Medryttare?!

Sv: Medryttare?!

*Lånar denna tråd*
Jag sitter i samma sits fast tvärtom! Jag letar efter en "pysseltant" som vill hjälpa mig med mitt treåriga ponnysto nån/några dagar i veckan, samt när jag åker bort. Har lagt ut en annons här på Buke, utan svar, samt pratat med de jag känner om de känner nån... Men eftersom jag är nyinflyttad i staden (Norrköping) har jag inte haft så många att fråga. Då jag har en unghäst vill jag ha en vuxen (myndig) medhjälpare, men det är inte så lätt att hitta någon tydligen!!! :confused:
Nån som har några tips?? Börjar tycka synd om mina supersnälla stallkamrater som får ställa upp när jag åker bort!!!!:angel:
:bump:

Ja, det var ju bra tips... Folk kanske tycker att jag har skrivit för lite om mig själv?

Som svar på en tidigare fråga så fins det massor med hästar som står nån halvtimme/timme bort från mig med buss, göteborg är ju stort. Men jag tänkte vara kräsen i nån månad först och se ifall jag hittar nåt som passar bra och är nära med tanke på att det finns så många stall just i närheten av där jag bor.

Medryttarhästen som jag fick positivt svar på idag gick till så att jag letade varje dag på Blocket i mitt län. Till sist en vacker dag fanns en lämplig annons för mig att svara på. Det var alltså en tjej som sökte medryttare till sin häst och jag svarade via mail. Hon hade inte satt ut något tel.nr utan ville välja själv vilka som var intressanta att ringa upp. Nu har jag förstås väldigt lång erfarenhet samt bil...

Ett tips är gör som du gör nu..... Använd internet o hästlänkar som bukefalos,blocket.se mm. Det funkade för mig. kram Silvette

Hur lång tid har det tagit för er att hitta era medryttarhästar?
Jag har letat i snart tre veckor nu och varit och provridit två hästar. Det verkar ta tid det här att hitta en passande häst :crazy:

Tog mig...uhm..en timme..x) Men så är jag ju inte kräsen, tar vad somhelst, är utbildad inom hästhållning (det verkar ''imponera'' på vissa, fast inte är det där jag lärt mig mest..) och vill bara lulla runt i skogen...Jag hade nog tur med.

första hästen tog några månader att hitta rätt. resten flöt på i samma stall. sen efter jag flyttat tog det.. 2 veckor kanske? men då hade jag tur o hittade helrätt med en gång.

men letar du i gbg o tycker att 30 min med buss är långt, så får du nog räkna med att det tar tid att hitta rätt.

Jo, det gör det nog. Men jag tänkte chansa och se ifall jag kan hitta nån jättenära innan jag tar en som är långt bort. Som sagt det finns massvis med stall runt där jag bor. :)

Jag hade precis börjat rida lektion igen efter ett långt uppehåll och småkollade lite på annonser utan att egentligen ha bestämt att jag ville ha medryttarhäst. Kollade av nyfikenhet bara.

Hittade en annons som verkade helt perfekt för mig!! Nära, lagom storlek på häst och fux till på köpet!!;) Men jag velade och visste inte om jag verkligen ville/hade tid. Så det blev aldrig av att jag ringde.

Sen en dag när jag kom hem från jobbet hade jag ett meddelande på msn från en kompis jag bara pratar sporadiskt med på internet numera. Vi umgås inget alls och hon är inte hästintresserad. Men iaf så frågade hon om jag ville ha en häst att rida några ggr i veckan, för hennes kompis hade precis köpt en häst och ville ha lite hjälp. Frågade lite och kom fram till att det med största sannolikhet var samma häst som i annonsen!!:D :) Tänkte att det nog var ödet som lekte lite med mig!!:bow:

Då bestämde jag mig för att ringa och försökte och försökte, men fick inte tag på tjejen. Sen försökte hon få tag på mig, men det gick inte så bra det heller. Men till slut fick jag ett sms från henne och vi bestämde en tid när vi skulle höras på telefon. Och sen började jag!!:)

Red honom i ca 7 månader och sen hittade jag min lilla foderhäst i samma stall!!:banana: Och på den vägen är det!!

min granne som flyttade hit för tre år sedan frågade mej eftersom hon visste att jag red det ledde till att jag har ridir världens unnderbaraste b-ponny i 3år och hon son har stallet frågade om jag ville sköta hennes häst nån da i veckan för b-ponnyn åkte på foder och där finns 2st shettisar som jag får köra hur mkt jag vill och jag ska troligtvis ta hem en foderhäst och ha där i sommar:) dessutom rider några av mina två bästa vänner i samma stll! oj va kul vi brukar ha:p

nu inser jag vilken tur jag hade :bow:

Oj vilken tur ni haft!
Jag hade också ganska mycket tur, jag hittade en ponny jättenära men det blev tyvär inte av så där rök turen :p

Liknande trådar

R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
5 993
Senast: Gunnar
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 627
Senast: Freazer
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 850
Senast: Miiikaela_
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 293

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka