G
Gauti
Sv: Spänt kors + höger galopp
Höger benet höjer sig högre vid höger galopp. Hästen börjar med vänster bakben, sen tar den höger bak & vänster fram och sist höger fram som då höjs mer, titta på bogen så ser du att den höjer sig mer Vet att det är svårt, har problem med det själv, speciellt eftersom hästen har all sin tjocka långa man på höger sidan Allt för att det ska bli svårare
Min häst är rätt lugn vid longering, så tror jag ska testa det någon dag, brukar löslongera i rundcorall, tycker det är bra.
Ja, men jag tycker de är lättare på han att jobba med galoppen från ryggen, då jag longerar blir de lätt att han tycker att jag kan bli lite "läskig", han fjantar och blåser med näsan + att han sätter in bakdelen då vi ska fatta höger galopp, då slutar de med att vi blir ovänner.
Tömmköra går då helt Ok.
Men vet ni va! Va ute och red alldeles nyss och då fattade han höger eller hmm, jag vet inte om de var höger galopp, de han jag inte se, men han fattade från högerskänkeln iallafall OCH de blev galoppsprång ca 4-5 stycken
Men nu till mitt nästa problem, hur ska ja lyckas se att de blir högergalopp?
Särskilt då de bara blir några få språng?
Höger benet höjer sig högre vid höger galopp. Hästen börjar med vänster bakben, sen tar den höger bak & vänster fram och sist höger fram som då höjs mer, titta på bogen så ser du att den höjer sig mer Vet att det är svårt, har problem med det själv, speciellt eftersom hästen har all sin tjocka långa man på höger sidan Allt för att det ska bli svårare
Min häst är rätt lugn vid longering, så tror jag ska testa det någon dag, brukar löslongera i rundcorall, tycker det är bra.