Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning JAg har fått höra att man behandlar en häst som en kvinna vill bli behandlad. Alltså med smek. Har aldrig klappat min häst ngn gång...
2 3
Svar
54
· Visningar
4 111
Senast: AnnaKarinA
·
Träning har en irish cob på foder hovslagaren va ute idag å skulle verka, för de är verkligen akut har haft hästen i ca 3 veckor men han kunde...
2
Svar
29
· Visningar
2 596
Senast: lillamy73
·
Ridning Om ni skulle anordna en introduktion till eller demonstration av AR/klassisk dressyr/barockridning som är både teoretisk och praktisk...
Svar
2
· Visningar
748
Senast: _Netty
·
Träning Ja, som rubriken lyder: Hur gör ni när ni ska sluta träna för en viss tränare? Bara slutar höra av er? Eller ringer ni och förklarar...
Svar
14
· Visningar
1 177
Senast: western_showman
·
P
Träning Jag och min lillasyster har en liten shettis som vi smått har börjat utbilda lite lätt (Syrran rider och jag håller lektion). Shettisen...
Svar
2
· Visningar
696
Senast: Annna_91
·
S
Träning Hoppas tråden kom rätt nu... Är det bra att hoppa med en ardenner lite då, då? Jag har testat hoppa med min 1 gång och han hoppar ju...
Svar
13
· Visningar
5 348
Senast: Stina_Julle
·
Träning Jag har en fjording som är otroligt snubblig, ej halt. on snubblar mer eller mindre varje gång vi är ute och rider. 2 ggr har hon...
Svar
16
· Visningar
2 520
Senast: Totola
·
N
Träning Hoppas jag lagt tråden rätt men det handlar ju om hästhantering så vi får hoppas :) Jag undrar om ni som hästägare får höra en massa...
4 5 6
Svar
119
· Visningar
9 115
Senast: Fyrfota
·
C
Träning Hur gör ni när ni får hästen att jobba med bakdelen, tex en häst som är helt orutinerad och inte jobbat på det sättet?
Svar
9
· Visningar
1 103
Senast: meander
·
L
Träning Ska besvära er alla kunniga med lite frågor som jag gått och klurat på en bra tid. Ska ta ut en tränare så fort jag hittat en villig och...
Svar
3
· Visningar
769
Senast: lotta_k87
·
Träning Hur går man tillväga när man har en föredetta tävlingshäst på 11 år som ALDRIG gått med en annan häst och måste inom 3 veckor kunna gå...
Svar
10
· Visningar
965
Senast: Vavsla
·
Träning Idag va det tävling på en här hemma ridklubben. Det va bara hästvana perosner där,mammor som red själva eller som varit mycket i...
Svar
12
· Visningar
1 277
Senast: Vavsla
·
M
Träning Hej jag har precis fått min första ponny en shettis han är 15 år och är väldigt trevlig men det är ett problem,han går runt runt i boxen...
Svar
6
· Visningar
856
Senast: hillevie
·
K
Träning Hej! Har tänkt börja longera min dam (främst på grund av att jag själv på grund av sjukdom inte kan rida). Har inte longerat så mycket...
Svar
17
· Visningar
4 715
Senast: Chloé
·
M
Träning Hej, jag är ny här på forumet. Jag skulle behöva lite tips och råd angående min shettishingst. Han är välutbildad i dressyr och har...
Svar
5
· Visningar
993
Senast: Hanna-panna
·
Träning Vad kan det finnas för orsaker till att en häst plötsligt inte vill åka "smalt" i transporten när den tidigare gjort det utan problem...
5 6 7
Svar
137
· Visningar
8 656
Senast: Jochanda
·
C
Träning Hej! Jag skulle verkligen behöva lite tips på hur man får tillbaka motivationen i ridningen. För att börja från början så är jag en...
2
Svar
38
· Visningar
4 735
Senast: Lise
·
Träning (har ingen aning om vart denna tråd ska vara, så jag frågar här) Om en häst blir utdömd, måste man då avliva den? Eller kan man, om...
Svar
4
· Visningar
1 050
Senast: CoNo
·
P
Träning Vad finns lagen vilken sida om att hästar måste vara 2? går det inte att ha en shettis med en get eller får? eller måste de bli häst...
Svar
8
· Visningar
944
Senast: Arabizar
·
E
Ridning Ja, som rubriken lyder: Jobbar ni era hästar från marken?? Om ni gör det så: När gör ni det?? Hur ofta?? Varför?? Det jag...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 436
Senast: horsemanship
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar