men tänkte eventuellt åka och titta på Strömsholm har inte så långt dit. /molle

Min lilla flicka gick igenom vet besikt. Så nu blir det åstorp! Hur många skall dit? Skall bli skoj att se alla! Hoppas att allt går bra med era hästar. Lycka till! :)

ÅÅÅ vad kul för dig, då synes vi i Åstorp då :)

Tack så mycket! :D. Pratade precis med de som har hand om startlistorna, och de börjar redan på fredag eftermiddag på Åstorp! Bara så ni vet, ni som skall dit! :idea:

Aj Då :crazy:
Hoppas man hammnar på listan under helgen då med tanke på hjälp man skall ha och föräldrar som vill vara med och titta, men men det brukar lösa sig. Vet du ungefär när de kommer att skicka ut startlistorna oxå? :angel:
Ja lite nervös börjar man bli nu, Sista löshoppningens träningen på Söndag och sen måste det sitta.
Hur går ridningen för er som har tänkt att göra det?
Här går det jätte bra änså länge men har en hel del att finslipa på för jag kom igång sent pga av väder m.m.
Har väll lite till hjälp av att jag är medlem i Åstorp så anläggningen är hon van vid att vistas i så det känns skönt.

Leyla skrev:
Aj Då :crazy:
Hoppas man hammnar på listan under helgen då med tanke på hjälp man skall ha och föräldrar som vill vara med och titta, men men det brukar lösa sig. Vet du ungefär när de kommer att skicka ut startlistorna oxå? :angel:
Ja lite nervös börjar man bli nu, Sista löshoppningens träningen på Söndag och sen måste det sitta.
Hur går ridningen för er som har tänkt att göra det?
Här går det jätte bra änså länge men har en hel del att finslipa på för jag kom igång sent pga av väder m.m.
Har väll lite till hjälp av att jag är medlem i Åstorp så anläggningen är hon van vid att vistas i så det känns skönt.

Ja, verkligen. Med tanke på att hon står redan nere i skåne och man bor norr om gbg så blir det ju rätt långt att köra på en dag så (har gjort det ett antal ggr nu, fyfan vad trist :P. ) Startlistorna kommer ut i början av nästa vecka, hade tydligen fattats en hel del reg nummer, därför var de inte ute än. Hoppas verkligen att det går bra då! Beridare säger att hon känns som en pärla att rida, så jag antar att de går bra :P. Kan du inte PM:a mig, så jag vet vilken häste du har, så kanske man hinner ta en titt om vi startar samma dag! :D

Pm är sänt :)
Ja då får vi hoppas att vi hamnnar till helgen helst för dig som skall ligga och köra en bit, trist.
Kanon att startlistorna är på g, roligt att kolla in vilka som skall starta och vad det är för stammar :)

HPIM0509.JPG

Här kommer en bild på min lilla ängel :)

Ja nu börjar det närma sig för 3-års testen :)
Hur går det för alla ?
Här känns det helt ok änsålänge.:)

Panikie, hon är underbar!
Nu får du allt rapportera hur det går för er :-)

Jag är nervös som 17! Jobbar nu i helgen så jag kan inte åka och tjukika ngt heller, har ju aldrig varit på ngn visning tidigare och måste hinna leta kläder att ha till visningen med. :crazy: Sabla skit, jobbar hela helgen och måndan, sen ska jag iväg på en :devil: kurs tisdag - torsdag före visningen, på min ledig vecka! :mad: Är så arg på jobbet, jobbar jag kvällar, nätter och helger vill jag få vara ledig när jag ska vara ledig. :cry:

Hua, ska på löshoppning idag och hon har varit lite loj de senaste gångerna även om hon hoppat bra. Hoppas hon är lite mer "elektrisk" den 13:e.:bump:

Jag ska visa min treåring själv och har gjort det mesta från köp själv ( köp januari ) . Han ska visas i Riddersberg jkpg ! 14maj .

Hej!

Jag ska visa min på Vretaskolan den 12-13 maj om allt går som det ska. Hon är egen uppfödning e Camaro M - St Gotthard. Nu har hon dock gått och skadat sig nedanför kotan *svär tyst för mig själv* men hon är inte halt och förhoppningsvis ska svullnaden hinna gå ner!

Ska visa själv, har inte råd med annat, men har lite svårt att hinna med när hon springer ibland, är 1,67 och har lååååånga ben.

Sen ska våran andra uppfödning visas i helgen på Strömsholm.

Liknande trådar

Gnägg Hjälp! Jag och min tränare planerar att ta med hästen till Tyskland för en veckas träning och har börjat nysta i vad vi behöver göra för...
Svar
16
· Visningar
1 058
Senast: Piaff
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 506
Senast: Mabuse
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 282
Senast: Grazing
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 735
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama