Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Rider ett 19 årigt vbl som söker sig ner och går väldigt bra när man tränar i paddocken, men direkt man ska ut i skog oså o rida så e...
Svar
3
· Visningar
1 040
Senast: Gaia
·
S
Träning :confused: Jag kanske ska skaffa en d-ponny och då undrar jag hur stor hagen ska vara?Det finns ju inget exakt men på ett ungefär.Jag...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 671
Senast: Yrja
·
Ridning Det frågade min sambo mig idag när jag kikade på filmerna från den nya filmtråden. Först tänkte jag att det är ju jätteenkelt att...
2
Svar
34
· Visningar
2 899
Senast: angelaL
·
A
Träning Jag har en 4åring som jag har börjat rida ut i små svängar själv utan följe häst ,jag rider så långt bort att han blir lite orolig...
Svar
14
· Visningar
1 920
Senast: angelhorse
·
M
Träning Ja,som rubriken, vad innebär det att vara medryttare?:confused: Vad står man som medryttare för? Skulle bli så himmla glad för svar ...
Svar
4
· Visningar
1 552
Senast: Yrja
·
F
Träning Idag när jag åkte in till stan så såg jag en tjej som skulle hämta sin häst i hagen. Det var fyra hästar i hagen och alla "flydde" när...
Svar
5
· Visningar
1 099
Senast: Kharachi
·
J
  • Låst
Träning Jag har inte riktigt koll på alla maxgränser för längder och vikt på ponny. Jag själv är 1,67 och väger 53kg och jag har slutat växa...
Svar
3
· Visningar
663
Senast: IngelaH
·
K
Ridning Vad är det absolut första ni lär er helt orörda unghäst när ni tänker utbilda den barock/akademiskt? Och näst första? Min tvååring...
Svar
1
· Visningar
785
Senast: Stallkatten
·
A
Träning Jag har bestämt mig för att det blir en nordis jag ska köpa, nu är frågan (eftersom jag bara har erfarenheter av bruksvarianten) vad det...
2
Svar
27
· Visningar
8 163
Senast: Nelya
·
A
Träning Jag är nu här i forumet och behöver lite kloka råd, tips och övriga kommentarer. Jag har en gammal valack, 21 år, fbl/travare. Jag...
Svar
6
· Visningar
4 616
Senast: _Runaway_
·
T
Träning Hm.. Jag har ett snart 5årigt oinridet sto,jag fick hem henne i dec,å jag har lärt henne att ha sadel m.m.. Men nu till problemet...
Svar
3
· Visningar
726
Senast: _vizzla_
·
C
Träning Endel hästar ser så fullkomligt ointresserade ut och andra ser ut att bara "vill mer vill frammåt vill mer"(!) Tycker hästen det är...
Svar
3
· Visningar
704
Senast: CarolineNSV
·
Träning Hur hade ni lagt upp det? Hästen ifråga är 9 år gammal och har efter en skada i knälederna stått som konvalecent i lite mer än ett år...
Svar
5
· Visningar
1 023
Senast: orion_x
·
Träning hej! har funder att på detta med att tävla fjording och vara över 18. hur gör man då för att kunna kvala in till fjord sm? har funderat...
Svar
2
· Visningar
882
Senast: mumin
·
A
Träning Sonen som är 8 år, har börjat tröttna på ridningen. Ridlektionerna är tråkiga säjer han. Det enda han vill göra är: att åka på ridläger...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
14 766
Senast: Ray_of_Light
·
E
Träning Hej alla bukefalister! Har en liten fråga till er. Jag håller på och rider in min 04:a. Jag använder alltid min dressyr sadel. Så...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 903
Senast: estelle79
·
Träning Jag har så smått börjat leta sommarbete till mitt halvblod och överväger nu alternativen. Tänkte då höra med er, främst ni som har...
2
Svar
27
· Visningar
2 901
Senast: Boll_93
·
E
Träning Heej jag har blivit medryttare på ett 5årigt sto och jag undrar hur lång tid det kommer ta innan hon känner igen mig. puss på alla /E:)
Svar
1
· Visningar
659
Senast: däggdjur
·
G
Träning Hur gör ni då era hästar lägger tungan över bettet?? Gauti är omöjlig att rida på vanligt 3 delat bett med fasta ringar, han lägger...
2
Svar
39
· Visningar
3 156
Senast: LIA
·
A
Ridning Hej på er alla! Jag har precis köpt en shettis som sällskap vill min stora häst och vill nu träna henne från marken då jag är för stor...
Svar
3
· Visningar
2 061
Senast: isaaak_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp på vintern
  • Barmarksdrag/canicross
  • Valp 2025