Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Min arabvalack, 5 år, och min nordis, 11 har gått tillsammans länge och är bästaste vänner. Nu helt plötsligt har han börjat...
Svar
17
· Visningar
2 173
A
Träning Min lilla travhäst hade från början en helt ok galopp. Hon har inte gått på travet och fattade snabbt vinken och tyckte rent ut sagt att...
Svar
12
· Visningar
957
Senast: Alpin87
·
T
Träning Hej, vore väldigt tacksam om ni kunde hjälpa mig besvara två frågor som jag har :rofl: För det första: Jag har tänkt på att köpa...
Svar
18
· Visningar
2 011
E
Träning Var på tävling i helgen, och såg en "intressant uppvisning".. Var en jättefin häst, som hade lite bestämda åsikter om vart den ville och...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
5 901
Senast: Fina
·
E
Träning :cool: hejsan! jag funderar lite på om en newforest ponny på 14 friska år kan fortsätta och träna regelbundet samt tävla jag vill ju gå...
Svar
8
· Visningar
1 261
Senast: Fridajgirl
·
F
Träning Vad är bäst för en ung hingst - att gå med en jämnårig hingst eller att gå med en äldre vallack? Kan man låta ett gammalt sto (som...
Svar
8
· Visningar
1 189
Senast: Russin8
·
G
Träning Min häst har varit travhäst (som så många andra) och när jag köpte honom fick stå fast med en kedja på varje sida i grimman. Har tränat...
Svar
7
· Visningar
1 298
Senast: Giraff
·
B
Träning Hej!:) Vet ej om jag har lagt tråden rätt, men men... Min pålle lyssnar knappt på skänkeln...Och då undrar jag om det finns någon...
Svar
1
· Visningar
759
Senast: Mahogny
·
Ridning Exakt vad är det som ingår där? Någon som vet? Får man göra det från marken? Har förr mig man får lov att göra riddarprovet från...
Svar
5
· Visningar
1 435
Senast: Gaia
·
E
Träning Usch nu är jag så himla trött på allt tjat om denna jäkla formen! Alla hästar måste gå i form hela tiden annars är det djurplågeri, den...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
7 661
Senast: Lancet
·
C
Träning Finns det någon bra övning för att lära hästen "lugna" stå still vid uppsittning. Han tycker det är så kul alltihop så han Hinner inte...
Svar
1
· Visningar
620
Senast: Sleepy
·
J
Träning Ja, hoppa det kan han ju. Hur fint som helst (utan nån på). Förra sommaren testade jag att hoppa med min häst, hade kanske 30 cm...
Svar
4
· Visningar
757
Senast: jenny82
·
P
Träning Ibland får vi hästägare låv att låna ut hästen till någon ridsugen kompis eller släkting, trots att man kanske inte alltid vill. Själv...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 831
Senast: Grana
·
  • Låst
Ridning Vad ska man tänka på om man vill skola om sin häst till AR? Finns det några bra sidor med tips och råd? Vad är bra respektive dåligt med...
Svar
1
· Visningar
816
Senast: IngelaH
·
P
Träning Jag letar nu kompis till min ponny. När jag rider honom känner jag mig trygg trots att han kan busa. Men när jah provrider stora...
Svar
13
· Visningar
1 046
Senast: Jejan
·
F
Träning Tänkte bara höra mig lite för: Vilken häst tycker ni passar bäst för ridning i skogen och lite på hinder och annat skoj :d Alltså...
2
Svar
20
· Visningar
1 685
Senast: Butterfly
·
Träning Hej! Behöver lite råd och åsikter här... Är det någon som har erfarenhet av att ha en häst som tränas och tävlas (på lägre nivå, men...
Svar
8
· Visningar
1 152
Senast: blohme
·
Träning Min lille gris gick vidare till finalen för treåringarna och den ligger 29-30 september. Då jag hade tänkt att han skulle börjat sin...
Svar
15
· Visningar
1 342
Senast: Knut
·
Träning Det är den stora frågan! ;) Jag handskas en hel del med hingstar i mitt jobb och beroende på vem man möter så är det olika över hur man...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
11 842
Senast: Kirre
·
Träning Hej! Har en häst som efter olycka inte längre fattar vänstergalopp. Vill självklart komma över problemet men har ingen aning om...
Svar
6
· Visningar
878
Senast: Piraja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama