Vad gör ni?

Sv: Vad gör ni?

Jag måste faktisk få be om ursäkt!
Insåg då jag läste de inlägg jag har skrivit ovan att de har låtit väldigt aggresiva, och det har inte varit min mening!
I bland tänker man inte på att det man skriver kan låta väldigt illa för en annan som läser det, fast man inte menar det på det sättet. :crazy:

Senast ändrad:
Sv: Vad gör ni?

Frågar inte enbart dej utan alla som säger sådär...
Varför skulle det vara värre att lägga till spöt än att skänka?
Ofta känns det nog mer för hästen att någon sparkar till den i magen, än att någon slår till den med en pinne...

Jag förstår inte resonemanget, så förklara lite vänligt helst:angel:

Jag tycker inte heller att det är okej att banka hästen med skänklen, för att där kommer man inte heller i från att hästen blir ennu mera spänd och stressad.

Jag syssla mkt med unghästar, samt att de hästar jag har (som är äldre) är känsliga och lyhörda av sig. Så därför går allternativ som spö och hård skänkel bort helt automatiskt, lärde mig det reda på ponnytiden pga en känslig ponny. Samt att man gör inte sådana saker på en unghäst.
Tror att det hade varit bra för fler människor att rida på känsliga hästar och på så vis blivit tvingade att ta andra allternativ som inte innebär någon smärta för hästen då man vill visa vad som är rätt eller fel.

Tyvärr tror även en del folk att det är helt okej att rycka hästen i munnen med...

De gammla "häst gubbarna" är uppväxta med den gammla hårda skolan, och den lever tyvärr kvar. Vi har gått så mkt framåt i så mkt annat med hästarna, varför kan inte uppfostran av hästarna gå samma väg? Lära sig allternativa metoder, vara smartare än vad hästen är! Framförallt lära den yngre gnerationen hur man ska behandla sina djur!

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästhantering Vi är inackorderade i ett stall och våra två hästar har fått gå ensamma bara de två. Nu är det dags för bete och förra helgen släpptes...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
10 943
Senast: Sel
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 854
Senast: Wingates
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 193
Ridning Min medryttarhäst är världens snällaste, tryggaste och lugnaste pojke, för någon vecka sedan red vi förbi ett garage där någon plötsligt...
Svar
6
· Visningar
2 190
Senast: SkorpSmulan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama