Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

M
Träning Vet ej om den här tråden ligger rätt. Jag har fått problem med "Ligisten", nu så här på våren, då allt grönt smaskigt gräs börjar komma...
Svar
3
· Visningar
830
Senast: girly
·
S
Träning Jag har ridit in ett fyra årigt vbl-sto. Hon är väldigt nervös och ibland lite knäpp. Hon har fått för sig att stegra så fort man...
Svar
2
· Visningar
1 011
Senast: Splittan
·
C
Träning :love: Är så lycklig , vi har inte behövt åka transport på 2 år så jag tänkte nu får jag nog lastträna honom lite så det blir en...
Svar
1
· Visningar
688
Senast: Crona
·
U
Träning Min 6 åring har stora problem med och svänga vänster. Han böjer huvudet väldigt mycket och sen skjuter han ut bogen, så svängen blir...
Svar
8
· Visningar
1 186
Senast: Ezze88
·
C
Träning Känner någon till någon turridningsfirma med flerdagarsturer som inte inriktar sig på kompisgäng och dylikt? Med det menar jag att jag...
2
Svar
30
· Visningar
2 907
Senast: Trollduva
·
H
Träning Vet ni någon häst som är svårfångad i hagen eller har varit? Jag vet en, min medryttarhäst Ramadja. Hon sparkade min mamma idag i...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
4 621
Senast: Ella_99
·
M
Träning Hej Bukisar! Jag behöver stöd i en diskussion... Min kompis har en ettårig halvblodshingst som är jättego och fin på alla sätt och...
Svar
6
· Visningar
1 017
Senast: Vita_N_6520
·
I
Träning Jag hade varit och kollat på en häst, och bestämt mej för att köpa henne. Igår när vi skulle hämta henne, så höll vi på och lastade i...
2
Svar
24
· Visningar
2 267
Senast: skuggi
·
F
Träning Ja är det ngn av er som klarar av dett och hur gör ni i sådana fall?
2
Svar
26
· Visningar
3 496
Senast: Masec 97
·
Träning finns det någon som har erfarenhet av detta? Har 2 hästar, den ene 31 år gammal vill inte vara ute om nätterna. Vågar jag prova att ha...
Svar
19
· Visningar
2 682
Senast: FUNNY
·
Träning Hej, vet inte vart jag skulle sätta denna men provar här.. Har hört några som släppt sina hästar på bete förra veckan, är det tidigt...
2
Svar
35
· Visningar
2 750
Senast: BitterAss
·
F
Ridning Har just börjat intressera mig för Akademisk Ridkonst och funderar på att både skola om mig själv och hästen. Har en kanske väldigt...
Svar
3
· Visningar
896
Senast: svea
·
F
Träning Hallå! Jag har en D-ponny, 7 år, som jag vill tävla med. Problemet är ( det kanske inte ens är ett problem) att han ska se på allt som...
Svar
4
· Visningar
752
Senast: Vavsla
·
F
Träning När jag borstar min häst så stampar hon med hoven i backen, och det är alltid samma ben hon stampar med. Kan det bero på att hon tycker...
Svar
8
· Visningar
6 597
Senast: Vita_N_6520
·
K
Träning Min medryttarhäst har börjat bli vädligt dum att rida ut på. Idag när var vi påväg bortåt på en grusväg i frisk trav så saktar hon av...
Svar
5
· Visningar
934
Senast: IngelaH
·
I
Träning I Höst kommer jag få barn, och vet att min tid inte kommer räcka till åt hästen också. Så nu måste jag hitta en fodervärd till honom...
Svar
2
· Visningar
1 037
Senast: ImFabulous
·
F
Träning Detta är nog fel forum men vet ej vart jag ska skicka den:p Men vad är/menas med överlinje och de där? :o
Svar
12
· Visningar
2 779
Senast: Jojjo811
·
B
Träning Jag rider en nyinriden ponnytjej som är väldigt het av sig och nervös, just nu jobbar gruppen med galopparbeten, vi övar enför dressyr...
Svar
10
· Visningar
1 790
Senast: Badis
·
W
Träning vad tycker ni om att "jaga" hästar i hagen? alltså orkar inte förklara hur man gör & vad det går ut på. men ni som har erfarenhet av det...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
7 498
Senast: lady_mike
·
Träning Nå, tillbaka till ämnet gramanernas vara och icke vara. Min kompis A köpte för tre år sedan en travaren L (idag 9år) som inte gått...
Svar
10
· Visningar
1 511
Senast: Splittan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIV
  • Menskopp
  • Åderbråck efter graviditet

Hund, Katt, Andra Djur