Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

F
Träning Vi skaffade nyligen en häst och det visade sig att hon inte vill stå still när man ska hoppa upp. Och om det är någon som håller i henne...
Svar
3
· Visningar
760
Senast: xandoor
·
F
Träning Min häst vill bara träna upp frambenen. Hon har muskler bak, men är väldigt musklad fram. Så nu undrar jag om någon har lite tips på hur...
Svar
1
· Visningar
700
Senast: jagjosefine
·
Träning Tja, ni ser rubriken. Tävlingssäsongen är i full gång, banorna är använbara, nu är det dags för hårdträning!! Vilken är den bästa...
Svar
6
· Visningar
879
Senast: flurrizen
·
Ridning Är det nån som vet ifall man kan hämta den på internet? Jag har hört att man skulle kunna och få göra det? är det verkligen sant? Är...
Svar
5
· Visningar
920
Senast: flashlight
·
Träning Jag har en häst som sparkar o stampar i transporten! fast bara när vi har parkerat. Hur tränar man hästen att stå där inne i lugn o ro...
Svar
2
· Visningar
789
Senast: Russin8
·
L
Träning Hej! Behöver tips och råd om vad jag ska göra med min medryttarhäst. Historik: Rider han sen i september, han är välriden...
Svar
5
· Visningar
1 237
Senast: Liljan80
·
D
Träning Min foderhäst, en vblvallack som jag tidigare skrivit om som inte orkar bära sig i traven bland annat.. Nu är det så att jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 208
Senast: Nelya
·
G
Träning Nu är det så att jag har en islandshäst och behöver lite hjälp ifrån er dressyrryttare :) Min häst vill inte ta höger galopp. Vet...
Svar
14
· Visningar
2 154
Senast: Gauti
·
Z
Träning Finns ju en del hästar som traskar runt när man sitter upp vilket är himla jobbigt. Frågan är vad man ska göra? Går hästen framåt går...
Svar
15
· Visningar
1 349
Senast: Gauti
·
E
Träning Någon som vet hur man kollar upp hurmycket ens ponny har tävlat och vilka klasser??:confused: Vet att man kan göradet men vet inte hur...
Svar
3
· Visningar
788
Senast: Matti
·
Träning Det stod på Ridsports hemsida nu att köparen till en ponny som börjat visa istadighet på hoppbanan, inte fick rätt i rätten när det...
Svar
3
· Visningar
937
Senast: Vavsla
·
E
Träning :crazy: Jag måste ha hjälp ! Min häst är välldigt het och i bland när vi galoperar ja och min kompis så tar han bettet och då kan jag...
2
Svar
21
· Visningar
2 262
Senast: esmeralda_
·
Träning Det kommer ljud ifrån min häst när han har blivit uppvärmd. När han är lösgjord och pigg och jobbar bra (bara i traven) så kan jag höra...
2
Svar
25
· Visningar
1 998
Senast: Empan
·
Träning Både jag och foderhästen tycker mycket om turerna i skogen i skritt, mellan träningspassen. Ännu mysigare är det barbacka, men hästen...
Svar
11
· Visningar
1 106
Senast: Septicemia
·
J
Träning Som en del här säkert redan vet så är min fjording lite överviktig. När han kom hit för ca 1 månad sedan så släpptes han på bete och...
Svar
5
· Visningar
1 628
Senast: pima
·
S
Träning Vet inte riktigt om jag satt denna Tråd rätt :smirk: . Vad tycker ni därute är lämpligast, jag är lite villrådig just nu. Jag letar...
Svar
6
· Visningar
1 110
Senast: ponnymother
·
K
Träning Hej Behöver tips på uppmjukande övningar till min nyinköpta häst. Han är så otroligt stel när jag rider i vänster varv. Vill inte...
Svar
1
· Visningar
645
Senast: Messy
·
Träning Den ponnyn jag rider tappar bakdelen i höger gallopp när hon börjar bli trött... Ska rida lite mer nu i skog och mark nu när det inte är...
2
Svar
27
· Visningar
1 776
Senast: dotzie
·
S
Träning Hej! Hoppas den här tråden kom rätt nu..... Jag har haft min häst lite över ett år. Och har ridit i skogen och lite dressyr på...
Svar
4
· Visningar
764
Senast: Stina_Julle
·
Träning vet inte om den här tråden ska ligga här men iaf :D idag när jag och min kompis va ute och red så stannar plötsligt min häst och...
Svar
17
· Visningar
1 408
Senast: Criks Pacific
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka