T
TyrolensHaflinger
Sv: HjÄlp!?
Jaa får kolla runt :/ Det känns jobbigt att behöva köpa ett dom är ju rätt dyra ?
Jaa får kolla runt :/ Det känns jobbigt att behöva köpa ett dom är ju rätt dyra ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
nej det går inte att rida med vanligt träns som bettlös
men kanske en kompis har nått att låna ut ? Eller hitta nått på bloket eller tandera eller liknade ?
*harkel*remontnosgrimma med tyglar*host* Det är vad jag rider i..sätter den lite högre upp än normalt.. Fungerar bra för den ridning jag sysslar med (mkt lätt dressyr typ..''gå i lång låg form i skritt o trav'', hoppa låga hinder, skogsmulle ridning, galopp i skogen etc, alltså inga höga skolor i dressyr.) Alla hästar jag provat det på har lyssnat bättre på stoppsignaler och förhållningar iaf.
Köpte nosgrimman separat nånstans för 45 kr. Fast om man inte har inhägnat område kan det ju vara bra att ha det vanliga tränset på samtidigt första gångerna, så kan man ta i ''bett tyglarna'' om något inte funkar, men försöker att bara använda nosgrims tyglarna annars.
Det är kanske inget alternativ för dig, och jag vet att en remontnosgrimma inte fungerar som ett bett och säkert har sina begränsningar, men för att förhållam svänga och stanna funkar det utmärkt för mig iaf.
Ska faktiskt prova det på en fjording som har glömt att lyssna på sitt pessoa bett (svårstannad) nu i veckan, tror att det kan hjälpa att bryta trenden med något som ligger i munnen, för den hästen iaf.
Det var vad jag hade att säga, men det är kanske inget bra alternativ i alla tillfällen.
(inte bara riktat till Appetax, btw )