Måste bara få berätta!

Helt fel att sparka sin häst, men jag kan erkänna att när jag red in min häst så bet hon mig i fötterna när jag la på skänklarna, då puttade jag tillbaka lite o sen dess har hon inte rört mina fötter under ridning (med tänderna)
Är jag hemsk???

Sv: Re: Måste bara få berätta!

Visst har jag slått till min häst nån gång och skrikit på henne, Även på andras hästar. Som när dom jagade min förra häst med sparkar trots att hon gick undan. Eller om nån sprungit över mej så jag blivit skadad. Eller om hästen bet eller sparkade mej för att va elak

men skulle aldrig lära en häst på dte sättet. men samtidigt så i dte vilfda. Sparkar en häst en annan får den antagligen en spark tillbaka så att slå till nån gång är enligt mej ingen fara.

Men skulel jag däremot se nån sparka min häst i ansikten slå på nån annan häst/anant djur pågrund av att den inte står still eler så. Skulle hon få sej en utskällning.

Stallägaren till dte stallet jag står i slår sin häst nåt så otroligt utan anledning hon är sadist. Hon slår för att hon tycker att dte är kul. Hon skrattar om hennes lr nån annans häst är skadad. Henens häst har vart jätte vanvårdad innan och är rädd för allt. När han inte ville gå in i transporten (av ren rädsla) när dom skulle på tävling första gången. Slog dom honom med spadar,sopborstar. Dom slog så hårt att en spade gick sönder.

Skulle aldrig göra så mot ett djur.

Förut visste jag inte hur man betedde sig riktigt mot en häst. Det blev fel helt enkelt. När en häst tillexempel inte gjorde som jag ville drog jag i tygeln jätte länge, men jag älskade den hästen så mycket att jag egentligen aldrig någonsin skulle vilja göra den illa, vad den än gjorde men endås gjorde jag den illa. Jag vet inte vad som kan flyga i mig ibland när jag gör en häst illa, nästan utan anledning och sen bara står där och tänker "oj" typ. Jag har såååååååååååååååååååååå dåligt samvete och jag gör allt för att jobba bort denna fuuuulaaaaa ovana hos mig. Jag fattar inte hur jag kan bli så knäpp ibland! Men på senare tid har det blivit bättre och det är värkligen tur för de stackars hästarna.

Men det du skriver och berättar om att de slog hästen med spadar är ju ren djurplågeri!!!! Asså man borde väl endås fatta att man inte kan göra någonting illa bara för att man tycker det är kul! Det jag beskrev om mig själv är absolut inte sånt som du sa utan det är mer att jag slagit hästen vid konstiga tillfällen, då den inte alls hade behövt bli slagen!!!! Sen är jag nog lite inkosekvent vid träning av unghästar, en unhäst har jag aldrig slagit och det kan jag garantera!!!

Sv: Re: Måste bara få berätta!

Den här tråden är från 2004 :p

Sv: Måste bara få berätta!

Det är absolut fel att sparka en häst!!!!!!!!!!!
Hade en tjej i mitt gamla stall som var hel knäpp! en dag när hon kom till stallet stod hennes häst i boxen och vävde lite, så precis när tjej kommer springer hon in i stallet och bara klappar till hästen och skriker åt den för att den vävde lite..helt sjukt!! sen var det också en annan gång, när jag skulle gå ut med min pålle från stallet:love: , så jag stannade vid stall dörren för att prata lite med min mamma, då min häst lyfter på frambenet typ som att "Kan vi gå nu" ;) han gjorde absolut inget fel han ville bara ut och promenera;) och så säger den här tjej till mig,,slå till honom på bogen, slå honom nu då!du ska inte tolerera det där! Jag blev skit arg och sa NEJ jag tänker inte slå min häst! han har inte gjort något fel!

det finns så sjuka människor som bara behandlar hästar med våld! usch

Jag kan tänka mig hennes och hästarnas kärlek till varandra. Dom kan knappast tycka om varandra om hon sparkar sin häst hela tiden. Hon borde visa sin häst att hon alltid förlåter honom, så kanske han förlåter henne?

Lär man en häst något genom att sparka den hårt i magen när den inte vill stå still?
Lär man en häst något genom att sparka den i ansiktet när den små nafsar en i foten?
Lär man en häst något genom att gapa och skrika och sparka på den när man fastnat med sporren i en vägskylt??

Vi har en tjej på stallet som har ett brutalt sett att visa sin häst och våra hästar när dom gör något fel.
Min häst sparkade hon i ansiktet och sin häst sparkar hon där hon kommer åt först.

Skulle ni ta hjälp av en sån här ryttare??
JA! hjälpen skulle vara att få träna upp mina benmuskler på HENNES kropp, sparka i magen, ansiktet hårt. Nej ush fy vad arg man blir av att läsa sånt här. Ta mod och ställ henne mot väggen och säg er mening om den här misshandeln mot era hästar. Lycka till!!

Men hur går det men tjejen och hennes häst nu då? Har hon kvar den? Hur gammal är hon egentligen?

Skulle inte någon vuxen i stallet kunna ta tag i henne och skälla ut henne rejält?

Liknande trådar

Hästmänniskan Hur gör ni när motivationen tryter? Tävlingar är inställda på obestämd tid. De tävlingar jag sett fram emot sedan förra året är...
Svar
5
· Visningar
714
Senast: krus
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 415
Senast: mackan
·
Kropp & Själ Ber om ursäkt redan från början om det här blir långt, krångligt och invecklat. Mitt självförtroende och självkänsla är för närvarande...
2
Svar
26
· Visningar
3 193
Senast: Kiwifrukt
·
Hästhantering Jag har för 3 mån sen köpt min första egna häst, ett 8-årigt sto, polsk import (polsk angloarab). Jag har hållt på med många hästar med...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
16 560

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka