Skulle ni köpa en galoppör?

Sv: Skulle ni köpa en galoppör?

När jag letar häst så binder jag mej inte vid ras.. Kanske om jag verkligen vill satsa stenhårt på en viss gren så kollar jag mer efter ras..
Men jag söker väldigt mycket efter personlighet.. Du verkar ju ha fastnat för insidan på hästen så jag tycker du ska köpa hästen o utvecklas tillsammans i eran takt..

Jag va inte ens på jakt efter en häst då jag köpte min nuvarande.. Jag hade bestämt mej för att lägga av några år.. Men såg ett spektakel med vackra ögon.. Nu är hon gudomligt vacker o underbar ridhäst..:love:

Sv: Skulle ni köpa en galoppör?

*kl*
Vi har sålt massor av "avdankade" (usch vad jag avskyr det ordet) galoppörer både som kärringhästar och förstahästar och det har aldrig läs ALDRIG varit några problem. Allt blir vad man gör det till och fel ägare på fel häst blir fel oavsett vilken ras det är.

Jag tror också på att man ska följa sin magkänsla när det gäller att köpa häst, ffa om det gäller en "hobbyhäst" som man förhoppningsvis ska ha i massor med år.

Någon tyckte att fem år var ungt. Tänk då på att fullblodet ofta är ridet sedan den var 18 månade och således mkt längre fysiskt och mentalt kommen än ett halvblod i samma ålder. För oss i galoppen är en femåring en gammal häst och jag har funderat på om det verkligen är lönt att jobba vidare med min lastgamla gamla galoppör eller om jag ska skaffa en yngre förmåga. Glömmer ibland att han faktiskt bara är åtta år och har hela ridhästlivet framför sig. Jag kommer nog alltid att se honom som pensionär.......

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka