Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

T
Träning Hm.. Jag har ett snart 5årigt oinridet sto,jag fick hem henne i dec,å jag har lärt henne att ha sadel m.m.. Men nu till problemet...
Svar
3
· Visningar
726
Senast: _vizzla_
·
C
Träning Endel hästar ser så fullkomligt ointresserade ut och andra ser ut att bara "vill mer vill frammåt vill mer"(!) Tycker hästen det är...
Svar
3
· Visningar
704
Senast: CarolineNSV
·
Träning Hur hade ni lagt upp det? Hästen ifråga är 9 år gammal och har efter en skada i knälederna stått som konvalecent i lite mer än ett år...
Svar
5
· Visningar
1 023
Senast: orion_x
·
Träning hej! har funder att på detta med att tävla fjording och vara över 18. hur gör man då för att kunna kvala in till fjord sm? har funderat...
Svar
2
· Visningar
882
Senast: mumin
·
A
Träning Sonen som är 8 år, har börjat tröttna på ridningen. Ridlektionerna är tråkiga säjer han. Det enda han vill göra är: att åka på ridläger...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
14 772
Senast: Ray_of_Light
·
E
Träning Hej alla bukefalister! Har en liten fråga till er. Jag håller på och rider in min 04:a. Jag använder alltid min dressyr sadel. Så...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 914
Senast: estelle79
·
Träning Jag har så smått börjat leta sommarbete till mitt halvblod och överväger nu alternativen. Tänkte då höra med er, främst ni som har...
2
Svar
27
· Visningar
2 905
Senast: Boll_93
·
E
Träning Heej jag har blivit medryttare på ett 5årigt sto och jag undrar hur lång tid det kommer ta innan hon känner igen mig. puss på alla /E:)
Svar
1
· Visningar
659
Senast: däggdjur
·
G
Träning Hur gör ni då era hästar lägger tungan över bettet?? Gauti är omöjlig att rida på vanligt 3 delat bett med fasta ringar, han lägger...
2
Svar
39
· Visningar
3 156
Senast: LIA
·
A
Ridning Hej på er alla! Jag har precis köpt en shettis som sällskap vill min stora häst och vill nu träna henne från marken då jag är för stor...
Svar
3
· Visningar
2 063
Senast: isaaak_
·
Träning Visste inte vart denna tråd passar in men jag försöker här :d Jag skulle behöva tips och råd ang longering. Jag har en 7årig hbl...
Svar
11
· Visningar
1 178
Senast: Miss Noora
·
M
Träning Hej! :D Jag har precis börjat rida en 9 årigt sto som har en mycket speciell galopp.:confused: Jag har alltid tyckt väldigt mkt om...
Svar
7
· Visningar
881
Senast: rocki
·
C
Träning Vilka övningar använder ni er av när ni lär unghästar lyssna till skänklarna?
Svar
10
· Visningar
1 105
L
Träning Satt just och funderade lite kring det här med att komma ihop sig, lära känna och kunna samspela väl... ja ryttare/kusk/ägare och...
Svar
5
· Visningar
989
Senast: _vizzla_
·
S
Träning Mmmm Sofi (12 år kbl) bekymrar sig inte om vanliga bilar, det struntar hon blankt i. Större fordon typ jeepar går bra, men kommer det en...
Svar
8
· Visningar
922
Senast: Pigalle
·
P
Träning Ja som det låter. Ägarna till denna häst kan inte ta tillbaka hästen och har inte plats eller vill inte. Så de skulle skicka honom på...
2
Svar
26
· Visningar
2 080
Senast: Anemonia
·
T
Träning När kan jag börja rida in mitt ardenner sto? Hon är 2 år nu så det e ju inte dax ännu, men när brukar det vara lagom att börja?
Svar
6
· Visningar
1 155
Senast: panthera
·
A
Träning har ett varmblod som jag rider. hon är ovanligt fin i skritten och traven. har även en bra grundgalopp men den behöver stärkas och hon...
Svar
4
· Visningar
884
Senast: lakrits
·
R
Träning Hur får ni era hästar att gå i form? Inte bara stunder utan hela tiden de arbetar? Jag försöker jobba ner min häst, men då blir det i...
Svar
13
· Visningar
1 457
Senast: Zab
·
J
Träning Kan man ställa en häst på lösdrift bara sådär, om hästen har stått ute ca. 8 timmar /dygn innan? Kan man träna och småtävla som...
Svar
19
· Visningar
1 409
Senast: Carolrita
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Stora shoppingtråden III