Sv: Betala eller inte?
känns mer som att hon borde betala dig...
känns mer som att hon borde betala dig...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Allt som har med hästar att göra kostar pengar. Varför skulle hästägaren hålla dig med häst och utrustning gratis? Att du mockar och lägger in hö är ju självklart, det är sådant som hör till den dagliga skötseln och tycker inte jag räknas som någon "betalning".
Medryttre är man ju för att man älskar hästar och ridning men har inte lust/inte råd/vill inte ha så stort ansvar osv som med en egen häst. Då kan man vara med och dela häst med någon annan men får nog räkna med att hjälpa till även med den ekonomiska biten.
Om det inte är så att du kommit överens med ägaren att du ska utbilda hästen men det tror jag knappast med en så gammal häst.
Vet att många inte håller med mig men för mig är det självklart!
Tyvärr blev det ingen provritt. Jag har fått heltidsjobb och är tvungen att backa ur. Vi har ju redan en ponny oxå.
Settis: hoppas o tror att du inte är så gammal för tids nog inser du med att allting inte behöver vara så självklart och svart eller vitt. Det är inte fel med individuella bedömningar. Det generella, allmänna stämmer långt ifrån alltid. Ibland är verkligheten konstruerad på ett vis som man aldrig hade tänkt sig kunde uppstå...
Tycker ni att jag bör betala ngt för att rida 2 ggr i veckan på en 22-årig arabkorsning 156 cm? Jag ska mocka och lägga in hö i boxen och kommer att rida valacken i dressyr samt på uteritt. Jag har väldigt stor och lång erfarenhet av egen häst, andras hästar, ridskolehästar och framgångsrikt dressyrtävlande i lätt klass samt startat lite hoppning.
Hur mkt är rimligt att betala i så fall? Det är ägarinnan som haft annons ute och behöver hjälp. Hon rider bara en gång i veckan och hästen behöver gå mer enligt vet.ordination (förstorat skap).
På torsdag ska jag troligen provrida. Jag kommer att få välja dagar som jag vill ta hand om hästen. Valacken har tävlat hopp o fälttävlan när han var yngre.