Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

U
Träning när ni har haft hästarna på betet ett tag och sen ska börja ta in dom och rida och sånt, har ni märkt nåt på hästarna att dom kanske...
Svar
6
· Visningar
787
Senast: Heulwen
·
J
Träning hejsan jag har hört talas om att man klär in hästar i presening för att den ska bli van med konstiga saker som man kan möta på när man...
Svar
12
· Visningar
1 445
Senast: Uddatyp
·
E
Träning Min häst är en vävare på det sättet att hon springer i hagen. Beror det bara på att hon vill ha sällskap eller finns det nått annat som...
Svar
16
· Visningar
1 278
Senast: linafina
·
T
Träning Hur vänjer jag min ponny vid vattenslangen? Skulle badat min lilla ponny förra sommaren men hon flög all världens väg när vi tog på...
Svar
3
· Visningar
755
Senast: Hansi
·
F
  • Låst
Träning Utan att göra en stor en diskussion av det hela, skulle det vara intressant att veta vilket av det ni skulle välja (lr verkar enligt...
Svar
7
· Visningar
909
Senast: IngelaH
·
M
Träning Jag har hört att man måste ha strö när man transporterar en häst men om detta är sant varför är det så? Tacksam för snabba svar!
Svar
8
· Visningar
980
Senast: flurrizen
·
B
Träning Hej! Jag får panik!:cry: Jag har fått nått i stil med ett jobb på en gård med hästar varav fyra åringar jag ska ta hand om tills...
Svar
4
· Visningar
760
Senast: MissOnly
·
Träning Vad använder ni för nosgrimma på 3 års testet? Kan man ha Pullargrimma eller "stör" det huvudprofilen för mkt?
Svar
7
· Visningar
970
·
E
Träning Hejsan, jag har en liten fråga... Jag undrar nämligen hur man kan se ifall hästen har fattat rätt galopp från hästryggen. Man kan ju...
Svar
13
· Visningar
10 141
Senast: Yuw
·
Träning Pållan har problem med SI-leden och har mest skrittats under 2 år men är nu så fräsch att det är dags satt sätta igång henne i trav o...
Svar
3
· Visningar
1 284
Senast: mackan
·
O
Träning Jag behöver lite tips hur jag ska göra med min C-ponny. Jag har så svårt att få honom att gå i arbetsgalopp. När jag försöker korta...
Svar
4
· Visningar
1 113
Senast: Whirlie
·
B
Ridning Ska på kurs i slutet av Juni och planerar att ta med min knappt påbörjade unghäst så hon får gå ett pass *redan nervös :eek: * Vad...
Svar
7
· Visningar
1 015
Senast: Borboleta
·
M
Träning Ska iväg med min pålle om någon timme och undrar vilken sida man ska lasta på? Det bästa är väl vänstersidan ? Och bakluckan på...
2
Svar
26
· Visningar
2 036
·
S
Träning Jag har två shettisston som är tre och fem år gamla. Femåringen är en sådan där genomgo och okomplicerad häst som alltid är snäll...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
5 371
Senast: 610
·
Ridning 2 år efter olyckan är jag Äntligen, äntligen tillbaka uppe på hästryggen! :bump: Visst har jag ridit innan men jag har bara kunnat...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
10 556
Senast: Sammet
·
J
Träning om man vill börja med NH- träning med sin häst, hur ska man då börja ? tips på bra övningar?
Svar
6
· Visningar
1 361
Senast: Sammet
·
L
Träning Har ett SURT sto som inte accepterar andra hästar i hagen utan attackerar dem ibland men sparkar inte (oftast inte) eller liknande, det...
Svar
2
· Visningar
707
Senast: lady_mike
·
D
  • Låst
Träning Hejsan! Vad kan man göra för övningar med ett 5-årigt Tinkersto? Hon är väldigt stel och inget utbildad. Jag började rida henne för ca...
Svar
2
· Visningar
705
Senast: IngelaH
·
Träning Lite hastigt måste vi kastera våran två åring sövd, och skall åka den 29/5. Hur skall jag på bästa sett få in honom i transporten? Visa...
Svar
1
· Visningar
713
Senast: Hansi
·
J
Träning Jag har ett litet problem med min häst det är att när man först sitter upp och ber henne skritta så bara börjar hon trava iväg, sen ska...
Svar
4
· Visningar
773
Senast: Jasione
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka