Sv: Vilken storlek ska jag ha på hagen???
Egentligen håller jag väl med dig på ett sätt...
Men dina argument håller ju inte.. Sociala talanger med människor har inget att göra med sociala talanger med hästar. Många människor beter sig ju förfärligt mot andra, men har en underbar relation med sin häst, jag är ett exempel. (inte för att man inte ska jobba på det, men det har inget med hästen att göra)
Och vad har hästar överhuvudtaget med ursäkter att göra? Dessutom håller jag inte med dig här heller. Visst kan man ''ta tillbaka'' något man sagt eller gjort med en seriös ursäkt. Det hänger väl lite på vem man ber om ursäkt och vad man gjort, men i normala fall blir man ju förlåten. Och man kan inte förlåta någon om man ska tänka på felet hela tiden. Hästar är speciellt förlåtande för den delen, om man bara beter sig på rätt sätt, vilket kan vara svårt. Man kan även ha sagt något som missuppfattats (inte just i detta fallet kanske) och då måste man väl kunna be om ursäkt för det?
Men till och angående just
skruttis9494 här; Är du säker på att du kan be om hjälp i tid om det är något som du inte är säker på själv (och framföralt ta emot hjälpen)? Inser du att du säkert kommer behöva hjälp? (ingen kan allt) Och ärligt talat, tror du själv att du kan ta hand om en häst och inser vilket ansvar det för med sig?
På ditt beteende här på internet verkar det inte så. Jag hoppas för din och hästens skull att du bara varit oaktsam med vad du skrivit och att det uppfattas så illa av folket här pga hur lätt det blir missförstånd när ord är det enda man kan döma efter (inga tonlägen eller ansiktsutryck). Det bör du också tänka på innan du svarar så irriterat som du gör. En sak kan vara att inte använda två frågetecken, det ser så irriterat ut, och jag reagerar negativt på det, iaf. Men det är en bagatell. Egentligen verkar du rätt så glad och nyfiken, men var ärlig mot dig själv och dina förmågor innan du skaffar en häst.