Sv: 3-årstest för varmblodiga ridhästar.
Jag var och visade i Åstorp i går.
Quite Easy - Wildfang -Weltmeister
162 cm
Dressyr: 878777
Hopp: 76
Var MKT besviken på hästen efter hoppningen då hon var helt annorlunda mot vad hon har varit, hon var så stirrig och okoncentrerad, seg mot hinderna och var inte alls intresserad utav att hoppa dem. Rev bla två gånger i rad pga sin okoncentration = dåliga poäng. (tjuv lyssnade under hopp provet, då han sa till de andra dommarna att hästen hoppade bra, synd bara att den är så okoncentrerad). Dock så var hennes hopp väldigt fina och kritiken vi fick av hoppdommaren var enormt fina. Hade hon varit avspänd och inte så stirrig så hade förmodligen någon gångarts poäng med blivit högre, efter som hon nu blev så spänd i rörelserna.
Gjorde ridprovet -godkänt så klart
Stod och väntade på papperna efter ridprovet, då kommer hoppdomaren fram till mig (startade i slutet) och ger så fina komplimanger om hästen, Hur bra hon var på "backen" (taxering, avstamp osv), hennes fina hoppteknik osv. Han gillade henne skarpt, och tyckte det var synd att hon var så okoncentrerad, han trodde att hon var en häst för framtiden!
Så efter att domaren hade kommit fram till mig så kände jag mig lite gladare. Och jag vore inte förvånad att om hon hade hoppat som hon brukar göra så hade hästen förmodligen kammat hem ett hoppdiplom.
Desutom så fick jag hör att folk från läktaren hade kommenterat hästen, om hur trevligt hon rörde sig och hur fint hon hoppade.
Så i slutändan så är jag lite nöjd endån.