B
blohme
Sv: Låter ni era hästar vila?
Jag ger oxå några veckors vila , iaf 2 veckor, sen börjar det ofta klia i fingrarna ! JAG VILL RIDA! haha .
upplever oxå en ny "kraft" hos hästen , (ponnyn blir de ju , min nuvarande häst fick ingen vila iår )
Alla hästarna i vårat stall som var i tävlingskondis på vintern fick 21 dagar vila, oftast i dec innan jullovet när vi gick i skolan. Min häst blev en helt annan häst efter detta,, varje år!! första året hon vilade gick hon för första gången i kort galopp bara någon dag efter jag börjat rida. så detta kommer jag alltid köra stenhårt på!
påsomamren tog vi det lite lugnt då vi bara tränade för tävling men aldrg kom iväg så kunde vi kosta på oss två veckors semester då med =)
men ni som säger att era hästar tappar kondis o muskler på en viloperiod. det gör dom flesta friska hästar inte på 3 veckor väl?! gränsen går väl vid.. 5 eller något sånt? Såklart tog jag de tlugnt dom första kanske två-tre dagarna när jag satte igång min häst igen men.. jag red lektion nästan direkt, inte lika hårt osm vanligt, men hon hade då varken sämre kondis elelr mindr emuskler.. snarare tvärtom!
sen e de klart att det e annorlund amed olika hästar med oliak åldrar och förutsättningar.
Jag ger oxå några veckors vila , iaf 2 veckor, sen börjar det ofta klia i fingrarna ! JAG VILL RIDA! haha .
upplever oxå en ny "kraft" hos hästen , (ponnyn blir de ju , min nuvarande häst fick ingen vila iår )