T
Taladinn
Sv: Måste få fråga en sak....
tycker inte att du gjorde fel i den situationen !
tycker inte att du gjorde fel i den situationen !
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, det är väl det som någon skrev att dom skickar hästen på tillridning och låter någon annan lösa problemet. Grejen är ju dock att hästen fortfarande inte har respekten för just ägaren som behövs när dom gör sånt där. Näe, visst ska man tänka "horsemanship" och allt vad det heter nu för tiden..och hur gör hästarna själva när någon går över gränsen? Jo dom drämmer till dom utav helvete.
Vi kan inte ens komma i närheten av den kraften som dom använder, så jag anser inte att det är ett dugg fel att drämma till en häst när den går över gränsen. MEN då ska man också drämma till den på rätt sätt och vid rätt tillfälle annars blir det ju pannkaka och en skiträdd häst av allting. Och jag säger inte heller att man löser problem med att drämma till dom, absolut inte..men när dom är rent ut sagt dumma och respektlösa så röstar jag för det.
Visst kan man få hästen att "respektera" (vara rädd för) en genom att klippa till den varje gång den gör något oönskat, men vem vill ha en häst som går undan p g av rädsla?
LIA
Händer det något eller vad menar du med försöker komma därifrån?Jag står och håller i täcket och försöker komma därifrån men då sparkar min häst mot mej
Man kan inte jämföra 1 häst med andra.De är olika individer och lär sig i olika tempon,därför får man träna på hästens villkor dvs att ta det i den takten hästen kräver.Det går in men antingen behöver hon mer tid eller så går du för snabbt fram eller är du inte tillräckligt tydlig med vad du begär av henne.Har försökt med vanlig horsemanship som jag använt på mina andra hästar med det går inte in i hennes huvud