Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Min nya medryttarhäst rids på hackamore för att han trivs bäst bettlöst. Jag är ridvan, men har bara ridit med bett förut. Ägaren säger...
Svar
12
· Visningar
1 972
Senast: Western_lover
·
Träning Hej. Hur säger man till en släkting att dennes häst inte trivs med sin ryttare? Följande har hänt... Denna häst har alltid varit pigg...
Svar
9
· Visningar
937
Senast: Masse
·
U
Träning Jag började rida när jag var 13 år och har sedan hållit på ända tills nu (jag är 32) med bara ett par uppehåll på ett par år var, så jag...
2
Svar
25
· Visningar
2 686
Senast: mandarin
·
S
Träning Jag jobbar på en ridskola några kvällar i veckan, och på torsdag ska min ena grupp ha fokus på sitsen på lektionen. Jag letar därför...
2
Svar
21
· Visningar
1 798
Senast: cristobal
·
C
Träning Hej! När hästen anländer är det bäst att släppa den i Boxen och låta sig bekanta sig, eller Hagen? Mer tips? Jag har en väldigt...
Svar
5
· Visningar
754
Senast: CarolineNSV
·
G
Träning Nu har vi kommit till stadiet då jag har tänkt jobba mer med galoppen på den 3åriga nordsvensk jag rider in.. Hon fattar...
Svar
10
· Visningar
1 045
Senast: guppyy
·
M
Träning Jag väger 56 kg och ponnyn är 128cm i mkh. Jag funderar på att rida den ca. 3 dagar i veckan för att rida till och skola den. Kan detta...
Svar
10
· Visningar
3 107
Senast: lisa_trollet
·
D
Träning Imorrn tänkte jag ge mig ut på en uteritt med en kompis. Tänkte ta med sadelväskorna, lunch och fika.. Hela kittet. Vill höra med er...
Svar
13
· Visningar
1 146
Senast: Rikkan
·
E
Träning Jag vet vad som krävs för att en häst skall få diplom på 3-årstestet men det jag undrar är om det är svårt att uppnå? Ni som visat...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 021
Senast: nasbom
·
C
Träning Låter ni hästen någon gång åka utan transportskydd i släpet? Om ni gör det, vad är anledningen till det?.....Om hästen är oskodd slänger...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
7 129
Senast: midnight Rags
·
S
Träning Jag hoppas att jag jag lagt denna tråd rätt, kanske hade den hört hemma under dressyr, men egentligen tycker jag mer att PROBLEMET är...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 440
Senast: bigganl
·
V
Träning hej! Igår när jag och en kompis var ute och red tog vi en fika paus med hästarna;) . Allt var lugnt i början, men sedan efter ett tag...
Svar
17
· Visningar
1 350
Senast: Vikkan
·
N
Träning Heej! Jag rider ett halvblod efter Pontus som nu är 18 år gammal. Myssette heter hon. Ägaren har precis fått henne och haft henne i...
Svar
1
· Visningar
804
Senast: fancyfree
·
E
Träning vår ena häst stod uppbunden och var sadlad när en dörr plötsligt blåste igen.hon blev riktigt rädd och backade och ville fly, men kunde...
Svar
3
· Visningar
1 015
Senast: Rikkan
·
S
Träning Ja då har jag en fråga som jag hoppas få ett bra svar på :D Min häst en kallblodstravare och jag tränade lite här om dagen med...
Svar
4
· Visningar
949
Senast: skjootan
·
E
  • Låst
Träning Det är så att jag och min kompis har startat roliga timmen för våra hästar på fredagkvällar, när vi brukar vara ensamma i ridhuset. Då...
Svar
1
· Visningar
994
Senast: IngelaH
·
M
Träning Låt säga att man har en häst som lyssnar dåligt på förhållande hjälper och gärna ökar och ökar i galoppen, alternativt har en springig...
2
Svar
20
· Visningar
1 982
Senast: Zab
·
W
Träning Ni som har egna stall med inhysningar.... Hur gör ni med stallmöten??? Har ni det eller "bestämmer ni bara"?..... Vi har vår, höst och...
Svar
7
· Visningar
1 017
Senast: lady_mike
·
J
Träning Heej!! Hur ska jag göra när min häst bara springer upp med huvudet?:confused:
Svar
7
· Visningar
935
Senast: boccia
·
S
Träning Jag har ett problem som jag inte riktigt vet hur jag ska lösa. Jobbar mycket med seven games och alla lekar funkar bra, förutom en. När...
Svar
6
· Visningar
855
Senast: Poppis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama