Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Träning Hejsan!!! Jag skulle vilja ha hjälp med att få muskler runt manken. Har ni här på buke kanske några bra tips på hur man bygger muskler...
Svar
12
· Visningar
2 729
Senast: monsterblom
·
Träning Jag är mentalt förstörd just nu, paniken börjar släppa. Men hur fasen ska jag göra nu? :crazy: :( Satt och red min 3,5 åring i...
Svar
19
· Visningar
1 749
Senast: monsterblom
·
Träning Har flera gånger sett personer spänna sadelgjorden så man tror hästen kommer gå av på mitten. Verkar vara enligt:"Dra så mycket det...
2
Svar
32
· Visningar
3 349
Senast: Hanna-panna
·
C
Träning Har ni några tips på hur ni sätter upp eran saltsten i hagen om det inte finns tillgång till vindskydd? tacksam för svar
Svar
17
· Visningar
4 691
Senast: CarolineNSV
·
A
Träning Som sagt. ^^ Hur tränar ni för att stärka hästens galopp? Mycket övergångar?
Svar
8
· Visningar
1 068
Senast: Carolina
·
P
Träning Har en hingst som är 2 år. När jag köpte honom, som nyfödd, funderarde jag på att hålla honom som hingst om det fungerar bra. Det har...
2
Svar
37
· Visningar
2 341
Senast: Vavsla
·
Träning Var ute och red en sväng idag med pållen. Vi hade sällskap ut men sen tog vi olika rundor efter en stund då jag tänkte ta en lugnare...
Svar
15
· Visningar
1 238
Senast: Fyrfota
·
Träning I helgen flyttade jag min gamla 19-åring (fullblod) till ett nytt ställe. Han har stått på samma gård i 13 år, och nu blev vi tvungna...
Svar
3
· Visningar
739
Senast: Nanzzoni
·
T
Träning Hej,Vi har en liten b-ponny welsh. Vi har haft honnom i 1,5 år och han har varit en klippa mot min 8 åriga dotter. Både i ridning och...
Svar
19
· Visningar
1 382
Senast: trojalotta
·
Träning Jag menar alla raketer och bomber, som folk envisas med att skjuta i närheten av hus och gårdar med livrädda djur i. För att mina hästar...
2
Svar
33
· Visningar
1 965
Senast: terrific
·
T
  • Låst
Träning Jag ska nu skaffa en ny medryttare till min häst, och vill helst ha hjälp med betalningen av honom. Hur mycket skulle ni kunna med att...
Svar
5
· Visningar
988
Senast: IngelaH
·
J
Träning Jag har haft min fjording i ca 1 månad nu. Han är 20 år gammal och ganska tjock (dålig kondis) men pigg och glad ändå. Jag har lite...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 997
Senast: Jullan
·
B
Träning Hejsan! Jag har haft min pålle i snart två år nu, och jag försöker och försöker jobba henne i form men ibland vägrar hon att göra det...
Svar
5
· Visningar
837
Senast: Bellina
·
M
Träning Hejsan, jag tror att denna tråd finns någonstans men jag kan inte hitta den... vart hittar man bestämmelser för hur stora boxar man...
Svar
2
· Visningar
794
Senast: Alexandra_W
·
P
Träning Vi sålde en häst för 10 månader sen. Nuvarande familj har fått problem med honom (de ringde idag och visste inte vad de skulle ta sig...
Svar
16
· Visningar
1 911
Senast: pima
·
Träning Våra nuvarande ponnyer är oerhört lättlastade, men den ena har inte alltid varit så. Då övade vi massor hemma och nu är det sällan några...
2
Svar
32
· Visningar
2 195
Senast: sun_beam
·
L
Träning (moderator, flytta denna tråden om den ligger fel) Har en liten fundering kring om ni varierar eran ridning på hästen med uteritter? Då...
2
Svar
32
· Visningar
2 119
Senast: Lindale
·
N
Träning Hej! Jag har nyligen blivit medryttare på en före detta travare, ett tioårigt varmblodssto. Hon har mycket låg utbildningsgrad och jag...
Svar
16
· Visningar
1 221
Senast: Jenny
·
P
Träning Nu bara måste jag fråga... -Hur får hästar underhals? -Hur får man bort den? -Hur påverkar underhalsen ridningen? -Är det negativt...
Svar
5
· Visningar
953
Senast: Gwaeron
·
C
Träning Har alltid undrat varför hästhagar är fyrkantiga och att staketen alltid går längs skogskanter och aldrig (nästan) in i skogen:confused...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
4 654
Senast: Jeeves
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar