Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
KÖR DU NAKET MED BRODDAR!!!!!!!!!
Herregud jag har sett såna fula skador från brodd i ben, fula ärr osv
jag själv kör med broddar på vinter, men jag har höga transport skydd och ofta lindor under. För att inte få brodd skador.
Om jag vore du så kan du väl att skydd åtminstånde när du åker med brodd
*kl*
Kör alltid med transportskydd! Var på kliniken en gång och såg en riktigt otäck skada på ett avelssto som körts till seminstation utan skydd (oskodd) och klivit av baklämmen snett och skurit upp insidan av kotan alldeles förskräckligt. Hon skyggade för något och brukade inte göra så enligt ägaren, som f ö aldrig skulle köra en häst utan skydd igen...
JA DET GÖR JAG!!
Ta det lugnt.. jag har också sett fula broddskador.
Valacken kan inte ha transportskydd, han plockar av dom och grejar runt i transporten så bilen skakar, man blir helt nervös.
Han har åkt så himla mkt utan skydd, han har åkt transport, hästbuss, lastbil och båt 100 ggr utan att trampa sig, så varför skulle han börja göra det nu när han aldrig har gjort det annars?
Och mitt sto, hon går in i transporten, ställer sig där och står. Sen står hon där hela resan.
Mina hästar är resvana och håller inte på och grejar runt i transporten, vad pysslar era hästar med i transporten egentligen som måste sätta massa skydd och boots och inte kan ha broddat?
Ja jag har broddar på på vinter. Men då kör med boots runt om och dom vanliga transport skydden. om jag åker längre bit med broddarne så åker det lindor på under skydden.
Jag har det mest för att det känns säkrast...
Sen så skulle jag inte utsätta min häst för en sådan risk som du gör. om inte hästen kan ha transport skydd så ska man ju inte tvinga på dom. Men då behöver man ju inte åka med broddar hellre.
Jag har broddar då jag inte vill utsätta min häst för senskador när man lastar ut när det är snö och is som underlag .
Jag måste köra honom med broddar för du vet att på vintern brukar det vara isigt där man lastar ur, tror du då jag vill riskera att han fläker sig? Never.