I sommras hade jag min bästa vecka i hela mitt liv, ett UNDERBART ridläger. Jag tänker inte säga vart men bortsett från detta jag nu tänker ta upp var det toppen.Till min fråga/åsikt.
På detta ridläger går hästarna ute om nätterna och tas bara in under dagarna då det är ridlektioner och annat och då står dom upp stallade i typ, tja ute spiltor, kan man kalla det så ? A i vilket fall spiltor, med tak över. Hästarna hade ingen tillgång till vatten i spiltorna och skulle därför "vattnas" i en fontärn som fanns på gårdsplanen. Visst, det va väl ingen dum idé men grejen var bara den att hästarna drack då verkligen INTE så mkt som dom behövde, och dessutom var det ju en varm sommar vecka. Men nu till det stora problemet - hästarna hade inget vatten i hagen heller, då dom tyckte att de var "lyx" som dom uttryckte det dom som jobbade. Men jag tycker då verkligen INTE att fri tillgång till vatten i hagen är lyx.
Min åsikt är att ALLA hästar SKA ha fri tillgång till vatten i hagen. För ärligt talat hur stor är chansen att just när vi kommer och ska "vattna" dom så är dom törstiga ? Hästar ska dricka mkt och jag tycker att dom ska göra det när det passar dom inte när vi har tid "över" Så min fråga är nu, har jag helt fel ? Är det lyx att ge hästarna vatten i hagen ?
Jag tycker verkligen inte det och jag står för min åsikt, fri tillgång til vatten! Så säg vad ni tycker, jag tål kritik.