Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

C
Träning Hej, Jag köpte en häst i Januari. Han är jobbig att hantera från marken. Att rida är han jätte bra, lyssnar på mina hjälper och...
Svar
11
· Visningar
1 182
Senast: Zab
·
Träning Ta det inte så bokstavligt, men min fråga är; vad har ni för erfarenheter av att omskola lite äldre hästar? I åldern 14-22 såpass att de...
2
Svar
37
· Visningar
3 331
Senast: lakrits
·
Träning Jag har alltid haft lite problem med spänningar i knäna vilket också gör att jag inte "trampar ner" hälen eller sviktar på rätt sätt i...
Svar
15
· Visningar
1 183
Senast: angel76
·
Träning Är det bara jag som verkligen avgudar ardennrar?? Tänkt att om det finns ngn som vill berätta ngt om esina erfarenheter om ardennrar...
2
Svar
20
· Visningar
3 311
Senast: girly
·
M
Ridning Min ridkapson har gått sönder :devil: Eftersom den var urgammal vet jag inte var den kommer ifrån... Var kan jag hitta en ny? Några...
2
Svar
29
· Visningar
5 723
Senast: Totola
·
L
Träning Jag tar gärna emot tonvis med förslag från folk som har någon aning om vad jag ska göra med min häst när hon beter sig på det här viset...
Svar
13
· Visningar
1 166
Senast: Lindale
·
M
Träning En svammeltråd, som jag hoppas ska fylla en peppfunktion för de hästägare sliter sitt hår över svårlastade hästar: Alla ni som läst...
Svar
12
· Visningar
924
Senast: Norrsken81
·
P
Träning Min sambo har ett 13-årigt sto som alltid har haft sadeltvång. Den var så när han köpte den vid 3-årsåldern. Det har visserligen blivit...
Svar
9
· Visningar
1 533
Senast: waldorff
·
Träning Och nu har det hänt. Jag har en vbl valack med humör.En häst jag inte tänker ge upp oavsett vad.Har haft honom i lite mer än ett år och...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
5 748
Senast: Vavsla
·
S
Träning Jag var och provred en 12 årig tjej igår en nordis som tidigare gått på trav, jag fastnade för denna fröken på en gång och kommer nu...
Svar
2
· Visningar
812
Senast: Sofi och Milla
·
F
Träning Vi skaffade nyligen en häst och det visade sig att hon inte vill stå still när man ska hoppa upp. Och om det är någon som håller i henne...
Svar
3
· Visningar
760
Senast: xandoor
·
F
Träning Min häst vill bara träna upp frambenen. Hon har muskler bak, men är väldigt musklad fram. Så nu undrar jag om någon har lite tips på hur...
Svar
1
· Visningar
700
Senast: jagjosefine
·
Träning Tja, ni ser rubriken. Tävlingssäsongen är i full gång, banorna är använbara, nu är det dags för hårdträning!! Vilken är den bästa...
Svar
6
· Visningar
879
Senast: flurrizen
·
Ridning Är det nån som vet ifall man kan hämta den på internet? Jag har hört att man skulle kunna och få göra det? är det verkligen sant? Är...
Svar
5
· Visningar
918
Senast: flashlight
·
Träning Jag har en häst som sparkar o stampar i transporten! fast bara när vi har parkerat. Hur tränar man hästen att stå där inne i lugn o ro...
Svar
2
· Visningar
789
Senast: Russin8
·
L
Träning Hej! Behöver tips och råd om vad jag ska göra med min medryttarhäst. Historik: Rider han sen i september, han är välriden...
Svar
5
· Visningar
1 237
Senast: Liljan80
·
D
Träning Min foderhäst, en vblvallack som jag tidigare skrivit om som inte orkar bära sig i traven bland annat.. Nu är det så att jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 208
Senast: Nelya
·
G
Träning Nu är det så att jag har en islandshäst och behöver lite hjälp ifrån er dressyrryttare :) Min häst vill inte ta höger galopp. Vet...
Svar
14
· Visningar
2 154
Senast: Gauti
·
Z
Träning Finns ju en del hästar som traskar runt när man sitter upp vilket är himla jobbigt. Frågan är vad man ska göra? Går hästen framåt går...
Svar
15
· Visningar
1 349
Senast: Gauti
·
E
Träning Någon som vet hur man kollar upp hurmycket ens ponny har tävlat och vilka klasser??:confused: Vet att man kan göradet men vet inte hur...
Svar
3
· Visningar
788
Senast: Matti
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama