Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

M
Träning Hejhej.. Nu är det såhär att jag ska iväg och provrida en sommarhäst för första gången någonsin, har ridit innan men aldrig varit iväg...
Svar
17
· Visningar
1 926
Senast: rocki
·
Träning Ni som har spända och nervösa hästar. Har ni några bra rips på övningar för att få hästen psykiskt lösgjord. Gäller främst i ridningen...
2 3
Svar
57
· Visningar
6 194
Senast: Curtice
·
B
Träning Alla ni som har eller haft sto med föl, brukar ni rida stoet och låter fölet hänga med? :P Jag gjorde det igår i paddocken, vilket...
Svar
16
· Visningar
1 453
Senast: blomman_
·
S
Träning Har ni några bra förslag på hur man kan få en häst mer känslig i munnen för tygeltag osv.? Tack på förhand!:)
Svar
5
· Visningar
1 058
Senast: Fragile
·
M
Träning Min häst vill inte backa ur transporten! :crazy: Den transport vi brukar ha, den är vanlig urlastning bak. Sist vi lasta av han så...
Svar
9
· Visningar
1 400
Senast: majabergman
·
J
Träning Hejsan allihopa, Jag har köpt en shettis på två år, han e jätte söt men jag behöver lite tips. Han e snäll att gå med men väldigt...
Svar
5
· Visningar
794
F
Träning Hoppas jag har lagt tråden rätt! :o Har ett sto 12år - har gått som mamma nu i flera år. Men vi har tagit upp ridningen igen...
Svar
4
· Visningar
967
Senast: Atoxa
·
W
Träning Jag har haft mitt varmblod nu i ca 2 månader. Vi kommer verkligen kanon bra överens. Han är världens lugnaste o finaste häst MEN nu...
2
Svar
37
· Visningar
3 625
Senast: bulwark
·
A
Träning Jag var och provred en häst för ett tag sedan. Så fort jag hade kommit upp i sadeln (innan jag ens hade fått i fötterna i stigbyglarna)...
2
Svar
23
· Visningar
2 403
Senast: Anemonia
·
A
Träning Har en islandshäst på foder som är 19 år gammal. vi har inte särskilt många ridvägar här, så vi har speciella sträckor vi måste...
Svar
4
· Visningar
800
Senast: istapp
·
F
Träning Min häst surar ofta när jag ska sadla...:( någon som har ett tips eller har ett sätt ni gör för att inte få den att bli det...
2
Svar
20
· Visningar
1 944
Senast: Fregancya
·
Träning Vi har ett varmblod (travare alltså) som vi börjat rida in, hon har slutat starta pga av hennes passgång (hon passar nästan hela tiden...
2
Svar
25
· Visningar
3 828
Senast: Heulwen
·
P
Träning Hej! Va och hämtade hästen för lite mer än två veckor sedan, i nuläget är det mycket testande. Vill inte bli hämtad, försöka slita sig...
Svar
8
· Visningar
1 191
Senast: m0rphene
·
Träning har precis köpt en underbar liten ponnyflicka, född 05. HOn är endast ledd i grimma och grimskaft, inte löshoppad, tömkörd eller något...
2
Svar
20
· Visningar
1 687
Senast: jenny82
·
F
Träning Jag har sett och hört att det ska vara mellanrum mellan en hage där det går en hingst och intilliggande hagar. Varför? Ok - om det är...
Svar
6
· Visningar
1 041
Senast: Maléne
·
J
Träning Tänkte börja skola om min till ridhäst och funderar hur ni andra gjort när ni tillexempel ska lära dom galopp fattning osv. HAr lite...
2
Svar
20
· Visningar
2 143
Senast: AnnaKarinA
·
Träning Hur ser den ultimata unghästuppfödningen ut för er? 1. Ska stona med föl gå i flock? Hur många ston per flock? Ute dygnet runt hela...
Svar
7
· Visningar
1 540
Senast: Phocahontas
·
S
Träning Jag har ridit (skrittat ut) fler gånger med handhästar innan, men då har jag alltid ridit den lataste hästen och haft den/de piggaste...
Svar
11
· Visningar
1 790
Senast: Zab
·
U
Träning När jag skrittar inne i paddocken så kan min häst följa fyrkant spåret och göra runda svängar, och en volt blir ganska rund.. Men gör...
Svar
1
· Visningar
721
Senast: Åska
·
F
Träning Hur gör man med ofostrade hästar? T ex om hästen står och rycker och drar i benet när man ska kratsa - hur gör man då? Till en viss...
Svar
10
· Visningar
1 185
Senast: BeastieBabe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama