Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

C
Träning Finns det någon bra övning för att lära hästen "lugna" stå still vid uppsittning. Han tycker det är så kul alltihop så han Hinner inte...
Svar
1
· Visningar
620
Senast: Sleepy
·
J
Träning Ja, hoppa det kan han ju. Hur fint som helst (utan nån på). Förra sommaren testade jag att hoppa med min häst, hade kanske 30 cm...
Svar
4
· Visningar
757
Senast: jenny82
·
P
Träning Ibland får vi hästägare låv att låna ut hästen till någon ridsugen kompis eller släkting, trots att man kanske inte alltid vill. Själv...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 831
Senast: Grana
·
  • Låst
Ridning Vad ska man tänka på om man vill skola om sin häst till AR? Finns det några bra sidor med tips och råd? Vad är bra respektive dåligt med...
Svar
1
· Visningar
818
Senast: IngelaH
·
P
Träning Jag letar nu kompis till min ponny. När jag rider honom känner jag mig trygg trots att han kan busa. Men när jah provrider stora...
Svar
13
· Visningar
1 046
Senast: Jejan
·
F
Träning Tänkte bara höra mig lite för: Vilken häst tycker ni passar bäst för ridning i skogen och lite på hinder och annat skoj :d Alltså...
2
Svar
20
· Visningar
1 685
Senast: Butterfly
·
Träning Hej! Behöver lite råd och åsikter här... Är det någon som har erfarenhet av att ha en häst som tränas och tävlas (på lägre nivå, men...
Svar
8
· Visningar
1 152
Senast: blohme
·
Träning Min lille gris gick vidare till finalen för treåringarna och den ligger 29-30 september. Då jag hade tänkt att han skulle börjat sin...
Svar
15
· Visningar
1 344
Senast: Knut
·
Träning Det är den stora frågan! ;) Jag handskas en hel del med hingstar i mitt jobb och beroende på vem man möter så är det olika över hur man...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
11 846
Senast: Kirre
·
Träning Hej! Har en häst som efter olycka inte längre fattar vänstergalopp. Vill självklart komma över problemet men har ingen aning om...
Svar
6
· Visningar
878
Senast: Piraja
·
Ridning En grej jag kom att tänka på; det verkar vara lite olika hur AR-ryttare använder skänklarna. Hur använder ni dom- i vilka lägen och med...
Svar
3
· Visningar
783
Senast: Totola
·
H
Träning Hej! Jag har problem med att komma ner tillräckligt i sadeln i min ponnys galopp. jag lixom "studsar" upp i varje språng. Nån som har...
Svar
12
· Visningar
1 422
Senast: Anneli
·
T
Träning Visste inte riktigt vart jag skulle lägga tråden men provar här. När jag rider min fjording är han mjuk i munnen och man kan röra...
Svar
5
· Visningar
896
Senast: Tjalfe
·
J
Träning Jag ska på ridläger i sommar till min ridskola. Jag hade från början tänk låna en häst där, men nu börjar jag tveka. Det är nämligen så...
Svar
8
· Visningar
938
Senast: Evenstar
·
V
Träning Såg det här på youtube. de visar sanningen om rodeo. Hemskt!!!!:cry: Kan man inte göra något åt detta, hur långt ska det gå...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 013
E
Ridning Jag har en varmblodstravare som jag håller på att skola om. Efter diverse skador på honom och mig så känns det äntligen *peppar peppar*...
2
Svar
24
· Visningar
2 048
Senast: Immer
·
S
Träning Hejsan mitt namn är Sara och jag är 13 år, har ridit på ridskola med islandshästar i 6 år men har slutat nu i höst för jag tröttnade, nu...
Svar
10
· Visningar
3 538
Senast: Fregancya
·
S
Träning I sommras hade jag min bästa vecka i hela mitt liv, ett UNDERBART ridläger. Jag tänker inte säga vart men bortsett från detta jag nu...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
11 919
Senast: Invinciblestables
·
J
Träning I vårat stall så har vi en häst som är halkar på asfalten. Rejält. Men av alla som står i stallet så är det bara denna som har det...
Svar
4
· Visningar
1 591
Senast: Jenny
·
N
Träning jag var nyss och provred en underbar häst. tills vi kom ut i skogen.. hon körde upp huvudet och tvärvägrade att trava..:crazy: bara...
Svar
13
· Visningar
1 022
Senast: bubbel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka