Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Varför frustar hästen? Jag har hört att de är "nöjda", men vad vet/tror ni? ;) Lite onödig tråd kanske men men :D
2 3
Svar
41
· Visningar
20 134
Senast: hermulen
·
P
Träning Ska tillsammans med en kompis låna två shettisar till våra barn under sommaren. Shettisarna kommer inte från samma ställe och känner...
Svar
16
· Visningar
1 205
Senast: millus
·
F
Träning Har 3 vuxna fjord hemma och 1 årigt sto, grejen är den att hon har ju ingen att leka med. vi har ju egentligen lite bete o så hemma men...
Svar
6
· Visningar
881
Senast: matador
·
B
Träning Tror jag blir galen. Har haft min pålle i drygt ett år nu, varit hur snäll som helst,men NU!!! Nu har han börjat med att kicka när han...
Svar
8
· Visningar
1 485
H
Träning Släppte min ettåring och min vallack på sommarbete förra helgen. Har märkt att de ej vågar gå in i hagen után att de gärna står vid...
Svar
3
· Visningar
807
Senast: arabia
·
Ridning Jag har börjat longera min häst och har märkt att han gärna vill korta av överlinjen och ta upp huvudet i höger varv. Han spänner sig...
Svar
1
· Visningar
719
Senast: Lusidor
·
Träning Ja som rubriken säger, hur lägger ni upp träningen efter vila. Min häst har stått/bara gått i hagen i ca 3 veckor nu pga att hon har ett...
Svar
3
· Visningar
754
Senast: Elma_vip
·
S
Träning vad kräver ni av den som ni skickar hästen till? Tycker ni att priserna ska bero på vad människan kan, tjänsterna som ingår eller vad...
Svar
2
· Visningar
822
Senast: LECH
·
Ridning Hur upplevde ni skillnaden? Är det ett bra alternativ jämfört med vanlig dressyrsadel? Min häst har breddat sig ur dressyrsadeln och jag...
Svar
12
· Visningar
1 381
Senast: bigganl
·
Träning Ni som rider hästarna "på tygeln" vid uteritter, vad är tanken bakom - hur motiverar ni det så att säga? Känner ni att ni får en "ärlig"...
7 8 9
Svar
169
· Visningar
10 696
Senast: Fyrfota
·
R
Träning har en häst i mitt stall som väver, till och från helt hysteriskt vävande. ägaren har provat det mesta med att få henne lugn..men hon är...
2
Svar
27
· Visningar
2 071
Senast: rare
·
A
Träning Jag har en liten nordis som ibland segar emot bettet, detta är en olydnadsgrej som jag behöver träna bort tycker jag, men en tjej som...
Svar
7
· Visningar
1 225
Senast: mazarein
·
T
Träning kan en islandshäst o en shettis gå i mindre hage under året så länge de går på bete på sommaren? jättetacksam för svar
Svar
4
· Visningar
713
Senast: Timmelim
·
Träning Jag känner mig väldigt dum!:( Jag har ridit i många år, fast dom senaste åren mest i skogen! Jag får också lite dåligt samvete...
2
Svar
31
· Visningar
5 423
Senast: GALOPP
·
S
Träning Tänk så kul man kan ha med sin häst, och hur bra relationen mellan häst och människa kan vara med respekt för varandra! Kolla in dessa...
Svar
14
· Visningar
1 137
Senast: SockerSara
·
J
Träning idag var vi iväg och prova sadel.. visste redan att pållen inte hade några ryggmuskler, därför behövde vi hjälp med att hitta en sadel...
2
Svar
30
· Visningar
2 803
Senast: Falkenrally
·
J
Träning just nu står min hjärna still. vet inte vad jag skall göra för att få pållen att gå som jag vill. just nu bygger jag upp ryggmusklerna...
Svar
6
· Visningar
973
Senast: Falkenrally
·
K
Träning Hej. Miin häst har alltid varit väldigt lätt att hämta i hagen. Men den senaste veckan så har hon när jag kommit in i hagen börjar...
Svar
4
· Visningar
976
Senast: fethajja
·
W
Träning Har ni sett ngt liknande? Filmen handlar om en hingst som dödar ett föl. http://www.youtube.com/watch?v=uwOnFrfPRdE
Svar
19
· Visningar
1 773
Träning Jag har hand om 2st nordsvenska brukshästar, som för tillfället är ganska överviktiga (den ena iaf.:angel: ), men dom har en bra...
Svar
4
· Visningar
979
Senast: Dressyrryttaren
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka