Sv: Äntligen dags för "polishästträning"
Att gå över presening var ingan fara, dock visste han inte riktigt var han skulle sätta fötterna när de skakade på den, den böljade ju upp o ned framför honom! Att dra den fick man ingen reaktion på alls. Kunde slänga den på/över honom o släpa runt hur som helst. Att gå under var dock hemskt
men så brukar han oxå vara rädd för saker högt upp (i vintras fick vi öva idogt på att kliva upp på pall bredvid honom...) men det blir bättre o bättre. Att gå genom en hängade pressening fattade han inte riktigt, linus fick lyfta så han fick plats o ducka med huvudet då gick/travade han utan problem
Sedan var det rökmaskinen. Jag var nog mest rädd för jag trodde vi skulle gå på ngn hela tiden när det blev helt vitt! Tiger tyckte den var rolig men luktade mkt konstigt
Sedan var vi klara, tror jag fick med allt.
Mest imponerad är jag dock över att han är så himla go att ta med bort. Han står jättesnällt i släpet o kliver ut o ser sig omkring. Sedan står han still medan man gör i ordning o går rätt in vart man än vill gå. Brydde sig inte om att de vattnade i ridhuset utan skrittade lugnt runt både vid hand o med mig på ryggen. Så jäkla smidig
Sedan knallade han bara på tansporten igen o stod o åt lite hö innan vi åkte hem.
Dock blev han mkt trött i huvudet. När han kom hem var han helt förvirrad o höll på o kliva på mig när vi skulle ha av skydden o trampade på skydden när vi skulle till hagen osv. Han som alltid är jätterädd om vart han sätter fötterna
Nu ska han få ta det lugnt fram tills treårs på söndag sedan blir den sommarvila
Mamma o vår granne som var med blev jättesugna o ska vara med i höst
Jag får väl vara med ngn gång när de inte ska dit...