R
Rio
Sv: Spö - en säkerhetsdetalj?!?!
Visst finns det stunder då dressyrträningarna inte alltid hjälper, men har vi tillräckligt bra kommunikation så brukar det lösa sig i alla fall.
Men jag förstår precis principen med spö, och dömer ingen som bedömer spöet som en säkerhetsdetalj.
Skulle jag köra så skulle jag kanske ha större nytta av ett spö då jag inte skulle ha skänklarna för att kunna rama in pålle, men jag är dock ingen kusk
Citat:Jag skulle aldrig kunna se att ett spö skulle göra ridturen med ponnyn säkrare, däremot en och annan dressyrträning
I vissa situationer hjälper det inte hur mycket du än har suttit och nötit dressyr-hästar är flyktdjur och då kan ett spö få dem att lyssna. Kolla på dem som kör, det finns ingen kusk som inte har en pisk med som säkerhet./L (det där med citatsvar får jag visst öva på!)
Visst finns det stunder då dressyrträningarna inte alltid hjälper, men har vi tillräckligt bra kommunikation så brukar det lösa sig i alla fall.
Men jag förstår precis principen med spö, och dömer ingen som bedömer spöet som en säkerhetsdetalj.
Skulle jag köra så skulle jag kanske ha större nytta av ett spö då jag inte skulle ha skänklarna för att kunna rama in pålle, men jag är dock ingen kusk