Viktbärande men mkt låg?

Sv: Viktbärande men mkt låg?

Haflinger tycker jag allt :)
Underbara hästar :love:
Islandshäst kräver ju erfarenhet av gångarterna, så man inte "förstör" tölten på dom, men kan du få hjälp av en tränare då och då så är ju en islandshäst ett bra alternativ, dock är dom ju sjujäkla starka. :angel:
Lycka till! :)

Hejsan
Jag har ett problem .
Min dotter (10år) som nyligen har börjat rida våra hästar behöver nu en egen trygg läromästare .
MEN hon vägen 81kilo o ska alltså rida denna häst ca 3ggr i veckan i skog och mark.

Va sjutton ska jag hitta för ras som är så viktbärande på ponny mått???
Någon som vet ?
Jag vill ju inte ha nån jättestark ardenner o sätta upp ungen på i skogen .
Vi har ingen ridbana eller ridhus hos oss.
Hon behöver rida pga sina dåliga knän o fötter .
Jag vet att min dotter är överviktig det behöver ingen påpeka.hon har gått på kortison medicin i många år .
Detta är den enda träningsform (förutom vattengympa)hon klarar så om nån har ett tipps så är jag tacksam.

Hej! Jag har också varit överviktig en gång i tiden och vet hur det känns för din dotter! Jag tycker att du ska satts på en haflinger, de är små, viktbärande och har ett underbart temprament!. Jag hade en medryttar häst förut, och han var en haflinger. De är väldigt lätt lärda och gillar att arbeta, man kanske tror att haflinger är klumpiga, men "icke sa nicke". De flesta är smidiga och är bra hoppare! Haflinger är också väldigt uthålliga, min ponny hade en skada i båda bakbenen, men vill ändå glatt arbeta! Så jag tycker du ska sattsa på en Haflinger, underbara djur! Hoppas det går bra med din dotter, och fortsätt kämpa, har varit i samma sutation!:bump: :idea:

Hare bra!

Har hittat en nu !
Tack för alla tipps iaf !
Det blev en mkt grov haflinger på 145cm och 650 kilo :)
Att han varit cirkus häst är ju sen bara ett plus för mamma att jobba med :)

oj oj då, hade redan missat att ni hade köpt en haflinger! Roligt, det är en otrolig fin ras, hoppas det går bra! :rofl:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka