Turridning med okända.

Sv: Turridning med okända.

Jag kan rekommendera Skogsgärde islandshästar och Fjällhästen som ligger i Ammarnäs. Du kan skriva privat till mig om du vill ha info om dessa

OMFFG!!! (Oh My F*piiip*ng Freaking God)

Nu är det gjort. Den 6-8 juli är jag med i Sör Sellnäs vildmarksritt i Dalarna. Någon mer som ska på det? :D :D :D

Blir du inte förvirrad av att rida på massa olika sätt? Jag som rider "vanlig" dressyr tycker att det är förvirrande att både "rida" isisar och western, fast på olika sätt. :crazy:

Det är bara för att du kan rida.
Någon som ridit på ett sätt länge nog har svårare att ställa om sig till ett annat än en som ännu inte fått in vanan.

Om du vill ta en tur till Värmland så kan jag tipsa om ett företag som heter "westernridning i Forsnäs".
De har allt ifrån turer på några timmar till flerdagsturer med övernattningar under sommaren. hemsidan finns på www.westernridning.net

Kontakta turridningarna och hör efter. Jag har aldrig varit på turridning helt själv men jag och en kompis har varit i väg och ridit islandshäst ett par gånger och då var vi en "mixad grupp" s.a.s, någon kände ingen annan i gruppen, och det var någon mamma och dotter etc. fungerade bra tycker jag. Bästa är att höra sig för med olika ställen och se vad de har för upplägg etc. och om det går bra att komma ensam eller om det ska vara en hel grupp uppbokad osv.

Nu är det gjort. Den 6-8 juli är jag med i Sör Sellnäs vildmarksritt i Dalarna. Någon mer som ska på det? :D :D :D
Häftigt, jag var med på den ritten för två år sen. Mycket ridning blir det. Och god mat...
Jonas förklarar bra, och väljer ut lämpliga hästar till ryttarna, så det kommer inte att vara några problem med ridningen.

Jag känner han som driver Sör Sellnäs sedan flera år tillbaka (lärde känna hans farsa först, men nu har Jonas tagit över). Har bla. haft en av deras hästar på foder.

Jonas är jätteduktig med sina hästar och är mån om att både hästar och ryttare ska ha det bra under sina turer, därför inleds de allra flesta turer med en liten töltlektion på inhägnad bana för de som inte är vana islandsryttare och för att känna sig lite tryggare på sin häst innan man ska ut i vildmarken.

Rekomenderar dom ;)

Liknande trådar

Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 930
Senast: Sesca
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 549
Senast: Liran
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 560
Senast: Sasse
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 498
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar