Sv: 3-årstest för varmblodiga ridhästar.
*kl*
Nu börjar det närma sig! Hur går det för er alla? Ligger ni bra till med förberedelser o träning?
Uppdatering från mig o MIN Tiger
(köpte honom 19/4 på hans treårsdag
) Han ska visas på Plönninge (Halmstad) söndagen den 13 maj.
Jag har löshoppat honom (under tränarbeskydd
) två gånger nu eftersom det är jag som ska visa honom. Innan har tränaren o mamma fixat det. Men tja, jag hoppas han kommer vilja hoppa med mig oxå
Ska på en generalrepetition på lördag den 28/4 på samma ställe där han ska visas.
Visning vid hand går sisådär, han ser lite sur ut i traven
Mamma hävdar att han bara är uppmärksam på mig och förhoppningvis så tittar han väl runt lite på visningen så öronen kommer fram. Ser ju tråkigt ut annars även om det inte är pga tjurighet. Ska nog springa utan spö iaf, han blir lite lessen annars o tror inte han gör nog
Kondisen blir det väl bättre o bättre med. Travar lätt vid sidan när jag cyklar. 1.5 km vända o 1.5 km hem i trav inga problem. Under ryttare klart jobbigare så det är korta pass som gäller. 20 min på fält eller 25-30 min max i skogen i lite backar brukar det bli, med skritt vid hand innan o efter. Som handhäst längre med trav i backar.
Körningen går kanon. Typ inkörd
Travar mkt fint framför vagn o det var aldrig ngra bekymmer. Tränaren är lyrisk över hans temperament. Ska ut hela gänget till helgen o köra en sväng i skogen sedan ser vi inkörningen som färdig.
Mamma har fixat matchande hjälmar (
) och tröjor. Tiger har nytt träns med fixad nosgrimma (aachenöglan bortplockad av sadelmakare) och nya, tillräckligt långa tyglar. Jag har fixat till snabbhakar av en pelhamdelta så det bara är att knäppa på tyglarna efter hoppningen (Rekomenderas!!). Tiger blev nyskodd runt om igår så han kommer ha gått knappt 3 veckor med de nya skona. Han slapp dessutom ringskon (hovskada från hagen 5 jan) för hoven har läkt jätttefint! Hans vet var där o såg den oxå och var mkt imponerad
Han är mätt sedan innan till 148.0 cm och veterinärintyget på hovskadan skulle hon skicka om det blir ngt prat om det.
Så för oss känns det rätt bra