Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det handlar inte om att jag är lite för lat att åka till skolan. Problemet är detta:
Detta är inget som jag plötsligt kommit på under sista tiden. Det är ett resultat från att stalldagarna har blivit regelbunda, en hel dag en gång i veckan. Tidigare har vi haft en halv dag i veckan, vilket har funkat bättre, speciellt om den har legat på förmiddagen.
Under hösten och vintern är jag extra känslig för precis allt, stressar lätt upp mig, får ångest och magsår på det. Magsår > vila > missar skolarbete > magsår, det blir en ond cirkel. Att på det behöva vistas på en plats där jag inte trivs och får ännu mer ångest på gör det inte bättre så bara en liten förändring skulle betyda väldigt mycket för mig.
KL
På skolverket står det att en handledare ska undervisa och finnas tillgänglig. Under gymnasiearbetet ska vi ha "praktik" på ett stall för att visa våra färdigheter, där finns ingen lärare från skolan utan enbart en handledare. Läraren och handledaren ska tillsammans bedöma och ge eleven betyg. Det blir väl samma situation som att jag ber min tränare ha kontakt med skolan?
Jag har varit till skolsyster tidigare och pratat lite, men jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Det är ju inte bara en grej som påverkar utan allting som är runt omkring mig under en period. Sen har jag svårt för att få fram något när jag väl ska berätta, eftersom jag går och trycker undan känslor omedvetet så slutar det med att jag tokbölar som ett barn och hickar fram hälften... Men det är inte alltid som det blir såhär, ganska sällan men speciellt under vintern och jag vill såklart göra allt för att undvika att må dåligt.
Delvis gillar jag inte instruktörerna, men endast på ett personligt plan då de har en förmåga att säga otrevliga saker till elever, bland annat har de sagt att rakt i ansiktet till folk att dom är för tjocka(trots normalvikt). Som tränare är de bra och på det planet har jag inget att anmärka. Men ridhästarna går lektioner trots hälta, återkommande kolikanfall och undervikt (jag anmälde skolan till djurskyddsverket i somras). Jag vill inte vara med och uppleva det, speciellt inte på en skola! Fick under en lektion själv påpeka att hästen var halt och att jag inte ville rida mer, tränaren svarade att "ja det får du väl bestämma själv". Travhästarna är däremot exemplariskt skötta. Jag visste att det skulle bli liknande ridskola, men inte att det skulle påverka mig så mycket. Jag hoppades att skolan skulle hålla en någorlunda professionell nivå och att utbildningen var ordentligt planerad. Jag hoppas att vi i slutet kommer ha en utvärdering av kursen.
Hade gärna satt mig ner och pratat med läraren, men jag har svårt att få fram mina åsikter (som jag tidigare beskrev). Därav mejlandet, ska be om ett möte till nästa vecka.
Tack för svar