Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är ju ngt man verkligen vill sprida, men det finns ju fördel att man vet vem som skrev det då.
Det tror jag skulle vara lite motigt att leta igenom en massa engelska tidningar bara för en fras. googla brukar fungera ganska ofta. Så det är nästan det bästa.
Jag tycker det är värst att mocka hos våra två minishettisar.
De har så små bajsar att det trillar igenom grepen, -spånet blir kvar . Så ibland funderar man på varför man inte tog med en gaffel och mocka med den istället.
Spec. som de små liven älskar att bajsa där rumpan är för stunden då de blir nödiga.
Enklast är hingstarna, de är renliga och kissar på samma ställe och bajsar på hög..... Där har man mockat noga på 5 minuter.
På tal om det här med 100 avkastningar förresten!
En kompis i stallet sa till mig igår att hon höll med lite om att man blir en bättre ryttare av att ramla av 100 gånger eftersom:
* Man lär känna vad ens häst reagerar på och vad den är rädd för
* Man lär sig landa rätt efter ett tag...
* MAn lär sig så småningom hur man ska hålla sig kvar när hästen, bockar, stegrar eller hoppar åt sidan....
Hon kan ju ha en poäng men det betyder inte att man MÅSTE ramla av 100 gånger för att bli en bra ryttare... eftersom bra ridning innehåller mer än att kunna hålla sig kvar på ryggen...
Jag har alltid trott att det itne är de där 100 avtrillningarna som gör grejen att man blir en bra ryttare, utan att man sitter upp igen gång efter gång. Att man genom det lär sig tålamod och enivishet och voila! Man är en bättre ryttare.
Så det va nog bull-shit det den tjejen
hade hört
Hade även den här tjejen varit ganska liten så hade det väl också varit en sak men den här tjejen som kommer och hjälper mig ibland är 17 år gammal. Hon vet ju bättre än så.
I samma stall var det även förbjudet att ha sin häst stående lös på stallgången eftersom ägarna till stallet ansåg att en häst omöjligt kunde stå still utan att de när som helst kunde få för sig att rusa iväg och bråka. Man var också tvungen att alltid ha hjälm och spö med sig om man skulle leda sin häst någonstans + ha hästen i ett ledträns med kedja under... Dumt stall där hästarna inte fick vara hästar..
Fast det är ju egentlgien mer en hänvisning till hur länge man behövt rida för att vara en bra ryttare. En bra ryttare blir man ju oftast när man har mkt erfarenhet. Vilket man får om man ridit läääänge och då antagligen trillat av 100 ggr.
Jag känner 40-åringar som inte kan mocka ordentligt. Ålder har inget med kunskaperna att göra egentligen utan det handlar om vem som lärt dem. En skicklig lärare har skickliga elever.
Fast jag måste erkänna att jag säger det till de yngre eleverna på ridskolan om någon ramlat av ... men det är bara för att de inte blir lika rädda då utan då ger de sig sjutton på att de ska upp på hästryggen igen...
Precis Det är väl eg. ingen som tror på det, men det är ett bra sätt att avdramatisera en avramling för småttingar.