Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

C
Träning Är det någon som har haft det, hästar tillsammans med kalvar/kor i samma hage? Som jag har förstått så är det bra att ha dessa djur...
2
Svar
22
· Visningar
2 805
Senast: m0rphene
·
Träning Måste bara passa på att lägga ut det bästa jag någonsin fått lära mig mot ohyra, flygor, knott mm...: Joo.. ta ca en hel vitlök till...
Svar
5
· Visningar
972
Träning Jag ser då och då här på Buke någon som skriver att de har spö när de rider som någon form av säkerhetsdetalj. Och det har jag lite...
2
Svar
31
· Visningar
2 341
Senast: Knut
·
Träning Behöver tips på hur man kan få igång en häst som inte skyndar sig alltför mycket. Han har haft lite problem med sin kropp, lite...
2
Svar
22
· Visningar
2 311
Senast: 4lic3
·
Träning Hej alla 3årsägare och ni andra såklart, jag skulle vilja veta hur långt ni kommit med era 3åringar. Vad kräver ni av dom? Vad har ni...
Svar
4
· Visningar
907
Senast: Moonspell
·
L
Ridning Er det noen som har erfaring med saler fra amazonas? jeg står i disse dager og skal kjøpe meg sal fra amazonas, og lurer da på om noen...
Svar
14
· Visningar
3 313
Senast: Linna
·
J
Träning Har ett litet värdsligt problem. P g a olika anledningar så har jag 1; en härligt, lagom insutten Passier Optimum dressyr sadel alltså +...
Svar
8
· Visningar
944
Senast: Jeeves
·
K
Träning Vi har haft vår ponny (Svenks ridponny, korsning welsh/arab) i fyra veckor nu. Han är 8 år. När jag rider ut på honom själv, stannar han...
Svar
17
· Visningar
1 881
Senast: Mansoura
·
E
Träning Óh hjälp, jag förväxlar alltid dessa två. Trööög: jag skäms. :smirk: Men är framdelsvändning när man så att säga står still med...
Svar
12
· Visningar
1 591
Senast: remmis
·
N
Träning Jag har inte tillgång till paddock eller ridhus numera, så jag försöker öva på att "gå fint" på landsvägarna istället. Men min häst är...
2
Svar
36
· Visningar
2 558
Senast: ZorroLouise
·
U
Träning när ni har haft hästarna på betet ett tag och sen ska börja ta in dom och rida och sånt, har ni märkt nåt på hästarna att dom kanske...
Svar
6
· Visningar
787
Senast: Heulwen
·
J
Träning hejsan jag har hört talas om att man klär in hästar i presening för att den ska bli van med konstiga saker som man kan möta på när man...
Svar
12
· Visningar
1 445
Senast: Uddatyp
·
E
Träning Min häst är en vävare på det sättet att hon springer i hagen. Beror det bara på att hon vill ha sällskap eller finns det nått annat som...
Svar
16
· Visningar
1 278
Senast: linafina
·
T
Träning Hur vänjer jag min ponny vid vattenslangen? Skulle badat min lilla ponny förra sommaren men hon flög all världens väg när vi tog på...
Svar
3
· Visningar
755
Senast: Hansi
·
F
  • Låst
Träning Utan att göra en stor en diskussion av det hela, skulle det vara intressant att veta vilket av det ni skulle välja (lr verkar enligt...
Svar
7
· Visningar
909
Senast: IngelaH
·
M
Träning Jag har hört att man måste ha strö när man transporterar en häst men om detta är sant varför är det så? Tacksam för snabba svar!
Svar
8
· Visningar
980
Senast: flurrizen
·
B
Träning Hej! Jag får panik!:cry: Jag har fått nått i stil med ett jobb på en gård med hästar varav fyra åringar jag ska ta hand om tills...
Svar
4
· Visningar
760
Senast: MissOnly
·
Träning Vad använder ni för nosgrimma på 3 års testet? Kan man ha Pullargrimma eller "stör" det huvudprofilen för mkt?
Svar
7
· Visningar
970
Senast: flurrizen
·
E
Träning Hejsan, jag har en liten fråga... Jag undrar nämligen hur man kan se ifall hästen har fattat rätt galopp från hästryggen. Man kan ju...
Svar
13
· Visningar
10 132
Senast: Yuw
·
Träning Pållan har problem med SI-leden och har mest skrittats under 2 år men är nu så fräsch att det är dags satt sätta igång henne i trav o...
Svar
3
· Visningar
1 273
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama