Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

B
Ridning I slutet av april ska jag o pållen åka på vår första clinic! Äntligen har jag fått det bekräftat! UJJ vad det ska bli spännande...
Svar
4
· Visningar
1 136
Senast: Zeeke
·
  • Låst
Träning vill ha många tips på lösgörande övningar. visa gärna med bilder=)
Svar
3
· Visningar
893
Senast: IngelaH
·
J
Träning Hej! Jag har en unghäst på drygt 2 år, hon brukar kunna hålla sig lagom lugn och lyssna på det jag vill säga henne varesig jag går på...
Svar
1
· Visningar
873
Senast: attempt
·
E
Träning Jag har haft min ponny i ett halvår nu och när jag fick honom var han litet ouppfostrad. Då var han som sagt lite ouppfostrad men...
Svar
2
· Visningar
705
Senast: Emma_115
·
B
Träning Hej! Nu behöver jag lite tips. Eftersom att man inte längre får rida i skogen eller i "ko-hagen" har jag inga bra ställen att träna...
Svar
2
· Visningar
731
Senast: Baroya
·
E
Träning Undrar om det finns någon här som har en avdankad ridskolehäst i sin ägo? Jag undrar hur det gick till dvs på den ridklubb jag tillhör...
2
Svar
24
· Visningar
5 628
Senast: Wembley
·
M
Träning Hästen galopperar men i ett moment i galopp hoppar han upp jämfota med bakbenen. Är det fel då? I det momentet är det ena frambenet på...
Svar
9
· Visningar
1 115
Senast: Midi
·
Träning köpte ett varmblod (3 år) i mars å börja rida in den samtidigt. Hon är verkligen positiv till allt jag gör = älskar att jobba.:love...
Svar
3
· Visningar
839
Senast: Willebillebus
·
U
Träning ibland när jag är inne i hagen och är i närheten av min häst tex om jag ska hämta honom eller bara klappa lite på honom, och de andra...
Svar
7
· Visningar
1 000
Senast: Annna_91
·
Träning När tycker ni det är ok att börja rida in unghästen? Beror ju såklart på hur mogen den är o så, men på ett ungefär? Tex: Om en häst...
2
Svar
22
· Visningar
1 967
Senast: boccia
·
M
Träning Min häst har haft lite ont i ryggen från och till, fyrtacktig i galoppen och varit lite spänd vid ridning, vi har provat och haft...
Svar
2
· Visningar
769
Senast: Myzan87
·
H
  • Låst
Träning Hej alla glada! Vad tycker ni är max höjden och vikten på en haflinger? C och D- ponny? Om man ska rida dagligen! Hare brao:bump:
Svar
1
· Visningar
2 746
Senast: IngelaH
·
Y
Träning Hej Har ett litet problem och börjar bli ganska less nu. Min medryttarhäst blir brunstig hela tiden, vinter, sommar, höst och vår. Hon...
Svar
8
· Visningar
1 594
Senast: Tjalfe
·
B
Träning Jag har ett litet problem, det är så att min häst är rädd för kardborreband! Så fort hon hör det "ritchande"-ljudet så hoppar hon till...
Svar
11
· Visningar
1 085
Senast: CaliforniaSwed
·
L
Träning Hur kan man aktivera en häst/ponny med föl? Hur aktiverar ni era hästar/ponnysar med föl?
Svar
6
· Visningar
824
Senast: saila
·
E
Träning Finns ett galoppör-sto till salu i närheten av mig och hon är så fin. Hon är 5 år gammal, är startad och går i löp/träning mens ka...
2 3
Svar
41
· Visningar
6 025
Träning Vid vilken ålder brukar ni börja med hoppning? vad bör de kunna när man ska börja?
Svar
11
· Visningar
1 572
Senast: Darbhanga
·
F
Träning ..Rider ni in era hästar med? *nyfiken* Skriv gärna varför också.. :idea:
2
Svar
20
· Visningar
1 700
Senast: boccia
·
Träning Hejsan Jag har ett problem . Min dotter (10år) som nyligen har börjat rida våra hästar behöver nu en egen trygg läromästare . MEN...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
9 052
Senast: fjordtokan
·
A
Träning Jag skulle vilja ha bra tips hur ni har vant era unghästar att vara inne själv i stallet och i hagen :angel:
Svar
9
· Visningar
2 080

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka