Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

M
Träning Den sista veckan har det gått mycket bättre med min medryttarhäst, han har efter vissa om och men följt med från hagen och han har varit...
Svar
8
· Visningar
848
Senast: skjootan
·
S
Träning Kollade på den filmen i helgen och har även läst boken. Är det NH metoder han använder sig av eller är det nåt "oseriöst" som bara är...
Svar
6
· Visningar
2 196
Senast: Annie_92
·
C
Träning Hejsan alla. Vi ska flytta till ny gård och planerar att bygga stall. Försöker hitta inspiration. Kan ni inte ta kort på era stall och...
2
Svar
21
· Visningar
2 880
Senast: MaLinn
·
P
Träning har haft svårt att såva en tid nu pga att jag kom på min medryttare när hon stod o slog sparkade piskade min ponny..såg detta genom...
2
Svar
26
· Visningar
2 629
Senast: frivind
·
C
Träning Nu låter jag kanske jättedum, men jag har funderat lite på de där med sommarvila, vintervila, vila vila vila... Jag känner mej som en...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
6 775
Senast: Fannih
·
G
Träning Hästen gårutan problem fram i skog och mark ensam, men vill inte vara ensam i ridhuset (detta gäller vid markhantering) när man rider...
Svar
2
· Visningar
692
Senast: Amk
·
I
Träning Har ett sto som dottern rider, en islandshäst. Vi har haft henne i drygt ett år, hon är 13 år. Har väl alltid varit svårlastad. Annars...
Svar
15
· Visningar
1 743
Senast: kurtsmatte
·
Träning Hej! Jag har en travare som jag inte får till galoppen på. Jag håller på hela tiden men hon bara fortsätter att trava. I höger så fattar...
Svar
7
· Visningar
880
Senast: Aviatrice93
·
Träning lägger det under dressyr fast det är lååååångt från finlir-dressyr :o min här är under omskolning fr galoppen... het å stark...
Svar
7
· Visningar
1 028
Senast: Messy
·
C
Träning Hej fick hem vår häst som varit på foder i tio månader. Han har tyvärr bytit plats en gång under fodertiden. När han åkte hade han en...
Svar
7
· Visningar
1 069
Senast: IngelaH
·
W
Träning Hej nu vill jag ha svar ifrån er som har eller haft bara en häst som ni tagit hand om och som gått i en hage utan sällskap. Jag ska...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
12 455
Senast: sagalisa
·
M
Träning Jag läste precis en tråd där den som skrev undrade om hon skulle betala för att rida och sköta en häst som hon skulle kolla på.. men...
Svar
17
· Visningar
1 731
Senast: Poni_Tail
·
Träning Jag har såna himla problem med min häst och jag håller på att tappa självförtroendet helt! Har haft min häst i ett halvår och han är min...
Svar
5
· Visningar
840
Senast: Emale
·
K
Träning Ska vara med på en träning på grannklubbens gräsbana och tänkte skritta dit (ca 2km) för att slippa allt klydd med lastning. Hästen...
Svar
18
· Visningar
2 923
F
Träning Hej! Jag skulle behöva tips på hur man tränar upp skänkeln, det är så att min häst som är en travare kan galoppen i båda varven, men...
Svar
1
· Visningar
735
S
Träning Hej... Jag vill har en häst till fritidsriding. Jag har en dåligt rygg och vill bara rida ut ibland i skogen eller på landet helt lungt...
Svar
12
· Visningar
2 106
Senast: Immer
·
V
Träning Hei. Jeg har en kaldblods x-traver på 11 år. jeg er litt usikker fordi jeg syntes han har blitt så tynn og spinkel nå for tiden. jeg...
Svar
13
· Visningar
1 229
Senast: villdjerven
·
C
Träning Någon som har förslag på lämpliga igång sättningar för en häst som stått ett ganska bra tag. Ingen skada. Tex hur många/långa...
Svar
6
· Visningar
999
Senast: CarolineNSV
·
J
Träning idag när jag red för nya tränaren pååekade hon min medryttarpålles underhals, att det beror på att han går så högt med huvet.. nu...
Svar
9
· Visningar
987
Senast: fjordtokan
·
C
Träning Jag är nybörjare i horsemanship och tränar nu min häst i Level I efter Parellis lära. Nu när jag börjat rida min unghäst i repgrimman så...
Svar
15
· Visningar
1 258
Senast: Esset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama